Μπορεί το μεγαλύτερο μέρος της πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αφορά την Κίνα (και η πλειοψηφία τους να παράγονται επίσης στην Κίνα) αλλά αυτό αναμένεται να αλλάξει σύντομα, προς όφελος της Ευρώπης.

Αναφορά της McKinsey δείχνει πως η Γερμανία σύντομα θα γίνει market leader στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εντός του 2021, παράγοντας πάνω από 1,7 εκατομμύρια οχήματα. Είναι σαφώς μια αισιόδοξη πρόβλεψη και δείχνει το momentum των Γερμανών, ειδικά αν αναλογιστούμε οτι η Tesla, με πολυετή παραμονή στην κορυφή της αγοράς, μόλις εχθές διέθεσε το εκατομμυριοστό της αυτοκίνητο.

Ευρώπη – Κίνα/ΗΠΑ σημειώσατε… 1!

Και τι γίνεται με την Κίνα; Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκεί αυξήθηκαν μόνο κατά 3% μέσα στο 2019, αγγίζοντας τα 1,2 εκ. Όσο για τις ΗΠΑ, είναι πολύ πιο πίσω με 330.000 πωλήσεις μέσα στο 2019 και μάλιστα γνωρίζοντας πτώση 10% σε σχέση με το 2018!

Σύμφωνα με την McKinsey, το μερίδιο αγοράς των Γερμανών στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα φτάσει το 29% μέχρι το 2024, από 18% που είναι αυτή τη στιγμή. Σαφώς, η ζήτηση για EVs στην Ευρώπη αυξάνεται ταχύτατα και αυτό είναι που οδηγεί στις ανωτέρω προβλέψεις, ενώ χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως η BMW ανακοίνωσε σήμερα την ακύρωση των πλάνων της για πώληση του ηλεκτρικού SUV iX3 στις ΗΠΑ. Πολλοί κατασκευαστές, όπως η Audi, η Honda, η Hyundai και ηMercedes-Benz στρέφονται προς την Ευρώπη για να πουλήσουν τα ηλεκτρικά τους. Λογικό, καθώς οι περιορισμοί στις εκπομπές ρύπων στη Γηραιά Ήπειρο είναι οι αυστηρότεροι του κόσμου και ουσιαστικά “επιβάλλουν” στους κατασκευαστές την πώληση ηλεκτρικών, ώστε να αποφύγουν πρόστιμα πολλών δις €.

Οι αναλυτές θεωρούν πως το ποσοστό πωλήσεων EVs στην Ευρώπη θα κυμανθεί μεταξύ 5-7% για το 2020 και ίσως ξεπεράσει το 10% μέσα στο 2021. Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για αύξηση της παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη κατά 47% ετησίως και μέχρι το 2025 η Ευρώπη θα παράγει 290GWh, αρκετά μπροστά από τις ΗΠΑ (150GWh) αλλά πολύ πιο πίσω από την Κίνα (610GWh). Και μάλιστα χωρίς να υπολογίζεται η συμβολή του Gigafactory της Tesla κοντά στο Βερολίνο, από το 2021.

Διαβάστε επίσης: Έρχεται το VW ID.4 με 500 Km αυτονομία

Τέλος, αξιοσημείωτο είναι πως το best-selling ηλεκτρικό στη Γερμανία είναι… γαλλικό! Πρόκειται για το Renault Zoe, το οποίο ακολουθείται από το, εξαιρετικά δημοφιλές σε άλλες χώρες, BMW i3 (best-seller EV στην Ελλάδα) και το Tesla Model 3.

Πηγή: Electrek

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.