Η Γερμανία είναι από τις πρώτες χώρες της Ε.Ε. που δημιούργησε θεσμικό πλαίσιο για ηλεκτρικά πατίνια. Είναι, όμως, και από τις “αυστηρότερες”, με όριο 20 Km/h. Μάλιστα, πολλά πατίνια που διατίθονται στην Ευρώπη αναγκάστηκαν σε “facelift” ή σε κυκλοφορία ειδικών εκδόσεων μόνο για τη Γερμανία. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε οτι εκτός από το όριο των 20 Km/h, άλλη μια υποχρέωση είναι η ύπαρξη δύο χειροφρένων στο τιμόνι, ενός για τον εμπρός τροχό και ενός για τον πίσω. Με βάση τα παραπάνω, δεν προκαλεί εντύπωση οτι τα ατυχήματα με πατίνια ήταν πολύ λίγα μέσα στο 2020.

Τα δεδομένα έρχονται από την στατιστική υπηρεσία Destatis και δημοσιεύθηκαν την Παρασκευή. Μέσα σε 12 μήνες σημειώθηκαν 2.155 τραυματισμοί σε ατυχήματα με πατίνια, ήτοι το 0,8% των συνολικών τροχαίων στη Γερμανία (264.000). Συγκριτικά, οι τραυματισμοί με ποδήλατα ήταν 91.500. Όσον αφορά τους θανάτους, 5 άνθρωποι έχασαν, δυστυχώς, τη ζωή τους σε τροχαίο με πατίνι ενώ 426 σε τροχαίο με ποδήλατο, αντίστοιχα.

Εδώ πρέπει να τονίσουμε κάποια προφανή ή μη προφανή, δεδομένα. Πρώτον, οτι οι διαδρομές με ποδήλατα είναι σημαντικά περισσότερες σε αριθμό έναντι των διαδρομών με πατίνια. Τα ποδήλατα είναι άκρως διαδεδομένα στη Γερμανία, άλλωστε, ενώ τα πατίνια λειτουργούν μόλις από τα μέσα του 2019. Δεύτερον, οι ποδηλατικές υποδομές στη Γερμανία είναι εξαιρετικά υψηλού επιπέδου. Έχοντας βρεθεί για επαγγελματικούς λόγους στο Βερολίνου αρκετές φορές, το σοκ μου οδηγώντας πατίνι μέσα στην πόλη ήταν τεράστιο. Πρακτικά είχα μια δική μου ποδηλατολωρίδα παντού, δικά μου φανάρια στις διασταυρώσεις και άριστη ποιότητα οδοστρώματος. Τρίτον, τα ποδήλατα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες σημαντικά μεγαλύτερες από τα 20 Km/h ενός πατινιού και, φυσικά, το κάνουν.

Αν στα παραπάνω συνυπολογίσουμε και το οτι τα περισσότερα ατυχήματα με πατίνια οφείλονται σε κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αλλά και το οτι με 20 Km/h ο τραυματισμός είναι λιγότερο πιθανός απ΄ότι με 25 Km/h, τότε τα στατιστικά που παρουσιάζουμε είναι απολύτως λογικά.

Αιτίες και ηλικιακά στατιστικά

Περνώντας στις αιτίες των ατυχημάτων με ηλεκτρικά πατίνια, οι κύριες ήταν δύο. Η οδήγηση υπό την επήρρεια αλκοόλ και η χρήση σε πεζοδρόμια ή στους δρόμους. Περίπου το 18% των ατυχημάτων προκλήθηκαν από μεθυσμένους αναβάτες. Το αντίστοιχο ποσοστό στα αυτοκίνητα είναι 7,1%, κάτι λογικό καθώς η μέθη επηρεάζει σημαντικά την ισορροπία και τα αντανακλαστικά μας. Περί τα 400 ατυχήματα σημειώθηκαν από πατίνια που δεν βρίσκονταν στην ποδηλατολωρίδα τους.

Ηλικιακά, οι περισσότεροι τραυματίες ήταν κάτω των 45 ετών ενώ το 1/3 τους ήταν κάτω των 25. Στα ποδήλατα, μόνο το 1/2 των αναβατών ήταν κάτω από 45 και το 1/4 κάτω από 25. Κάτι που αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι τα πατίνια προτιμούν οι μικρές ηλικίες. Περίπου τα μισά ατυχήματα έγιναν χωρίς την εμπλοκή άλλου οχήματος, κοινώς ο αναβάτης “έπεσε” μόνος του. Στους 3 από τους 5 θανάτους δεν υπήρξε εμπλοκή άλλου οχήματος. Ωστόσο, πάνω από το 1/3 των ατυχημάτων περιελάμβαναν σύγκρουση του πατινιού με αυτοκίνητο.

Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν επίσημα δεδομένα για τα ατυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια, αν αναρωτιέστε. Σε κάθε περίπτωση, σίγουρα διαφέρουμε αρκετά σε σχέση με τη Γερμανία, σε πολλούς τομείς. Κύρια διαφορά μας, η απουσία υποδομών στην Ελλάδα, κάτι το οποίο προσπαθούμε και ευχόμαστε να αλλάξει σύντομα.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!

Δείτε επίσης:

Πατίνι της Lime συγκρούεται με επιβάτη λεωφορείου (video)

Πηγή: DW

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.