Σχεδόν όλες οι ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου έχουν θέσει στόχους για τις πωλήσεις EVs μέσα στα επόμενα 10-15 χρόνια. Οι περισσότερες προσφέρουν ισχυρά κίνητρα για την αγορά EV, με τη μορφή φοροαπαλλαγών, επιδότησης και λοιπών προνομίων. Ωστόσο, όταν η στρατηγική αυτή δεν αποδίδει, ορισμένες χώρες λαμβάνουν πιο “δύσκολα” μέτρα. Ο Καναδάς είναι μια από αυτές και ετοιμάζεται να “τιμωρήσει” ακόμα περισσότερο τις πωλήσεις θερμικών οχημάτων.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος της χώρας, Steven Guilbeault, προανήγγειλε νέο μέτρο σε εθνικό επίπεδο για την “επιβολή” πωλήσεων EVs, στο τέλος του 2022 ή στις αρχές του 2023. Αυτό θα αφορά τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων του Καναδά που θα πρέπει να διαθέτουν ένα ελάχιστο ποσοστό EVs κάθε χρόνο. Αν δεν το “πιάσουν”, τότε θα υπάρχει ποινή ύψους $5.000 για κάθε EV που υπολείπεται του στόχου. Να σημειωθεί οτι ο Καναδάς θέλει το 50% των πωλήσεων να αφορά οχήματα μηδενικών ρύπων μέχρι το 2030 και το 100% μέχρι το 2035. Η Ελλάδα, παρεπιμπτόντως, θέλει να φτάσει το 100% μέχρι το 2030. Το μερίδιο EVs στον Καναδά το 2020 έφτασε το 3,5%, από 2,9% το 2019.

Αποδίδει το μέτρο;

Αυτή η “τιμωρία” ήδη ισχύει στον Καναδά, αλλά μόνο στις επαρχίες του Quebec και της British Columbia (από το 2018 και το 2020 αντίστοιχα). Δεν είναι τυχαίο καθώς το 75% των ταξινομήσεων αφορά αυτές τις επαρχίες. Εκτός αυτών, όμως, η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική. Ελάχιστα μοντέλα EVs είναι διαθέσιμα στις αντιπροσωπείες και η ζήτηση είναι μικρή, όπως και η προσφορά. Αυτό δημιουργεί έναν Καναδά “δύο ταχυτήτων” όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση.

Ο κ.Guilbeault τόνισε οτι το penalty που εφαρμόζεται ήδη βοήθησε σημαντικά την αγορά. Ανάγκασε τους dealers και τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εισάγουν νέα EVs στον Καναδά και να τα προωθήσουν, ώστε να αποφύγουν το “πρόστιμο”. Έτσι, οι καταναλωτές απέκτησαν επιλογές που δεν είχαν νωρίτερα. Για να επιτευχθεί ο στόχος του 2030, όμως, πρέπει το μέτρο να επεκταθεί σε εθνικό επίπεδο.

Αυτό, όπως γίνεται αντιληπτό, ανησυχεί τους εμπόρους αυτοκινήτων. Εκπρόσωπος της Ένωσής τους στον Καναδά δήλωσε οτι προετοιμάζονται πυρετωδώς αλλά και οτι οι στόχοι της κυβέρνησης είναι υπερβολικά φιλόδοξοι και δεν μπορούν να επιτευχθούν “μέσα σε ένα βράδυ”. Θα χρειαστεί η στήριξη της κυβέρνησης προς τους dealers με κάθε τρόπο για να κυλήσει ομαλά η διαδικασία.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Επιδότηση EVs στις ΗΠΑ με $12.500 μέχρι το 2032!

Πηγή: CTVnews

Προηγούμενο άρθροΔιαθέσιμο στην Ελλάδα το ηλεκτρικό σκούτερ RAY 7.7
Επόμενο άρθροΑπαγόρευση ηλεκτρικών πατινιών στο Tube του Λονδίνου
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.