Αρχική EVs e-Cars Η Tesla εγκαταλείπει τα κλασικά 12V υπέρ των 48V

Η Tesla εγκαταλείπει τα κλασικά 12V υπέρ των 48V

tesla 12v μπαταρία 48v

Παρ’ότι φαντάζει απίστευτο, σχεδόν όλα τα σύγχρονα EVs, τα οποία λειτουργούν με μπαταρίες υψηλής τάσης των 400 ή ακόμα και των 800V, εξακολουθούν να έχουν 12V περιφερειακά και υποσυστήματα, που τροφοδοτούνται από μια “κλασική” μπαταρία. Οι λόγοι είναι πολλοί και βάσιμοι, αλλά κάποια στιγμή αυτό πρέπει να αλλάξει. Η Tesla, στο πρόσφατο Investor Day της, δήλωσε οτι ήρθε η ώρα για αναβάθμιση στα δικά της μοντέλα.

Η εταιρεία θεωρεί απαρχαιωμένα τα ηλεκτρικά υποσυστήματα των 12V, τα οποία επικράτησαν τη δεκαετία του ’60, αντικαθιστώντας αυτά των 6V. Οι κλασικές 12V μπαταρίες χρειάζονται αντικατάσταση κάθε 2-4 έτη και είναι σχετικά εύκολο να “μείνουν” από ενέργεια από απροσεξία του χρήστη. Το αποτέλεσμα είναι ένα EV με πιθανώς γεμάτη μπαταρία υψηλής τάσης, που όμως δεν λειτουργεί εξ’αιτίας της 12V μπαταρίας του! Η “μεγάλη” μπαταρία δεν μπορεί να τροφοδοτήσει τη μικρή και η λύση του μετατροπέα δεν προτιμάται από τους κατασκευαστές.

Η Tesla είχε δώσει μια προσωρινή λύση σε αυτό το πρόβλημα τοποθετώντας 12V μπαταρία Λιθίου στα Model S και Model X, στις αρχές του 2021. Αργότερα μέσα στη χρονιά ακολούθησαν τα Model Y και Model 3. Οι μπαταρίες Λιθίου στα αυτοκίνητα αφορούσαν κυρίως αγωνιστική χρήση, μέχρι πρόσφατα. Είναι σχεδόν 10 φορές ελαφρύτερες από τις κλασικές μπαταρίες αλλά έχουν άλλα μειονεκτήματα, ενώ είναι και σαφώς ακριβότερες.

Παρά την αλλαγή αυτή, η Tesla συνεχίζει να δυσανασχετεί με τα 12V συστήματα. Ο λόγος είναι οτι διαρκώς αυξάνονται τα περιφερειακά που χρειάζονται τροφοδοσία, στα αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει περισσότερα και παχύτερα καλώδια, άρα επιπλέον βάρος και κόστος. Ένα Model S έχει… 60 Kg καλωδίωσης που κοστίζει σχεδόν €1.500. Με τη μετάβαση σε 48V υποσυστήματα, η ένταση του ρεύματος μειώνεται 4 φορές λιγότερο κατά τη μεταφορά του. Άρα, 4 φορές πιο λεπτά καλώδια, σαφώς μικρότερο βάρος και μικρότερο κόστος.

Η Tesla θέλει το Cybertruck να γίνει το πρώτο 48V EV της. Το μοντέλο, βέβαια, έχει περάσει από… 40 κύματα και ακόμα δεν έχει φτάσει σε μαζική παραγωγή. Αν και όταν κάνει την αρχή, η Tesla θα στραφεί οριστικά στα 48V για όλα τα νέα EVs της.

Γιάννης Τσομπάνογλου

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Η CATL μειώνει τις τιμές μπαταριών αλλά… όχι για την Tesla

Πηγή: ArenaEV

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.