Οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσπαθούν να “κινήσουν” την αγορά και στην Ελλάδα, αν και οι τιμές των περισσότερων μοντέλων παραμένουν υψηλές για το μέσο Έλληνα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, έχουμε ξαναγράψει πως η περίοδος αυτή δε θα κρατήσει για πάντα. Ορισμένες χώρες, όπως η Κίνα, ήδη μειώνουν σταδιακά τις επιδοτήσεις τους τα τελευταία χρόνια και η Γαλλία θα είναι από τις πρώτες ευρωπαϊκές που θα ακολουθήσουν.
Στα πλάνα της γαλλικής κυβέρνησης είναι η μείωση της επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τα €7.000 στα €6.000 το 2021 και στα €5.000 το 2022. Όσο για τα plug-in υβριδικά μοντέλα, η επιδότηση θα μειωθεί κατά 50% το 2021, από τα €2.000 στα €1.000.
Μήπως είναι πολύ νωρίς;
Αξίζει να σημειωθεί πως η Γαλλία, αν και από τις πλέον προηγμένες χώρες της Ευρώπης όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, δεν έχει αγγίξει καν διψήφιο μερίδιο πωλήσεων EVs. Το πρώτο 8μηνο του 2020 το ποσοστό πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών (BEVs) στη Γαλλία ήταν 6,1%, αυξημένο σημαντικά σε σχέση με το 2019 (1,9%). Είναι, όμως, αρκετά μεγάλο για να δικαιολογήσει τη μείωση των επιδοτήσεων;
Από την άλλη πλευρά, η λογική επιτάσσει τη σταδιακή μείωση των τιμών ηλεκτρικών χάρη στην τεχνολογική εξέλιξη, τις επενδύσεις των κατασκευαστών σε νέες πλατφόρμες και κατασκευαστικές μονάδες αλλά και τη μείωση της τιμής των μπαταριών. Έτσι, η μείωση των επιδοτήσεων ίσως αντισταθμιστεί.
Προσθέστε στα παραπάνω τη βαριά φορολόγηση που επίκειται για τα παλαιάς τεχνολογίας, ρυπογόνα οχήματα και θα έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το τι συμβαίνει στη Γαλλία. Η La Plateforme Automobile, πάντως, εκπροσωπώντας τη βιομηχανία, αντιδρά έντονα στα μέτρα και ιδίως στη μείωση των επιδοτήσεων.
Δείτε επίσης: Η Κίνα μειώνει (κι άλλο) τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα
Το σίγουρο είναι πως κάποια στιγμή θα πάψουμε να απολαμβάνουμε υψηλές επιδοτήσεις και στην Ελλάδα, αν και απέχουμε σίγουρα 3-4 χρόνια από κάτι τέτοιο.
Πηγή: Bloomberg