Αρκετά καθυστερημένα, θα υποστήριζαν αρκετοί, η Toyota παρουσίασε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Toyota bZ4X. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό SUV και, όπως έχουμε προαναφέρει, το ακρωνύμιο “bZ” προέρχεται από το “Beyond Zero”.

Το bZ4X θα βασίζεται σε μια νέα “ηλεκτρική” πλατφόρμα, οπότε δεν θα μοιάζει με άλλο μοντέλο της εταιρείας. Η μορφή του δεν απέχει ιδιαίτερα από του πρώτου concept που είχαμε δει πέρυσι στη Σανγκάη. Θα έχει μπαταρία 71,4 kWh που θα του προσφέρει αυτονομία 500 Km κατά WLTC στην μπροστοκίνητη (!) εκδοχή και 460 Km στην τετρακίνητη. Η πρώτη θα έχει ηλεκτροκινητήρα στο εμπρός μέρος με απόδοση 201 ίππων ενώ η δεύτερη θα έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον κάθε άξονα, απόδοσης 107 ίππων έκαστος (συνολικά 214 ίπποι).

Η μπαταρία θα υποστηρίζει φόρτιση 150 kW και η Toyota υποστηρίζει πως θα φτάνει στο 80% σε 30′. Αξίζει να σημειωθεί πως θα υποστηρίζει αμφίδρομη φόρτιση. Αυτό σημαίνει οτι θα μπορεί να τροφοδοτήσει και οικιακά συστήματα, αν χρειαστεί (V2H – Vehicle-to-Home). Προαιρετικά θα μπορείτε να το πάρετε με ηλιακό panel στην οροφή. Σύμφωνα με την εταιρεία, θα παράγει αρκετή ενέργεια για να διανύσετε έως 1.800Km ετησίως. Αυτό, βέβαια, σε μια ηλιόλουστη χώρα και χωρίς να βρίσκεται σε κλειστό parking, προφανώς…

Στο εσωτερικό, θα βρίσκουμε είτε ένα κλασικό τιμόνι, είτε ένα “wing-shaped”, το οποίο θα θυμίζει το Yoke τιμόνι της Tesla. Ωστόσο, εδώ υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά. Η Toyota θα χρησιμοποιήσει steer-by-wire σύστημα και το τιμόνι θα περιστρέφεται κατά 150 μοίρες από τέρμα σε τέρμα. Θα παρέχει πληροφόρηση στον οδηγό όσον αφορά το οδόστρωμα, αλλά χωρίς να “περνάει” κραδασμούς από τους τροχούς. Φυσικά, η συμπεριφορά του θα ρυθμίζεται μέσω του menu.

Το Toyota bZ4X αναμένεται στα μέσα του 2022 στην Ιαπωνία, αρχικά, ενώ δεν γνωρίζουμε την τιμή του. Αυτό εφόσον η παγκόσμια έλλειψη chips δεν επηρεάσει τα πλάνα της εταιρείας, βέβαια…

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

“Φοβάται” η Toyota την ηλεκτροκίνηση, τελικά;

Πηγή: Electrek

Προηγούμενο άρθροΔοκιμάζουμε το CD15 της House of Wheels!
Επόμενο άρθροΜε Android 10 από την LG το Renault Megane E-TECH Electric
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.