Όπως θα θυμάστε, έπειτα απο πιέσεις πρωτίστως της Γερμανίας και δευτερευόντως της Ιταλίας, η Ε.Ε. συμφώνησε να παρατείνει την κατασκευή κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, μέσω της χρήσης e-Fuels. Η Porsche, μέλος του Ομίλου Volkswagen, ήταν από τις οντότητες που άσκησαν μεγάλη πίεση προς την κατεύθυνση αυτή. Έτσι, οι πρόσφατες δηλώσεις του CEO της VW, Thomas Shafer, αποτελούν έκπληξη για την αγορά.
Ο Shafer, εν ολίγοις, χαρακτήρισε “περιττά” τα e-Fuels. Υπερασπίστηκε, μεν, την ύπαρξή τους, καθώς θεωρεί οτι θα παίξουν κάποιο ρόλο στο μέλλον της κινητοκότητας. Από την άλλη, όμως, δήλωσε οτι δεν θα μπορέσουν να υποκαταστήσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, προσπάθησε να αποφύγει την εσωτερική “διαμάχη” με τον CEO του Ομίλου VW και της Porsche, Oliver Blume.
“Η συζήτηση γύρω από τα eFuels είναι ευρέως παρεξηγημένη. Έχουν να παίξουν ρόλο στους υπάρχοντες στόλους, αλλά δεν θα αντικαταστήσουν τα EV. Αυτό είναι μια ανοησία. Κοιτάξτε τη φυσική της παραγωγής eFuels. Ήδη δεν έχουμε αρκετή ενέργεια, οπότε γιατί να τη σπαταλάμε στη δημιουργία eFuels;”, δήλωσε.
Ο Όμιλος Volkswagen επιταχύνει τη μετάβασή του στα ηλεκτρικά οχήματα και σκοπεύει να καταργήσει πλήρως τους ΚΕΚ έως το 2033. Το VW T-Roc είναι το τελευταίο Volkswagen με νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης και μετά την κυκλοφορία του, το 2024, η εξέλιξη θερμικών κινητήρων θα σταματήσει.
Τα eFuels είναι ένα “παραθυράκι” για να εξακολουθήσουν να υπάρχουν οι ΚΕΚ, αλλά έχουν μειωνεκτήματα. Εξακολουθούν να εκπέμπουν επιβλαβή αέρια – οξείδιο του αζώτου – και απλώς μειώνουν τις εκπομπές CO2 από την εξάτμιση. Οι εταιρείες πίσω από τα eFuels τα διαφημίζουν ως “πράσινα” επειδή κατασκευάζονται με χρήση ενέργειας από ΑΠΕ, αλλά το πόσο καθαρά είναι στην πραγματικότητα, μένει να φανεί.
Γιάννης Τσομπάνογλου
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: ArenaEV