Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο πρόγραμμα κινήτρων για αγορά EVs που θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2024 και δεν αφορά πλέον μόνο το περιβάλλον, αλλά παράλληλα προσπαθεί να αναζωογονήσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. επιδότηση EV
Έως σήμερα η Γαλλία προσέφερε 5.000 ευρώ για την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος. Το νέο σύστημα λαμβάνει πλέον υπόψιν παράγοντες πέρα από τις εκπομπές που παράγονται κατά την οδήγηση. “Συνηθίσαμε να εστιάζουμε μόνο στις εκπομπές CO2 κατά την οδήγηση, αλλά αγνοούσαμε ολόκληρη τη διαδικασία παραγωγής”, δήλωσε εκπρόσωπος της κυβέρνησης. Με αυτήν την αλλαγή, κάθε EV θα λαμβάνει πλέον μια “πράσινη βαθμολογία”, με βάση ολόκληρο τον κύκλο ζωής του, από την προμήθεια υλικών έως τη συναρμολόγησή του.
Το νέο πρόγραμμα επιδοτήσεων στοχεύει στην προώθηση των “πράσινων” ηλεκτρικών οχημάτων και όσων κατασκευάζονται εντός Ε.Ε., ιδανικά στη Γαλλία. Η Υπουργός Ενεργειακής Μετάβασης, Agnès Pannier-Runacher, εξήγησε ότι αυτή η κίνηση στοχεύει να ενισχύσει την τοπική απασχόληση και να κάνει τα EVs πιο προσιτά.
Πως ακριβώς θα λειτουργήσει το νέο σύστημα;
Η “πράσινη βαθμολογία” είναι ένα νέο σύστημα που θα συνυπολογίζει έξι μεταβλητές εκπομπών CO2, λαμβάνοντας υπόψη τις εκπομπές από την παραγωγή χάλυβα και αλουμινίου, τη χρήση πρώτων υλών στη δομή και την μπαταρία του αυτοκινήτου και τα logistics της μεταφοράς του αυτοκινήτου στον τελικό προορισμό του. Τα κίνητρα μπορεί να ανέλθουν στις 5.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο και να κορυφωθούν στις 7.000 ευρώ για νοικοκυριά με χαμηλότερα εισοδήματα. Συνολικά θα διατεθεί σχεδόν 1 δισεκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση αυτού του προγράμματος.
Κατά την Pannier-Runacher, ένα αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στην Κίνα με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από άνθρακα δεν θα ωφεληθεί από το πράσινο μπόνους. Τα κινεζικά μοντέλα αυτοκινήτων δεν θα συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα κινήτρων, με τον πλήρη κατάλογο των επιλέξιμων μοντέλων να αναμένεται τον Δεκέμβριο. Ωστόσο, σε αυτά ίσως δεν βρίσκεται ένα από τα πλέον προσιτά EVs της Ευρώπης, το Dacia Spring. Φαντάζει ως παράδοξο, το EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη από τον Όμιλο της Renault να καταλήγει στη μαύρη λίστα και πιθανότητα η εταιρεία θα βρεί κάποιο “παραθυράκι”.
Τα κινέζικα brands κατέχουν μόνο το 8% της αγοράς EVs στην Ευρώπη της ΕΕ αλλά το μερίδιό τους αναμένεται να φτάσει το 15% έως το 2025, χάρη στις χαμηλότερες τιμές τους. Στο πρόσφατο παρελθόν η Γαλλία επιχείρησε και πάλι να περιορίσει την εξάρτησή της από την Κίνα, επεκτείνοντας τη διαδικασία ελέγχου των ξένων επενδύσεων στον τομέα της εξόρυξης και έτσι εξασφάλισε την πλήρη παρακολούθηση κρίσιμων πρώτων υλών όπως το λίθιο που είναι ζωτικής σημασίας για την παραγωγή μπαταριών EV. Ενώ η Κίνα μπορεί να εξορύσσει μόνο το 9% του λιθίου στον κόσμο, εξευγενίζει το 60% αυτού.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: ArenaEV
επιδότηση EV επιδότηση EV