Η εξάρτηση της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων από συγκεκριμένες πρώτες ύλες είναι γεγονός. Ενώ οι κατασκευαστές EVs ήδη προσπαθούν και δεσμεύονται να μειώσουν τη χρήση Κοβαλτίου στις μπαταρίες τους, η έλλειψη σε ένα άλλο στοιχείο, το Νικέλιο, αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα μέχρι το 2026.

Σύμφωνα με μια έρευνα της Rystad Energy, η διαθεσιμότητα Νικελίου δεν θα επαρκεί για να καλύπτει τη ζήτηση, στα μέσα της δεκαετίας. Παρ’ότι το ευρύ κοινό γνωρίζει περισσότερα για το Λίθιο, ως κύριο συστατικό των μπαταριών EVs, το Νικέλιο είναι εξ’ίσου σημαντικό. Μέχρι το 2024, η ζήτηση για Νικέλιο παγκοσμίως θα αυξηθεί από τα 2,5 στα 3,4 εκατομμύρια τόνους ετησίως.

Η τιμή του Νικελίου τα τελευταία 5 χρόνια. Πηγή: https://markets.businessinsider.com/commodities/nickel-price

Μάλιστα, οι αναλυτές της νορβηγικής εταιρείας αναφέρουν πως οι επιπτώσεις θα φανούν μέσα στα επόμενα 2 χρόνια. Το χειρότερο είναι πως δεν διαφαίνεται κάποια βιώσιμη λύση στον ορίζοντα! Έλλειψη Νικελίου θα οδηγήσει και σε αύξηση της τιμής του, άρα και σε αύξηση του κόστους των μπαταριών και κατ’επέκταση των EVs. Σε συνδυασμό με την κρίση που αναμένεται εξαιτίας της έλλειψης ημιαγωγών, το κόστος των EVs ίσως εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα επίπεδα. Κάτι που, φυσικά, θα τα καταστήσει απρόσιτα στον μέσο αγοραστή.

Μια πιθανή λύση είναι η “στροφή” προς άλλα συστατικά για τις μπαταρίες. Ωστόσο, οποιαδήποτε εναλλακτική θα έχει τα δικά της μειονεκτήματα και κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Η Ινδονησία έχει μεγάλα κοιτάσματα Νικελίου αλλά αποτελεί και μια σημαντική χερσαία και θαλάσσια ζώνη βιοποικιλότητας, που δεν πρέπει να διαταραχθεί ανεπανόρθωτα. Ακόμα και ο συνήθως “cool” Elon Musk της Tesla έχει δηλώσει πως το Νικέλιο είναι “η μεγαλύτερη ανησυχία του” όσον αφορά την αύξηση παραγωγής μπαταριών. Μάλιστα, η Tesla ήδη έχει προσεγγίσει την κυβέρνηση της Ινδονησίας, όσον αφορά την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της.

Οδηγούμαστε, λοιπόν, σε αδιέξοδο; Πιθανώς. Ωστόσο, υπάρχει ακόμα η “ελπίδα” της ανακύκλωσης μπαταριών, που ίσως καταφέρει να φέρει την αγορά σε μια ισορροπία. Βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο και θα απαιτηθούν τεράστιες επενδύσεις και συντονισμένες προσπάθειες για να “ανθήσει”, αλλά ίσως είναι η μόνη μας ελπίδα. Αυτά όσον αφορά τα battery EVs, καθώς για αρκετούς κατασκευαστές, η λύση είναι η υδρογονοκίνηση

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Ακριβαίνει το Κοβάλτιο, αναταράξεις στην αγορά μπαταριών EVs

Πηγή: EEnews

Προηγούμενο άρθροΜόνο ηλεκτρικά η Honda στην Κίνα από το 2030
Επόμενο άρθρο15η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα από το Ι.Ο.ΑΣ. “Πάνος Μυλωνάς”
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.