Ο Marin Gjaja, επικεφαλής του τμήματος ηλεκτροκίνησης Model E της Ford, μίλησε στο βρετανικό Autocar για τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, το υψηλό κόστος των μπαταριών και η αβεβαιότητα σχετικά με τη νομοθεσία και τα προγράμματα κινήτρων για τα ηλεκτρικά οχήματα κάνουν τους πελάτες να επανεξετάζουν την αγορά τους. Γι’ αυτό και η Ford θα επικεντρωθεί στα υβριδικά συστήματα κίνησης και θα διατηρήσει σε λειτουργία τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

«Δεν νομίζω ότι μπορούμε να εξηλεκτρίσουμε πλήρως τη γκάμα μέχρι οι πελάτες μας να αποφασίσουν ότι είναι “all in”, και αυτό εξελίσσεται με διαφορετικούς ρυθμούς σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Gjaja στο Autocar. «Δεν βλέπουμε ότι ο πλήρης εξηλεκτρισμός μέχρι το 2030 είναι μια καλή επιλογή για την επιχείρησή μας ή, κυρίως, για τους πελάτες μας».

Ο Gjaja δήλωσε ότι η ηλεκτροκίνηση εξακολουθεί να αποτελεί μακροπρόθεσμο στόχο. Οι προσπάθειες της αυτοκινητοβιομηχανίας «θα καταλήξουν σε έναν εν πολλοίς ηλεκτροκίνητο στόλο – ίσως τελικά 100% ηλεκτροκίνητο, αν μπορέσουμε να πετύχουμε το κόστος των μπαταριών και την ενεργειακή πυκνότητα που πρέπει». Ωστόσο, πρόσθεσε: «Αυτός είναι ένας προορισμός που μπορεί να φτάσουμε σε δέκα χρόνια ή σε 30 χρόνια. Δεν νομίζω ότι η κρυστάλλινη σφαίρα κανενός είναι αρκετά καλή για να το πει».

Η Ford είχε δηλώσει το 2021 ότι ήθελε να πουλάει μόνο EV στην Ευρώπη από το 2030. Για τα επαγγελματικά οχήματα, τα 2/3 των πωλήσεων θα ήταν αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά, ένας στόχος που ο Gjaja τώρα λέει ότι ήταν «πολύ φιλόδοξος».Για τον σκοπό αυτό, η Ford άνοιξε το Κέντρο Ηλεκτρικών Οχημάτων στο εργοστάσιό της στην Κολωνία τον Ιούνιο του 2023. Εκεί η αυτοκινητοβιομηχανία παράγει το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Explorer και το Capri. Η αμερικανική εταιρεία είχε επενδύσει δύο δισεκατομμύρια δολάρια για τη μετατροπή του εργοστασίου για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Δεν είναι ακόμη σαφές τι θα συμβεί με το εργοστάσιο στη Βαλένθια της Ισπανίας. Ο Gjaja δήλωσε ότι η Ford αναπτύσσει μια «πολυενεργειακή πλατφόρμα» για τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.

«Θα κάνουμε κάτι στη Βαλένθια, αλλά δεν έχουμε δεσμευτεί για το τι θα είναι αυτό», είπε. «Ακόμα δουλεύουμε πάνω σε αυτό. Νομίζω ότι θα είναι multi-energy. Αυτή είναι η τρέχουσα σκέψη μας, γιατί πιστεύουμε ότι μας δίνει τις καλύτερες πιθανότητες επιτυχίας δεδομένης της ευρωπαϊκής αγοράς και του πού βρισκόμαστε στην υιοθέτηση».

ford mustang mach-e burnout mode line lock drift (1)

Το πρώτο αυτοκίνητο που βασίζεται στην πλατφόρμα θα βγει από τη γραμμή παραγωγής το 2027. Η ετήσια δυναμικότητα θα είναι 300.000 μονάδες. Το Autocar εικάζει ότι θα μπορούσε να είναι μια νέα γενιά Kuga, «με το αυτοκίνητο αυτό να αναμένεται να ολοκληρώσει τον τρέχοντα κύκλο ζωής του περίπου το 2026». Ωστόσο, αυτό δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί.

Το σχόλιο του GetElectric.gr

Είναι γεγονός οτι ο ένας μετά τον άλλο, οι μεγάλοι κατασκευαστές υπαναχωρούν από τους αρχικούς στόχους ηλεκτροκίνησης, όπως και οι περισσότερες κυβερνήσεις στην Ευρώπη, διαπιστώνοντας οτι η ζήτηση δεν είναι τόσο υψηλή όσο αναμενόταν και τα διαθέσιμα κονδύλια για τη στήριξη της αγοράς δεν μπορούν να είναι ανεξάντλητα. Η κατάσταση είναι διαφορετική στην Κίνα, ωστόσο, όπου η αγορά EVs είναι πολύ δυνατή, ενώ οι Ιάπωνες κινούνται στους δικούς τους ρυθμούς εδώ και χρόνια, χωρίς να “βιάζονται”, βασιζόμενοι κυρίως στα υβριδικά μοντέλα. Στη Β.Αμερική η κατάσταση είναι ρευστή, εν μέσω και πολιτικής αβεβαιότητας αλλά και επικείμενων εκλογών, ενώ στα παράδοξα βρίσκεται και η στήριξη του Elon Musk στον Donald Trump, ο οποίος σε κάθε ευκαιρία υπόσχεται να “χαλαρώσει” τη νομοθεσία περί ρύπων στις Μεταφορές και να μειώσει την πίεση για εξηλεκτρισμό των στόλων.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Το Ford Capri επιστρέφει (σωστά μαντέψατε)… ως ηλεκτρικό!

Πηγή: Electrive

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.