Η παγκόσμια έλλειψη σε chips (ημιαγωγούς) πλήττει πολλά τεχνολογικά προϊόντα, μεταξύ των οποίων και τα αυτοκίνητα, τα οποία βασίζονται σε δεκάδες μικροεπεξεργαστές για εκατοντάδες λειτουργίες των ηλεκτρονικών τους συστημάτων. Η VW είχε καταφέρει να προστατεύσει την παραγωγή των ηλεκτρικών της μοντέλων, μέχρι σήμερα. Πλέον, όμως, αυτό δείχνει αναπόφευκτο.
Η εταιρεία έχει δώσει προτεραιότητα στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα, όσον αφορά την διάθεση chips. Έτσι, παρ΄ότι η παραγωγή ορισμένων θερμικών της μοντέλων είχε μειωθεί το τελευταίο διάστημα, δεν συνέβη το ίδιο και με τα EVs της. Η συνεχιζόμενη έλλειψη, τώρα, οδηγεί την VW στο να διακόψει την παραγωγή στα δύο μεγαλύτερα εργοστάσιά της στη Γερμανία, για μια εβδομάδα. Συγκεκριμένα, οι μονάδες στο Zwickau και τη Δρέσδη θα παύσουν για λίγες μέρες. Αυτό θα μειώσει την παραγωγή κατά 5.000 οχήματα φέτος. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται στα ID.3, ID.4 αλλά και το Audi Q4 e-tron, όπως και το Cupra Born.
Η VW θα κλείσει τη χρονιά με αύξηση 109% στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων για το 2021. Ωστόσο, η κρίση στην αγορά αναμένεται να συνεχιστεί, ίσως και με αυξανόμενη ένταση. Πολλά στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας και του τεχνολογικού κλάδου προβλέπουν πως η έλλειψη chips θα διαρκέσει και το 2022. Μάλιστα, “ελπίζουν” πως η κατάσταση θα εξομαλυνθεί στις αρχές του 2023.
Φυσικά, η αγορά νέων αυτοκινήτων ήδη πλήττεται από τα παραπάνω. Οι περισσότερες αντιπροσωπείες δεν διαθέτουν ετοιμοπαράδοτα αρκετά από τα μοντέλα τους (ειδικά όσα έχουν πλούσιο εξοπλισμό) και οι χρόνοι αναμονής αγγίζουν ήδη τους 8 μήνες. Αυτό συμπαρασύρει και τις τιμές προς τα πάνω, τόσο στα νέα, όσο και στα μεταχειρισμένα. Εν ολίγοις, αγοράστε όσο προφθαίνετε ειδάλλως μάλλον θα βγείτε χαμένοι…
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
540.000 EVs διέθεσε το Volkswagen Group το πρώτο εννεάμηνο του 2021
Πηγή: Electrek