Σηματοδοτώντας τα 35 χρόνια στην κατασκευή οχημάτων στο εργοστάσιο του Sunderland, η Nissan προχώρησε σε μια πολύ ειδική μετατροπή του Nissan Bluebird,  του πρώτου αυτοκινήτου που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου, το 1986.

Ονομάζεται “Newbird” και είναι ένα μοναδικό πρωτότυπο αυτοκίνητο που τροφοδοτείται από το 100% ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης ενός Nissan LEAF, του πρωτοποριακού EV μαζικής παραγωγής που ξεκίνησε την παγκόσμια τάση προς την ηλεκτροκίνηση.

Το “Newbird” συμπυκνώνει 35 χρόνια κατασκευαστικής κληρονομιάς στο Sunderland, καθώς η Nissan επιταχύνει προς ένα ηλεκτρισμένο μέλλον μέσω του Ambition 2030, του μακροπρόθεσμου πλάνου της  για την ενίσχυση της κινητικότητας και όχι μόνο.

Ο Alan Johnson, Αντιπρόεδρος  Παραγωγής  στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland, είπε: “Το «Newbird» αντιπροσωπεύει ό,τι πιο υπέροχο για το εργοστάσιό μας, καθώς γιορτάζουμε τα 35 χρόνια παραγωγής στο Sunderland.

“Έχουμε μια πλούσια κληρονομιά στην παραγωγή υπέροχων αυτοκινήτων, αρχής γενομένης από το πρώτο μοντέλο Bluebird και η φανταστική μας ομάδα τώρα πρωτοπορεί, καθώς οδηγούμε προς ένα συναρπαστικό εξηλεκτρισμένο, ουδέτερο από άνθρακα, μέλλον.”

Nissan ‘Newbird’

Το Nissan Bluebird τροποποιήθηκε εκτενώς για να ενσωματώσει το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του LEAF. Ο αρχικός κινητήρας βενζίνης και το κιβώτιο ταχυτήτων αφαιρέθηκαν και τοποθετήθηκε ένας ηλεκτροκινητήρας από LEAF, ένας μετατροπέας και μια μπαταρία 40 kWh, με τις μονάδες της μπαταρίας κατανεμημένες μεταξύ της θέσης του κινητήρα και του πορτμπαγκάζ, για βελτιστοποιημένη κατανομή βάρους.

Έγιναν αναβαθμίσεις  και τροποποιήσεις στα συστήματα υδραυλικού τιμονιού, πέδησης και  θέρμανσης για να μπορούν να τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια. Τοποθετήθηκε επίσης ειδικά προσαρμοσμένη ανάρτηση,  για να υποστηρίξει το πρόσθετο βάρος από τις συστοιχίες των μπαταριών.

Ως ένα “νεύμα” στις ηλεκτρικές αναβαθμίσεις  του αυτοκινήτου, το αυθεντικό σήμα της Nissan στο καπό, διαθέτει οπίσθιο φωτισμό LED.

Το αυτοκίνητο επαναφορτίζεται μέσω της αρχικής θύρας πλήρωσης καυσίμου, που πλέον παρέχει πρόσβαση στη θύρα φόρτισης. Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί με ισχύ έως και 6,6 kW και ο αρχικός πίνακας οργάνων του οδηγού έχει συνδεθεί στο σύστημα EV για να μπορεί ο μετρητής καυσίμου να δείχνει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.

Αν και δεν έχει έγκριση Τύπου, η αυτονομία του οχήματος από μία μόνο φόρτιση υπολογίζεται σε περίπου 210 χιλιόμετρα (λαμβάνοντας υπόψη διάφορους περιβαλλοντικούς παράγοντες και το στυλ οδήγησης) με το  0-100 χλμ/ώρα να έρχεται σε λιγότερο από 15 δευτερόλεπτα.

Για το εξωτερικό του οχήματος, η Nissan Design Europe, με έδρα το Λονδίνο, δημιούργησε ένα νέο γραφικό μοτίβο εμπνευσμένο από σχεδιαστικά στοιχεία της καταναλωτικής τεχνολογίας της δεκαετίας του 1980, σε συνδυασμό με την αισθητική του 21ου  αιώνα.

Η διαχείριση του έργου μετατροπής έγινε από την Kinghorn Electric Vehicles, μια οικογενειακή εταιρεία με έδρα το Durham της Βορειοανατολικής Αγγλίας (μόλις 24 χιλιόμετρα από το εργοστάσιο του Sunderland). Η Kinghorn EV ειδικεύεται στη μετατροπή κλασικών αυτοκινήτων σε πλήρως ηλεκτρικά χρησιμοποιώντας κινητήρες, μετατροπείς και μπαταρίες από μεταχειρισμένα Nissan LEAF.

Nissan Sunderland: Τότε, τώρα και αύριο

Το εργοστάσιο του Sunderland  εγκαινιάστηκε επίσημα τον Σεπτέμβριο του 1986 και λειτουργεί από τότε. Η συνολική παραγωγή από το 1986 έως σήμερα ξεπερνά τα 10,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Ο αριθμός του προσωπικού που απασχολείται στο εργοστάσιο του Σάντερλαντ αυξήθηκε από 430 το 1986, σε 6.000. Αξίζει να σημειωθεί ότι εξακολουθούν να εργάζονται ακόμα και σήμερα στο Nissan LEAF, 19 άτομα που ξεκίνησαν το 1986.

Το πρώτο αυτοκίνητο από τη γραμμή παραγωγής του Sunderland το 1986, το Bluebird Job 1, είναι το κεντρικό έκθεμα ενός τοπικού μουσείου που θυμίζει τη σημασία αυτού του πρώτου οχήματος για την περιοχή.

Η παραγωγή του Bluebird ανήλθε συνολικά σε 187.178 μονάδες από το 1986 έως το 1990. Όταν η παραγωγή αυξήθηκε, χρειάζονταν πάνω από 22 ώρες για να κατασκευαστεί κάθε Bluebird. Τώρα, 35 χρόνια αργότερα, η εξαιρετική βελτίωση στην τεχνολογία κατασκευής μείωσε τον χρόνο παραγωγής σε 10 ώρες για το Nissan LEAF και έχουν κατασκευαστεί πάνω από 200.000 μονάδες του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.

Στο πλαίσιο του Ambition 2030, η Nissan στοχεύει να γίνει μια πραγματικά βιώσιμη αυτοκινητοβιομηχανία, οδηγώντας προς έναν κόσμο καθαρότερο, ασφαλέστερο και χωρίς αποκλεισμούς. Το όραμα υποστηρίζει τον στόχο της Nissan για ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα σε όλο τον κύκλο ζωής των προϊόντων της, έως το οικονομικό έτος 2050.

Στο πλαίσιο των πρόσφατων ανακοινώσεων για το Ambition 2030,  η Nissan αποκάλυψε το CHILL-OUT, ένα πρωτότυπο όχημα από το «εγγύς μέλλον», προσφέροντας μια άποψη του ηλεκτρικού crossover νέας γενιάς, που προορίζεται για μελλοντική παραγωγή στο Sunderland.

Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030, κάθε ολοκαίνουργιο όχημα Nissan που θα διατίθεται σε βασικές αγορές θα είναι «εξηλεκτρισμένο» και θα φέρει καινοτομίες στην ηλεκτροκίνηση και την τεχνολογία κατασκευής.

Ως περήφανος παραγωγός βιώσιμης ενέργειας, η Nissan άρχισε να ενσωματώνει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο Sunderland το 2005, όταν η εταιρεία εγκατέστησε τις πρώτες της ανεμογεννήτριες στην περιοχή. Αυτοί οι 10 ανεμοστρόβιλοι συνεισφέρουν ισχύ 6,6 MW, με το υπάρχον ηλιακό πάρκο ισχύος 4,75 MW να λειτουργεί από το 2016.

Μόλις πρόσφατα επιβεβαιώθηκε μια σημαντική επέκταση στην παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο Sunderland,  όπου αναμένεται να εγκατασταθεί ένα επιπλέον φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 20 MW. Οι εργασίες για την κατασκευή θα ξεκινήσουν άμεσα και η εγκατάσταση, που θα λειτουργεί παράλληλα με τα υπάρχοντα αιολικά και λοιπά φωτοβολταϊκά πάρκα του εργοστασίου, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Μάιο του 2022.

Η νέα εγκατάσταση των 20 MW, για την οποία έχει χορηγηθεί η πολεοδομική άδεια, θα διπλασιάσει την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές που παράγεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland, καλύπτοντας το 20% των αναγκών του εργοστασίου, μέγεθος αρκετό για την κατασκευή κάθε αμιγώς ηλεκτρικού Nissan LEAF που πωλείται στην Ευρώπη.

Αυτό είναι το πρώτο από τα δέκα δυνητικά επιπλέον φωτοβολταϊκά  πάρκα που σχεδιάζονται στο πλαίσιο του EV36Zero, ενός εγχειρήματος που ανακοινώθηκε τον περασμένο Ιούλιο.

Η “πράσινη” επένδυση της Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.

Στην Ελλάδα, η Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε., πιστή στη δέσμευσή της για την προστασία του περιβάλλοντος, ολοκλήρωσε πρόσφατα  μια μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών συγκροτημάτων στις εγκαταστάσεις της σε Αθήνα, Ασπρόπυργο και Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, προωθώντας και ενισχύοντας την περιβαλλοντική συνείδηση, ως αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας της. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ολοκλήρωση αυτής της επένδυσης, συμπίπτει με την επέτειο των 60 ετών  επιτυχημένης συνεργασίας  της Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.  με την Nissan International S.A., γεγονός που αποκτά ιδιαίτερο συμβολισμό.

Η συγκεκριμένη επένδυση έχει ονομαστική  ισχύς 700kW, ενώ πέραν της εκτίμησης για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της εταιρείας κατά 50%, η εκτιμώμενη ετήσια  αποφυγή εκπομπών CO₂ (σε σχέση με ενέργεια προερχόμενη από ορυκτά καύσιμα) θα ανέλθει αθροιστικά σε 678 τόνους!

Μέσα από αυτή την επένδυση,  η Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. στοχεύει στην ενίσχυση των  πρωτοβουλιών και των δραστηριοτήτων που προάγουν την αειφόρο ανάπτυξη. Στο πνεύμα αυτό, η εταιρεία εφαρμόζει βέλτιστες πρακτικές ανακύκλωσης σε όλα τα παραπροϊόντα (λιπαντικά, μπαταριές κ.α.), ενώ  από τις αρχές του 2020  έχει υιοθετήσει στις συναλλαγές με το κοινό τις χάρτινες σακούλες από ανακυκλώσιμα υλικά. Παράλληλα αξίζει να σημειωθεί ότι, εδώ και δεκαετίες, σε επίπεδο Ομίλου, δραστηριοποιείται στα φωτοβολταϊκά πάρκα, με εγκαταστάσεις που παράγουν ήδη 9.000.000 KWh σε ετήσια βάση!

Προηγούμενο άρθρο“Xmas Sales” στο Ducati Athens για κάθε δικυκλιστή!
Επόμενο άρθροΠιστοποίηση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από την TÜV AUSTRIA Hellas
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.