Η Κίνα είναι πρωτοπόρος χώρα στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, ιδίως των ατομικών (π.χ. e-scooters) καθώς πολλά εκατομμύρια εξ’αυτών κυκλοφορούν στους δρόμους της και ουσιαστικά από εκεί ξεκίνησε το μεγάλο trend που κυριεύει τον πλανήτη τα τελευταία χρόνια.

Ωστόσο, όντας ήδη “παλιά” στον τομέα αυτό, όντας η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο και προσφέροντας γενναία οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων εδώ και 10 χρόνια (από το 2009), πλέον εξετάζει το ενδεχόμενο νέας μείωσης ή και μηδενισμού των επιδοτήσεων αυτών.

Συνεχιζόμενη πτώση της αγοράς από τον Ιούνιο

Ήδη εδώ και μερικά χρόνια η Κίνα μειώνει σε ετήσια βάση τις επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων καθώς η αγορά της δε χρειάζεται πια μια τέτοια ώθηση, η οποία κοστίζει στο κράτος και ταυτόχρονα δεν επιτρέπει τον ελεύθερο ανταγωνισμό μεταξύ των κατασκευαστών οχημάτων. Ωστόσο, μια τέτοια απόφαση δε μπορεί να ληφθεί απερίσκεπτα καθώς θα είχε σαφώς αρνητική επίπτωση στις πωλήσεις, όπως συνέβη και την τελευταία φορά που μειώθηκαν τα επιδοτούμενα ποσά, τον περασμένο Ιούνιο.

Τότε, η κυβέρνηση μείωσε τις επιδοτήσεις έως και 50% με αποτέλεσμα τη συνεχόμενη μείωση των πωλήσεων από τον Ιούλιο μέχρι και τον Οκτώβριο. Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αναθεώρησαν τις προβλέψεις για τα κέρδη τους (προς τα κάτω, φυσικά) ενώ πολλοί αναρωτιούνται αν η NIO, η αποκαλούμενη και “Tesla της Κίνας”, θα αντέξει εν μέσω συνεχιζόμενων αρνητικών αποτελεσμάτων.

Έτσι, από τη μια πλευρά έχουμε τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων του κόσμου, με περίπου 50% του μεριδίου της παγκόσμιας “πίτας” και η οποία δε πρέπει να επιβραδύνει σε αυτό το κρίσιμο, χρονικά, σημείο, από την άλλη έχουμε το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας “φούσκας” χάρη στις συνεχιζόμενες επιδοτήσεις, η οποία μπορεί να έχει καταστρεπτικά αποτελέσματα αν συνεχίσει να μεγαλώνει.

Αξίζει να σημειωθεί πως το 2017 οι συνολικές επιδοτήσεις που έδωσε το κράτος ανήλθαν σε 22 δις yuan ή σχεδόν €2,9 δις, ενώ στόχος της Κίνας είναι το 60% των πωλήσεων αυτοκινήτων μέχρι το 2035 να αφορούν ηλεκτρικά μοντέλα.

Πηγή: Bloomberg
Αρχική εικόνα: www.qz.com

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here