Η Canoo είναι μια startup από τις ΗΠΑ, ηλικίας μόλις 2 ετών, η οποία ασχολείται με την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, τράβηξε την προσοχή των Κορεατών κατασκευαστών αυτοκινήτων, σε βαθμό που σήμερα ανακοινώθηκε επίσημα η συνεργασία της με τις Hyundai και KIA (Hyundai Motor Group)!
Οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν με την Canoo (και τους 300 υπαλλήλους της) για τη δημιουργία μιας νέας πλατφόρμας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, βασισμένη στην υπάρχουσα πλατφόρμα που παρουσίασε πέρυσι η startup. Η πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί σε μικρά, οικονομικά μοντέλα αλλά και ορισμένα “ειδικά” μοντέλα που θα χρησιμοποιούνται για τη μετακίνηση ανθρώπων στις πόλεις, αυτόνομα ή ημι-αυτόνομα. Να σημειωθεί πως Hyundai και KIA ήδη διαθέτουν στην αγορά από ένα ηλεκτρικό SUV έκαστη ενώ η μητρική τους εταιρεία έχει υποσχεθεί 23 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025.
Δεν είναι, όμως, η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που στρέφεται σε νέες startups για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές δεν έχουν την απαραίτητη τεχνογνωσία, προς το παρόν και βρίσκουν πιο συμφέρουσα τη συνεργασία με μικρότερες εταιρείες για τη γκάμα των ηλεκτρικών τους, μέχρι, φυσικά, να προχωρήσουν στην απορρόφησή τους ή να δημιουργήσουν τη δική τους ομάδα ειδικών που θα αναπτύσσουν ηλεκτρικά μοντέλα “in-house”.
Η ιστορία και τα πλάνα της Canoo
Η Canoo ξεκίνησε με αρχική χρηματοδότηση ύψους $1 δις, άγνωστης προελεύσεως, μέχρι να διαπιστωθεί πως βασίστηκε στις δυνάμεις του David Stern και του Pak Tam Li, ισχυρών επενδυτών που χειρίζονται μεγάλα funds. Επίσης έχει λάβει υποστήριξη από την ταϊβανέζικη TPK, ενώ ακόμα και τα γραφεία της στην California ανήκουν σε μια εταιρεία του Foster Chiang, αντιπροέδρου της TPK.
Η συμφωνία με το Hyundai group δε θα επηρεάσει τα πλάνα της Canoo να κυκλοφορήσει το δικό της ηλεκτρικό όχημα, σύμφωνα με τους επι κεφαλής της. Το όχημα ονομάζεται “the Canoo” και θα εμφανιστεί στους δρόμους το 2021, ενώ θα παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς στους ενδιαφερόμενους χρήστες μέσω συνδρομής και μόνο.
Σύμφωνα με τον Albert Biermann, επι κεφαλής Έρευνας και Ανάπτυξης του Hyundai Motor Group, η εταιρεία εντυπωσιάστηκε από την αποδοτικότητα και την ταχύτητα ανάπτυξης της πλατφόρμας από την Canoo, κάτι που οδήγησε στην απόφασή της να συνεργαστεί με την αμερικάνικη startup.
Πηγή: Verge