Η Θεσσαλονίκη ήταν η πρώτη πόλη στην Ελλάδα με κοινόχρηστα ηλεκτρικά πατίνια και παρέμεινε αυτή με το μεγαλύτερο “στόλο” στη χώρα μας, ακόμα και εντός πανδημίας. Μάλιστα, αναλογικά με τον πληθυσμό της, τα πατίνια που κυκλοφορούσαν και κυκλοφορούν στους δρόμους της είναι μάλλον περισσότερα από της Αθήνας και άλλων πόλεων, κατά κεφαλήν. Δεν είναι τυχαίο οτι αρκετά initiatives ξεκίνησαν από εκεί και επεκτάθηκαν σε άλλες πόλεις. Όπως και δεν είναι τυχαίο οτι μια ελληνική startup, η Rise Scooters, δραστηριοποιήθηκε από πολύ νωρίς στη Θεσσαλονίκη και λειτουργεί ακόμα και σήμερα, τη στιγμή που πολύ μεγαλύτερες εταιρείες από το εξωτερικό (όπως η Lime και η Hive), δεν τα κατάφεραν και αποσύρθηκαν γρήγορα από τη χώρα μας, με το ξέσπασμα της πανδημίας.
Πλέον, ένα νέο πρόγραμμα ονομάτι Cleanergy, συνχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. και το EIT Urban Mobility, φέρνει τη Θεσσαλονίκη στο προσκήνιο της μικροκινητικότητας στην Ευρώπη, μαζί με άλλες μεγάλες πόλεις, όπως η Βαρκελώνη και η Κωνσταντινούπολη. Στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία και επέκταση ενός στόλου κοινόχρηστων μέσων μικροκινητικότητας, συγκεκριμένα ηλεκτρικών πατινιών, τα οποία θα είναι πιο “έξυπνα” και θα λειτουργούν πολύ πιο “πράσινα” από τα υπάρχοντα.
Πως θα λειτουργούν τα έξυπνα πατίνια της Θεσσαλονίκης
Σύμφωνα με πληροφορίες του GetElectric.gr, το πλάνο για την Θεσσαλονίκη αφορά, σε αρχική φάση, ένα στόλο 20 ηλεκτρικών πατινιών της Rise Scooters. Τα πατίνια αυτά θα διαμορφωθούν κατάλληλα, σε επίπεδο software και hardware, ώστε να εξυπηρετούν τους σκοπούς του προγράμματος. Εν συνεχεία θα παραδοθούν προς κοινή χρήση των υπαλλήλων της Αναπτυξιακής Μείζονος Αστικής Θεσσαλονίκης, ΟΤΑ της ευρύτερης Μητροπολιτικής περιοχής. Ειδικοί σταθμοί κλειδώματος και επαναφόρτισης των πατινιών θα τοποθετηθούν σε επιλεγμένα σημεία της πόλης. Τα πατίνια θα διαθέτουν ειδική υποδοχή φόρτισης που θα “κουμπώνει” στους σταθμούς, κατά το κλείδωμά τους σε αυτούς. Έτσι, δυνητικά θα εξασφαλίζεται η φόρτισή τους χωρίς την ανάγκη φορτιστή/καλωδίου.
Επιπλέον, πλησίον των σταθμών θα τοποθετηθούν επιδαπέδια φωτοβολταϊκά panels. Αυτά θα τροφοδοτούν τους σταθμούς με την απαραίτητη ενέργεια και θα επαναφορτίζουν τα πατίνια. Έτσι, οι σταθμοί θα μπορούν να λειτουργούν αυτόνομα, χωρίς να είναι συνδεδεμένοι στο δίκτυο ηλεκτροδότησης. Αυτό βοηθά στην εγκατάστασή τους ακόμα και σε απομακρυσμένα (από το δίκτυο) σημεία. Φυσικά, επιτρέπει και την επαναφόρτιση με αποκλειστική χρήση ΑΠΕ, μειώνοντας αισθητά το ενεργειακό/ανθρακικό αποτύπωμά τους.
Για την υλοποίηση του εγχειρήματος η Rise θα συνεργαστεί με τις ισπανικές Solum και Omnitec. Επιπλέον, ήδη δημιουργείται μια νέα software πλατφόρμα που θα συγκεντρώνει πολύτιμα δεδομένα. Σε βάθος χρόνου, με βάση αυτά, θα διαπιστωθεί και η βιωσιμότητα του εγχειρήματος. Με σκοπό, φυσικά, να “ξεφύγει” από το πιλοτικό επίπεδο και να εφαρμοστεί μόνιμα, ευρέως.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης: