Οι Ιάπωνες πιστεύουν πολύ στο υδρογόνο και αυτό φαίνεται και από τον περιορισμένο εξηλεκτρισμό της γκάμας τους. Σε μια προσπάθεια να αποδείξει το γιατί εμμένει τόσο πολύ στο υδρογόνο, λοιπόν, η Toyota επιχείρησε και πέτυχε νέο ρεκόρ Γκίνες για την χαμηλότερη κατανάλωση αυτοκινήτου. Ένα υδρογονοκίνητο Toyota Mirai κατάφερε να διανύσει 1.360 Km στις Η.Π.Α., μέσα σε 2 μέρες, καταναλώνοντας 5,65 Kg υδρογόνου. Αυτό μεταφράζεται σε μια κατανάλωση της τάξης των 415 gr/100 Km.

Η απόπειρα έγινε τον Αύγουστο, συγκεκριμένα μεταξύ 23-24 Αυγούστου, στην Καλιφόρνια. Δύο επαγγελματίες οδηγοί, εξειδικευμένοι σε τέτοιες… αποστολές, βρίσκονταν στο αυτοκίνητο. Η πλήρωση του ρεζερβουάρ έγινε σε 5′ (κάτι που προφανώς αναφέρεται ως πλεονέκτημα έναντι της φόρτισης ενός plug-in ηλεκτρικού) και την πρώτη μέρα η οδήγηση περιελάμβανε περισσότερο “ανοιχτούς” δρόμους, χωρίς κίνηση. 761 Km αργότερα, αυτοκίνητο, οδηγός και συνοδηγός αναπαύθηκαν, εν όψει της 2ης ημέρας. Κατά τη διάρκεια αυτής, το Toyota Mirai βρέθηκε και σε δρόμους με κίνηση, σε ώρα αιχμής, ενώ διήνυσε 598 Km. Στο αμερικάνικο σύστημα μέτρησης κατανάλωσης, το αποτέλεσμα ήταν 152 MPGe. Χάριν σύγκρισης, το πιο αποδοτικό αυτοκίνητο με βάση τις μετρήσεις της EPA είναι το Tesla Model 3 SR Plus RWD, με 142 MPGe μεικτή κατανάλωση. Βέβαια, μάλλον δεν οδηγήθηκε εξ’ίσου “ήπια” με το Mirai, για να φτάσει σε αυτό το νούμερο.

Η Toyota εκτιμά πως ένα συμβατικό μοντέλο βενζίνης θα εξέπεμπε 301 Kg CO2 για την ίδια απόσταση. Το Mirai, φυσικά, δεν εξέπεμψε ρύπους (άμεσα), ενώ παρήχθη και λίγο νερό κατά τη διαδικασία. Το ερώτημα, όμως, είναι πόση ενέργεια χρειάστηκε για να παραχθούν αυτά τα 5,65 Kg υδρογόνου. Με τη σημερινή τεχνολογία, εκτιμάται πως απαιτούνται περίπου 50 kWh για να παραχθεί 1 Kg υδρογόνου. Αυτό μεταφράζει την κατανάλωση του εν λόγω Mirai σε 20,77 kWh/100 Km, που είναι περίπου διπλάσιες απ’όσες θα είχε ένα τυπικό EV, με πολύ ήπια οδήγηση. Εξακολουθεί, όμως, να είναι μια σημαντικά μικρότερη κατανάλωση σε σχέση με ενός οχήματος βενζίνης ή diesel, τουλάχιστον από πλευράς κόστους καυσίμου.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

“Φοβάται” η Toyota την ηλεκτροκίνηση, τελικά;

Πηγή: Carscoops

Προηγούμενο άρθροΗ Voi ζητά νομιμοποίηση των ηλεκτρικών πατινιών στο UK
Επόμενο άρθροΕθνικό Συντονιστικό Κέντρο του EuroVelo στην Ελλάδα για την ανάδειξη του ποδηλατικού τουρισμού
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.