Η φετινή EICMA 2023 είχε περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα από ποτέ άλλοτε και μάλιστα αρκετά εξ’αυτών θα μπορούσαν να θεωρηθούν “superbikes”! Βέβαια τα περισσότερα παραμένουν σε concept μορφή και σίγουρα δεν είναι διαθέσιμα προς πώληση, ούτε καν προς οδήγηση στο δρόμο. Όμως δεν συμβαίνει το ίδιο με τα μοντέλα της Verge Motorcycles, η οποία παρουσίασε στην έκθεση του Μιλάνου τις νέες Verge TS, Verge TS Pro και Verge TS Ultra, με έως… 1.200 Nm ροπής, έως 200 ίππους αλλά και hubless πίσω τροχό, τον οποίο όχι μόνο είδαμε σε δράση αλλά… ήμασταν τμήμα της δράσης!

Οδηγούμε την Verge TS Pro με τα 1.000 Nm ροπής!

Καλά καταλάβατε, μπορέσαμε να εξασφαλίσουμε από τους ανθρώπους της Verge μια σπάνια ευκαιρία να οδηγήσουμε την θηριώδη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της για λίγο, έστω και στον περιορισμένο εξωτερικό χώρο του εκθεσιακού κέντρου. Είναι κάτι που ελάχιστοι δημοσιογράφοι παγκοσμίως έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής και ειδικά στην Ελλάδα, μάλλον θα έπρεπε να περιμένουμε πολύ καιρό για να μας δωθεί αυτή η δυνατότητα υπό κανονικές συνθήκες. Ωστόσο, το πετύχαμε και στο παραπάνω video θα μάθετε περισσότερα για την TS Verge και θα πάρετε μια γεύση του πως είναι στη σέλα της… τέρμα γκάζι!

Ποια είναι η Verge Motorcycles

Εδώ να σημειώσουμε ότι η Verge Motorcycles είναι μια εταιρεία από την Φινλανδία και η γραμμή παραγωγής των μοτοσυκλετών της βρίσκεται στο Ταλίν της γειτονικής Εσθονίας. Το booth της στην EICMA ήταν μικρό μεν, αλλά το impact που είχε ήταν μεγάλο, όπως αντιληφθήκαμε και από τους περαστικούς που συγκεντρώνονταν δίπλα μας διαρκώς κατά τη διάρκεια του test ride μας. Η Verge διαθέτει τις μοτοσυκλέτες της online και μπορείτε να τις δείτε και να τις παραγγείλετε μέσω του επίσημου site της και τις αποστέλλει στην πόρτα σας.

Στην εύλογη ερώτησή μας «τι γίνεται με συντήρηση και επισκευές», οι άνθρωποι της εταιρείας απάντησαν ότι αν χρειαστεί στέλνουν δικό τους συνεργείο στην πόλη όπου βρίσκεται η μοτοσυκλέτα, αν και βέβαια σίγουρα αυτό χρειάζεται περισσότερη ανάλυση. Σίγουρα είναι ευκολότερο σε χώρες όπου έχει ήδη παρουσία η εταιρεία, όπως στην κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, αλλά εν πάση περιπτώσει, μπορείτε να αποκτήσετε μια Verge ακόμα κι αν είστε κάτοικοι Ελλάδας. Μάλιστα, μάθαμε ότι ήδη υπάρχουν παραγγελίες από την Ελλάδα, αλλά δεν έχει παραδοθεί ακόμα κανένα όχημα.

Verge TS, TS Pro, TS Ultra

Anyway, επιστρέφοντας στα μοντέλα καθαυτά, έχουμε την Verge TS, την Verge TS Pro και την κορυφαία Verge TS Ultra. Οι τιμές τους ξεκινούν περίπου από τις €33.800, €37.400 και €55.700 αντίστοιχα (στην Ιταλία). Όλες έχουν τις ίδιες διαστάσεις με μήκος 2,197m, μεταξόνιο 1,54m, απόσταση από το έδαφος 15cm και ύψος σέλας 78cm. Κοινό αναφέρει και το βάρος τους η εταιρεία, στα 245 Kg, παρά τη διαφορά στις μπαταρίες τους.

Επιστρέφοντας στις ομοιότητες, και τα τρία μοντέλα εξοπλίζονται με εμπρός ανεστραμμένο πηρούνι και πίσω μονή, ρυθμιζόμενη ανάρτηση στο κέντρο είτε της Ohlins, είτε της Wilber’s, με διαδρομή 120mm εμπρός και 106mm πίσω. Ίδια είναι και τα φρένα με 320mm δισκόπλακες εμπρός συν δύο τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo (M4.32) και 4πίστονη δαγκάνα της Verge πίσω με έναν μεγαλύτερο (!) δίσκο των 380mm, ο οποίος είναι πολύ ιδιαίτερος λόγω της σχεδίασης του hubless τροχού. Επίσης έχουμε ελαστικά Pirelli Rosso 120/70-17 εμπρός και 240/45-17 πίσω και αναβάτης συν φορτίο μπορούν να είναι έως 155 Kg (στα χαρτιά).

Εδώ τελειώνουν οι ουσιαστικές ομοιότητες και αρχίζουν οι διαφορές. Η κορυφαία Verge TS Ultra έχει μπαταρία 21,8 KWh (400V – 54,5 Ah) που της προσφέρει αυτονομία έως 375 Km στην πόλη και 215 Km στον αυτοκινητόδρομο. Επαναφορτίζεται μέσα σε 25’ στο 80% και 35’ πλήρως, με υποστήριξη DC φόρτισης έως 50KW, ενώ σε AC παροχή υποστηρίζει ισχύ έως 3,6 KW (7 ώρες). Κορυφαίες είναι και οι επιδόσεις της, όμως, με 150KW peak ισχύος (200 ίππους), 1.200 Nm ροπής στον πίσω τροχό, μέγιστη ταχύτητα 200 Km/h και 0-100 Km/h σε 2,5”!

Η Verge TS Pro, την οποία και οδηγήσαμε, δεν πάει πίσω στον τομέα των επιδόσεων. Πέφτουμε ελαφρώς, στα 1.000 Nm και στα 102 KW (135 ίπποι), με το 0-100 Km/h να έρχεται σε 3,5” και την μέγιστη ταχύτητα να παραμένει ίδια. Η μπαταρία είναι λίγο μικρότερη (20,2 KWh) και έτσι η αυτονομία πέφτει στα έως 350 Km στην πόλη και τα 200 Km στον αυτοκινητόδρομο. Όσο για την ταχεία φόρτιση, την φθάνει στο 80% μέσα σε 35’.

Τέλος, αν θέλετε την πιο μικρή πρόταση, η Verge TS αποδίδει «μόλις» 80KW ισχύος (107 ίππους) και 700Nm ροπής, έχει τελική 180 Km/h, κάνει το 0-100 Km/h σε 4,5” και επαναφορτίζεται σε 55’. Η μπαταρία της είναι ακόμα μικρότερη (δεν γνωρίζουμε την ακριβή χωρητικότητα) και η αυτονομία αγγίζει τα 250 Km στην πόλη και τα 150 Km στον αυτοκινητόδρομο.

Η μηχανή ενεργοποιείται μέσω NFC κάρτας-κλειδιού και τότε ενεργοποιείται η μεγάλη οθόνη αφής πάνω στο «ρεζερβουάρ» και μια πολύ μικρότερη LCD στο τιμόνι, με μονάχα τις πολύ απαραίτητες ενδείξεις. Έτσι δεν νιώθετε ότι οδηγείτε κάτι υπερβολικά… «τεχνολογικό», το οποίο ίσως αρέσει στους πιο παραδοσιακούς αναβάτες. Τα φωτιστικά σώματα είναι πολύ μικρά και διακριτικά, όπως και τα φλας, αλλά ευδιάκριτα. Υπάρχουν δύο επιπλέον μεταλλικά πατάκια εμπρός για μια πιο άνετη στάση κατά το cruising, όπως υπάρχει και Cruise Control. Επίσης, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξετε μεταξύ των Range, Zen και Beast modes, ανάλογα με την ισχύ που θέλει να έχει.

Ίσως σημαντικότερο είναι το θέμα της ψύξης. Παρά την τεράστια ισχύ της, η Verge TS καταφέρνει να είναι αερόψυκτη, τη στιγμή που ακόμα και δίκυκλα με μόλις 10-20 KW ισχύος ενίοτε χρειάζονται ψυκτικό υγρό. Το μυστικό βρίσκεται στον hubless τροχό. Ο σχεδιασμός του επιτρέπει σημαντική απαγωγή θερμότητας μέσω του αέρα και έτσι ο ηλεκτροκινητήρας ψύχεται επαρκώς. Για την μπαταρία και τον controller υπάρχουν δύο μεγάλες εισαγωγές αέρα, ψηλά στο εμπρός μέρος του tank, ώστε να ψύχονται. Κάπως έτσι, η εταιρεία κατάφερε να γλιτώσει την πολυπλοκότητα, τις σωληνώσεις, τις αντλίες κ.λπ.

Η ώρα της αλήθειας…

Μετά από όλο αυτό το tech brief, είχε έρθει η ώρα να οδηγήσουμε την γαλάζια TS Pro που μας περίμενε στο parking της έκθεσης. Εδώ οφείλω να σημειώσω ότι δεν είχα οδηγήσει, μέχρι σήμερα, οποιοδήποτε δίκυκλο με τόσο μεγάλη ισχύ και ροπή, έτσι ξεκίνησα επιφυλακτικά. Η ομαλή καμπύλη απόδοσης σε συνδυασμό με το traction control αλλά και την φιλικότητα που κάθε εργοστασιακό ηλεκτρικό προσφέρει στον αναβάτη, με βοήθησε μέσα σε 2-3 «πάνω-κάτω» να ανοίγω τέρμα το γκάζι στο Beast mode, ακόμα και από στάση.

Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό της ηλεκτροκίνησης που ουσιαστικά αποτελεί μέρος της «μαγείας» της για τους νέους αναβάτες, αν και ομολογουμένως απαιτεί σαφώς μικρότερη εξοικείωση και ικανότητες από ένα συμβατικό, θερμικό «1000άρι», ειδικά αν είναι παλαιότερης τεχνολογίας. Σε κάποιους αυτό ίσως αρέσει, σε άλλους όχι, αλλά είναι η πραγματικότητα. Όταν με σχεδόν την ίδια άνεση μπορείς να οδηγήσεις μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα 20 ίππων και μια 135 ίππων, τα πράγματα είναι απλά.

Σε άλλες λεπτομέρειες, η ανάκτηση ενέργειας και το e-brake είναι ισχυρά, αλλά πολύ ισχυρότερα στο Beast mode, ώστε να βοηθούν και στην επιθετική οδήγηση και την επιβράδυνση. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και εξαιρετική αποτελεσματικότητα, ενώ τα χειριστήρια είναι καλά τοποθετημένα ώστε να μην κοιτάτε καθόλου προς τα χέρια σας. Μην ξεχάσουμε τα θερμαινόμενα grips και λειτουργίες όπως την ρύθμιση της έντασης του ρεύματος φόρτισης (έως 16A για AC φόρτιση).

Εν κατακλείδι, αυτή ήταν η σημαντικότερη εμπειρία μας από την φετινή EICMA και θα μείνει χαραγμένη για καιρό στο μυαλό μας. Ευχαριστούμε τους ανθρώπους της Verge Motorcycles που μας εμπιστεύθηκαν την TS Pro και ελπίζουμε να δούμε κάποια μοτοσυκλέτα τους σύντομα και σε ελληνικό έδαφος. Many thanks to the guys over at Verge for trusting us with their TS Pro and we hope to see one of your bikes soon in Greece!

Χορηγός αποστολής του GetElectric.gr στην EICMA 2023 είναι η MUVUS

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.