Προ ημερών σας γράφαμε για το υδρογονοκίνητο φορτηγό της Daimler και σας προδιαθέταμε για την έλευση του eActros 600, του αμιγώς ηλεκτρικού φορτηγού της εταιρείας. Πλέον είναι γεγονός, παρουσιάστηκε στη Γερμανία και ιδού τα βασικά που πρέπει να ξέρετε γι’αυτό.
Το Mercedes-Benz eActros 600 έχει μικτό βάρος 44 τόννων και με τυπικό τρέιλερ μπορεί να μεταφέρει φορτίο 22 τόννων. Ο τράκτορας έχει μήκος 6,23m, κάτι που έγινε εφικτό πρόσφατα χάρη σε νέο, ευρωπαϊκό κανονισμό. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες που ανέπτυξε η M-B αποδίδουν 400 KW συνεχούς ισχύος και 600 KW peak ισχύος, με λειτουργία στα 800V. Ακόμα και με τη θηριώδη ροπή τους, βέβαια, χρειάζονται διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης για να κινήσουν ένα τόσο μεγάλο φορτίο σε όλες τις συνθήκες. Το “κιβώτιο”, λοιπόν, έχει 4 σχέσεις, 2 περισσότερες από τα eActros 300/400 που ήδη διατίθονται στην αγορά.
Η μπαταρία του eActros 600 έχει χωρητικότητα 621 KWh, από τρία packs των 207 KWh έκαστο. Εξ’αυτών, περίπου το 95% είναι ωφέλιμη χωρητικότητα. Οι μπαταρίες είναι LFP και φτιάχτηκαν σε συνεργασία με τη γνωστή CATL, ενώ συνολικά ζυγίζουν 4,5 τόννους (3 x 1,5). Το μεταξόνιο του τράκτορα έχει μεγαλώσει στα 4m ώστε να χωρέσει τις μπαταρίες αυτές και αυτός είναι ο λόγος για το μήκος των 6,23m, όπως καταλαβαίνετε. Με τα παραπάνω δεδομένα, η ρεαλιστική αυτονομία εκτιμάται στα 500 Km και λαμβάνοντας υπ’όψιν τα διαλείμματα που είναι υποχρεωμένος να κάνει ο οδηγός βάσει νομοθεσίας, υποθέτοντας επαναφόρτιση κατά τη διάρκειά τους, μπορεί να φτάσει τα 1.000 Km στο 24ωρο. Σε αυτό βοηθά και η ανάκτηση ενέργειας που μπορεί να ρυθμιστεί σε 5 επίπεδα και σίγουρα θα κάνει θαύματα στις κατηφόρες με μεγάλο φορτίο.
Όσον αφορά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, η Daimler Truck εκτιμά οτι θα αγγίζει τα 1.200.000 Km, σε μια περίοδο 10ετίας (πάνω από 80% χωρητικότητας). Για την επαναφόρτισή του, το eActros διαθέτει μια CCS θύρα αλλά και μια MCS για μελλοντικές εφαρμογές. Επίσης, προαιρετικά, μπορεί να διαθέτει ακόμα μια CCS στην δεξιά πλευρά του. Υποστηρίζεται ισχύς φόρτισης έως 400KW (υπάρχουν ήδη φορτιστές και μόλις ήρθαν στην Ελλάδα) και αργότερα, της τάξης του 1 MW (MCS θύρα). Στην δεύτερη περίπτωση, το 20-80% θα γίνεται σε 30′.
Για βελτίωση της αυτονομίας και μείωση της κατανάλωσης, η καμπίνα είναι όσο πιο αεροδυναμική γίνεται (εντός λογικού πλαισίου), με καμπύλες, spoiler και επίπεδο πάτωμα. Για χρήση του ως φορτηγό-ψυγείο, θα μπορεί να αποδώσει από 22 έως 90 KW ισχύος για το σκοπό αυτό. Επίσης, η εταιρεία σκοπεύει να κυκλοφορήσει και μακρύτερες εκδοχές του eActros 600, με μεταξόνιο 4,6 ή 4,9 μέτρων, για εγκατάσταση ακόμα μεγαλύτερων μπαταριών.
Το Mercedes-Benz eActros 600 θα είναι διαθέσιμο εντός του 2024, όταν και θα ξεκινήσει η μαζική παραγωγή του. Δυστυχώς η τιμή του δεν έγινε γνωστή, αλλά εκπρόσωποι της εταιρείας δήλωσαν οτι ανάλογα με το κόστος φόρτισης και του diesel, αλλά και τα κίνητρα/αντικίνητρα που μπορεί να ισχύουν στην εκάστοτε χώρα (π.χ. όσον αφορά τα διόδια), το eActros μπορεί να είναι συνολικά πιο οικονομική επιλογή για μια εταιρεία μετά από περίπου 5 χρόνια ή/και 600.000 Km. Αυτό διότι θα κοστίζει περίπου 2,5 περισσότερα από το αντίστοιχο μοντέλo diesel της εταιρείας, αλλά θα έχει μικρότερο κόστος χρήσης και συντήρησης. Όσον αφορά τις εκπομπές CO2, αναμένεται να εκπέμπει συνολικά 80% λιγότερες από ένα diesel φορτηγό, στο σύνολο της διάρκειας ζωής του. Το φορτηγό θα κατασκευάζεται στην υπάρχουσα γραμμή παραγωγής, στο Worth.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πως ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρικά λεωφορεία κατέληξε στην κινέζικη YUTONG
Πηγή: Electrive