Αρχική Micromobility Μείωση του ορίου στα 30 Km/h στις πόλεις προωθεί η κυβέρνηση

Μείωση του ορίου στα 30 Km/h στις πόλεις προωθεί η κυβέρνηση

Ένα μέτρο για την “ηπιοποίηση” της κυκλοφορίας που έχουν εφαρμόσει πολλές ευρωπαϊκές πόλεις και έχουμε σχολιάσει στο παρελθόν, είναι αυτό του χαμηλού ορίου ταχύτητας, στα 30 Km/h, σε ορισμένες περιοχές των αστικών κέντρων. Και πλησιάζει η στιγμή που θα εφαρμοστεί και στην Ελλάδα, όπως όλα δείχνουν.

Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύθηκε στις 19 Ιουνίου η Έγκριση «Τεχνικών Οδηγιών για τη δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών,  προσωρινών διαδρόμων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινή δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα τριάντα (30) χλμ/ώρα, σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας». Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το ΦΕΚ εδώ.

Ο λόγος που προωθείται αυτό το μέτρο δεν είναι απλός και θα έχει πολλαπλά οφέλη, με (θεωρητικά) ελάχιστες παραχωρήσεις. Η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας στα αστικά κέντρα σπάνια ξεπερνάει τα 30 Km/h οπότε το όριο αυτό θεωρείται εύλογο και πως δε θα επιβαρύνει την κυκλοφορία. Επιπλέον, χάρη στο όριο, μπορεί να μειωθούν τα ατυχήματα/δυστυχήματα, να διευκολυνθεί η κυκλοφορία με εναλλακτικά μέσα μεταφοράς (πατίνια, ποδήλατα κ.λπ.) αλλά και θα μειωθούν οι εκπομπές ρύπων των οχημάτων, κάτι που επίσης είναι προτεραιότητα όλης της Ευρώπης στην παρούσα φάση.

Στην έγκριση προβλέπεται επίσης η εξοικονόμηση χώρου που απαιτείται για την κίνηση των πεζών και των ποδηλάτων, η οποία μπορεί να επιτευχθεί σε αφαίρεση ή προσωρινή κατάργηση μεμονωμένων θέσεων στάθμευσης ή μιας λωρίδας στάθμευσης, περιορισμός του πλάτους των λωρίδων κυκλοφορίας, απομάκρυνση των θέσεων στάθμευσης – φορτοεκφόρτωσης μακριά από το πεζοδρόμιο και αποκλεισμός ολόκληρης λωρίδας κυκλοφορίας ή ολόκληρου του δρόμου από την κίνηση αυτοκινήτων.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here