Ένα από τα κύρια μειονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα συμβατικά είναι η απαίτηση συχνής φόρτισής τους, αλλά και η διάρκεια αυτής. Πέραν της αυτονομίας που σταδιακά αρχίζει να αγγίζει αποδεκτά επίπεδα της τάξεως των 300-500 χιλιομέτρων, το πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει η βιομηχανία ώστε να τα καταστήσει ελκυστικά προς το κοινό, είναι να μειώσει το χρόνο φόρτισής τους αλλά και να μεγαλώσει το δίκτυο φορτιστών σε πολλές χώρες (δείτε εδώ το δίκτυο σταθμών φόρτισης στην Ελλάδα).

Όσον αφορά το χρόνο φόρτισης, λοιπόν, αυτός ανέρχεται σε αρκετά ώρες με ένα “απλό” φορτιστή και μπορεί να φτάσει, στην καλύτερη περίπτωση, τα 40-50 λεπτά με κάποιον ταχυφορτιστή. Είναι εντυπωσιακό επίτευγμα από τεχνικής σκοπιάς αλλά ακόμα κι έτσι δε συγκρίνεται με τα 2-3 λεπτά που απαιτούνται για να γεμίσει ένα συμβατικό όχημα το ρεζερβουάρ του με καύσιμο.

Πως μπορούμε να μειώσουμε το χρόνο φόρτισης

Μια μέθοδος για αύξηση της ταχύτητας φόρτισης είναι η διατήρηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας Li-Ion σε υψηλά επίπεδα κατά τη διάρκειά της, ώστε να επιταχύνονται οι χημικές αντιδράσεις που λαμβάνουν χώρα στο εσωτερικό της. Ωστόσο, η αυξημένη θερμοκρασία για μεγάλο χρονικό διάστημα μειώνει δραματικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, κάτι ανεπιθύμητο για όλους, φυσικά.

Τρείς ερευνητές υποστηρίζουν πως βρήκαν μια πιθανή λύση στο πρόβλημα αυτό, θερμαίνοντας διακεκομένα τη μπαταρία ανά τακτά χρονικά διαστήματα κατά τη φόρτιση, αλλά όχι συνεχόμενα. Συγκεκριμένα, ενσωμάτωσαν ένα μηχανισμό θέρμανσης μέσω ενός λεπτού φύλλου αλουμινίου, με τον οποίο αυξομείωναν διαρκώς τη θερμοκρασία της κατά τη φόρτιση μεταξύ 20 και 60 βαθμών Κελσίου. Έτσι, κατάφεραν να τη φορτίσουν από το 0 έως το 80% μέσα σε 10 λεπτά, ενώ παράλληλα απέφυγαν τις χημικές αντιδράσεις που θα μείωναν τη διάρκειά ζωής της. Οι μπαταρίες παρέμειναν σταθερά σε ασφαλή κατάσταση, ολοκληρώνοντας πάνω από 1.700 κύκλους αποφόρτισης-φόρτισης χωρίς μείωση της χωρητικότητάς τους. 

Η μέθοδος αυτή μπορεί ήδη να χρησιμοποιηθεί με τους υπάρχοντες φορτιστές, αρκεί η ένταση του ρεύματος να είναι αντίστοιχη με το μέγεθος των μπαταριών. Για παράδειγμα, μια τέτοιου είδους μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτων, χωρητικότητας 150Ah θα απαιτούσε 900A ταχεία φόρτιση για να φτάσει το 80% μέσα σε 10 λεπτά. Η φόρτιση αυτή θα μπορούσε να προσφέρει επιπλέον 300 ή 400 χιλιόμετρα αυτονομίας στο όχημα, λύνοντας σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα αυτό.

Ο επόμενος στόχος τους, πλέον, είναι η περαιτέρω μείωση του χρόνου φόρτισης, στα 5 λεπτά (0-80%)!

Πηγή: Guardian

Προηγούμενο άρθροΑυτές είναι οι κύριες αιτίες ατυχημάτων με ηλεκτρικά πατίνια
Επόμενο άρθροΠρόστιμα άνω των €1.000 για ηλεκτρικά πατίνια στην Ιταλία
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.