Η Nissan και η Enel ενώνουν τις δυνάμεις τους για να ξεκινήσουν το εγχείρημα Second Life. Συνδυάζοντας τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων Nissan σε ένα συμβατικό εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας στη Μελίγια της Ισπανίας, το οποίο λειτουργεί από την ισπανική θυγατρική του Ομίλου Enel, Endesa, το έργο ενισχύει τη σταθερότητα του δικτύου ηλεκτροδότησης, καλύπτοντας τις ανάγκες ενός απομονωμένου δικτύου.

Αποτελώντας μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία στην Ευρώπη, το εγχείρημα βασίζεται στις αρχές της κυκλικής οικονομίας και έχει επιλεγεί ως «πρωτοβουλία μέλους» από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF). Το εγχείρημα Second Life έχει ήδη λάβει μεγάλη αναγνώριση το 2020 μέσω του βραβείου BASF – Sustainability Excellence Club (Club de Excelencia En Sostenibilidad) στην κατηγορία της Καλύτερης Πρακτικής Κυκλικής Οικονομίας, μεταξύ μεγάλων επιχειρήσεων. Το βραβείο αναγνωρίζει τις καλύτερες πρακτικές κυκλικής οικονομίας στην Ισπανία, επιβραβεύοντας έργα που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις των περιορισμένων φυσικών πόρων, μέσω μιας ποικιλίας κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η Nissan παρείχε τις μπαταρίες από τα ηλεκτρικά της οχήματα και η Loccioni, ως προμηθευτής βιομηχανικού εξοπλισμού,  εξασφάλισε τη σωστή ενοποίηση μεταξύ των μπαταριών που απαιτούνται για την κυκλική διαδικασία. Το έργο αξιοποιεί προηγμένη τεχνολογία που βασίζεται σε μια απλή ιδέα: μόλις τελειώσει η ωφέλιμη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας σε ένα ηλεκτρικό όχημα, αυτές οι μπαταρίες ανακυκλώνονται και συναρμολογούνται σε ένα μεγάλο σταθερό σύστημα αποθήκευσης ενέργειας. Αυτό το σύστημα είναι ενσωματωμένο με τις εγκαταστάσεις Melilla της Endesa για την αποφυγή της διακοπής της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας σε περιπτώσεις υπερφόρτωσης του δικτύου, βελτιώνοντας την αξιοπιστία του και διασφαλίζοντας την αδιάλειπτη παροχή ενέργειας στον τοπικό πληθυσμό. Η εφεδρική γεννήτρια αποτελείται από 48 μεταχειρισμένες μπαταρίες Nissan LEAF και 30 νέες.

Η Μελίγια έχει πληθυσμό σχεδόν 90.000 κατοίκων που εξυπηρετείται από ένα τοπικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο τροφοδοτείται από το εργοστάσιο της Endesa και είναι απομονωμένο από το εθνικό δίκτυο διανομής.

Ο Soufiane Elkhomri, Διευθυντής Ενεργειακών Υπηρεσιών της Nissan AMIEO, εξηγεί: “Στην Nissan πιστεύουμε ότι το μέλλον είναι στον “εξηλεκτρισμό”. Μέσω συνεργασιών, μπορούμε να κάνουμε το μέλλον πιο έξυπνο και αποτελεσματικό. Η συνεργασία με την Enel μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο για τη δεύτερη ζωή των  μπαταριών, το οποίο μπορεί να βρει χρηστική εφαρμογή σε πολλές άλλες περιπτώσεις. Αυτό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα των ατελείωτων δυνατοτήτων που προσφέρει η επαναχρησιμοποίηση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, ως μέρος μιας κυκλικής οικονομίας.”

Προηγούμενο άρθροΤο Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» παρουσιάζει στην Ελλάδα την ψηφιακή πλατφόρμα Drive in the Moment
Επόμενο άρθροΗ ηλεκτρική BMW i4 στην Ελλάδα, τιμές και specs
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.