Η Χάγη, η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ολλανδίας, ψήφισε τοπικό διάταγμα που απαγορεύει τις διαφημίσεις ορυκτών καυσίμων και άλλων υπηρεσιών που προκαλούν υψηλή ρύπανση, αποτελώντας την πρώτη πόλη στον κόσμο που το πράττει.

Η απαγόρευση περιλαμβάνει όχι μόνο τις διαφημίσεις ορυκτών καυσίμων, αλλά και διαφημίσεις για υπηρεσίες και οχήματα που προκαλούν υψηλή ρύπανση, όπως τα ταξίδια με αερογραμμές και οι κρουαζιέρες αλλά και τα βενζινοκίνητα οχήματα!

Η απαγόρευση θα αφορά κυρίως στην υπαίθρια διαφήμιση με τη μορφή διαφημιστικών πινακίδων, οθονών σε υπαίθριους χώρους περιπάτου, διαφημίσεων πάνω και μέσα στα ΜΜΜ κ.λπ.

Η Χάγη είχε ήδη ανακοινώσει την πρόθεσή της να είναι κλιματικά ουδέτερη μέχρι το 2030, οπότε η πόλη θεωρεί ότι αυτό είναι ένα απαραίτητο βήμα προς την επίτευξη αυτού του στόχου. Η απαγόρευση των διαφημίσεων για τα ορυκτά προτάθηκε για πρώτη φορά από το Κόμμα για τα Ζώα. Βασίζεται σε προηγούμενη πρόταση για την απαγόρευση των διαφημίσεων ορυκτών από τα στέγαστρα των λεωφορείων, η οποία είχε κερδίσει ευρεία υποστήριξη από τους εκπροσώπους των Πρασίνων, των Εργατικών, των Σοσιαλιστών, του κεντρώου κόμματος των δικαιωμάτων των μειονοτήτων DENK, του προοδευτικού φιλοευρωπαϊκού κόμματος Δημοκρατών 66 και της κεντροδεξιάς Χριστιανικής Ένωσης.

Η Ολλανδία, ιδίως στις πόλεις της, διαθέτει ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα μεταφορών στον κόσμο. Τα ποδήλατα χρησιμοποιούνται σε μεγάλο βαθμό εντός των ολλανδικών πόλεων και οι υποδομές για ποδήλατα είναι πανταχού παρούσες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα υψηλή ασφάλεια, καθώς οι ποδηλάτες προστατεύονται κατάλληλα στο δρόμο, υψηλή χρήση ποδηλάτων που καταλαμβάνουν πολύ λιγότερο χώρο από τα αυτοκίνητα, και χαμηλές εκπομπές από τις μεταφορές χάρη σε αυτά.

Η χώρα είναι επίσης μεταξύ των κορυφαίων στη διείσδυση των EVs, με το 44% των νέων οχημάτων να είναι ηλεκτρικά – υστερώντας μόνο σε σχέση με τις σκανδιναβικές χώρες στην ηλεκτροκίνηση των Ι.Χ.

Ωστόσο, ως έθνος, η Ολλανδία υστερεί σε σχέση με άλλες χώρες όσον αφορά τις κατά κεφαλήν εκπομπές ρύπων. Παρά τη μεγάλη χρήση ποδηλάτων και ηλεκτρικών οχημάτων, κάθε Ολλανδός εκπέμπει περίπου 50% περισσότερο CO2 από τους πολίτες της γειτονικής Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου ή της Δανίας, ή διπλάσιο από τη γειτονική Σουηδία.

Αυτό οφείλεται κυρίως στο ενεργειακό σύστημα της Ολλανδίας, όπου ο άνθρακας εξακολουθεί να αποτελεί μεγάλο μέρος του, σε αντίθεση με τη μεγάλη χρήση της πυρηνικής ενέργειας στη Γαλλία, της αιολικής ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Δανία και της υδροηλεκτρικής ενέργειας στη Σουηδία. Η Ολλανδία χρησιμοποιεί επίσης ορυκτό φυσικό αέριο για τη θέρμανση των σπιτιών και είναι μία από τις πιο εξαρτημένες από το φυσικό αέριο χώρες στην Ευρώπη, με πάνω από το 90% των σπιτιών να το χρησιμοποιούν. Αυτό επηρέασε επίσης την ενεργειακή τους αυτάρκεια κατά τη διάρκεια της κρίσης φυσικού αερίου σε ολόκληρη την ήπειρο, λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.

ολλανδια ηλεκτρικό ποδήλατο e-bikes

Ορισμένες άλλες πόλεις έχουν «απαγορεύσει» τις διαφημίσεις ορυκτών καυσίμων, όπως το Άμστερνταμ, το Εδιμβούργο και το Σίδνεϊ. Ωστόσο, αυτές οι απαγορεύσεις είναι διαφορετικές από αυτές της Χάγης, επειδή θα γίνουν μέσω τροποποιήσεων συμβάσεων με διαφημιστικές εταιρείες και όχι μέσω τοπικού νόμου.

Αυτή η μέθοδος μπορεί να είναι ευκολότερη στην αρχή, αλλά μπορεί να πάρει περισσότερο χρόνο για να τεθεί σε ισχύ, καθώς η πόλη πρέπει να περιμένει την ανανέωση των κυλιόμενων συμβάσεων ή την εξαγορά των υφιστάμενων συμβάσεων. Η μέθοδος της Χάγης θα τεθεί άμεσα σε ισχύ σε κάτι περισσότερο από τρεις μήνες, την 1η Ιανουαρίου 2025.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

4.500.000 EVs στην Ευρώπη, σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα;

Πηγή: Electrek

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.