Οι δοκιμές του RS Q etron, του ηλεκτρικού πρωτότυπου με το οποίο η Audi θα αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του Ράλι Ντακάρ, τον Ιανουάριο του 2022, ξεκίνησαν. Η Audi έχει ένα μεγαλεπήβολο στόχο: να είναι ο πρώτος κατασκευαστής που χρησιμοποιεί όχημα με ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα σε συνδυασμό με έναν αποτελεσματικό μετατροπέα ενέργειας, ανταγωνιζόμενη ευθέως αντίπαλους με συμβατικά οχήματα, σε ένα από τα πιο δύσκολα ράλι στον κόσμο.

Road to Dakar – Test Audi Sport

«Το quattro άλλαξε τους όρους του παιχνιδιού στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Στη συνέχεια, η Audi ήταν η πρώτη μάρκα που κέρδισε τις 24 Ώρες του Le Mans με ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Τώρα, θέλουμε να εγκαινιάσουμε μια νέα εποχή στο Ράλι Ντακάρ, ενώ δοκιμάζουμε και αναπτύσσουμε περαιτέρω την τεχνολογία e-tron σε ακραίες συνθήκες», λέει ο Julius Seebach, Διευθύνων Σύμβουλος της Audi Sport GmbH και υπεύθυνος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Audi. «Το RS Q e-tron δημιουργήθηκε από ένα λευκό φύλλο χαρτιού σε χρόνο ρεκόρ και αντιπροσωπεύει το Vorsprung durch Technik.»

Julius Seebach

Και μόνο το μέγεθος των ειδικών διαδρομών στο Ράλι Ντακάρ σε καθημερινή βάση, που φτάνει τα 800 χιλιόμετρα, αντιπροσωπεύει από μόνο του μία πρόκληση. Επειδή δεν υπάρχουν ευκαιρίες φόρτισης στην έρημο, στο Audi RS Q e-tron, υπάρχει ο εξαιρετικά αποδοτικός κινητήρας TFSI από το DTM. Είναι μέρος ενός μετατροπέα ενέργειας που φορτίζει την μπαταρία υψηλής τάσης κατά την οδήγηση. Δεδομένου ότι ο κινητήρας καύσης λειτουργεί στην ιδιαίτερα αποδοτική περιοχή μεταξύ 4.500 και 6.000 σ.α.λ., η ειδική κατανάλωση είναι πολύ κάτω από 200 γραμμάρια ανά kWh.

Road to Dakar – Test Audi Sport

Το Audi RS Q e-tron είναι εξοπλισμένο τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα με μονάδα κινητήρα/γεννήτριας (MGU) που δανείζεται από το μονοθέσιο e-tron FE07 της Audi στη Formula E, με μικρές μόνο τροποποιήσεις ειδικά για το Ράλι Ντακάρ. Μία τρίτη MGU, ίδιου σχεδιασμού, είναι μέρος του μετατροπέα ενέργειας και χρησιμεύει για την επαναφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης κατά την οδήγηση. Επιπλέον, ενέργεια ανακτάται και κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Η μπαταρία ζυγίζει περίπου 370 κιλά, ενεργειακής χωρητικότητας περίπου 50 kWh.

Road to Dakar – Test Audi Sport

Το Audi RS Q e-tron διαθέτει μία και μόνη σχέση μετάδοσης, με το λογισμικό να αναλαμβάνει την κατανομή ροπής μεταξύ των αξόνων, δημιουργώντας ένα εικονικό και ελεύθερα ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό, το οποίο έχει το πλεονέκτημα της εξοικονόμησης βάρους και χώρου.

Οπτικά, το Audi RS Q e-tron διαφέρει επίσης σημαντικά από τα συμβατικά πρωτότυπα του Ντακάρ, όντας πιο φουτουριστικό. «Στόχος μας ήταν ένα πρωτότυπο που συμβολίζει το Vorsprung durch Technik και το μέλλον της μάρκας μας», δήλωσε ο Juan Manuel Diaz, επικεφαλής της Motorsport Design στην Audi.

Road to Dakar – Test Audi Sport

Το πρωτότυπο Audi RS Q e-tron αποκαλύφθηκε νωρίτερα μέσα στον Ιούλιο, με ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών, που περιλαμβάνει συμμετοχές σε cross-country αγώνες, να έχει ήδη ξεκινήσει. Όπως δήλωσε ο Sven Quandt, επικεφαλής της ομάδας Q Motorsport με την οποία συνεργάζεται η Audi στην εξέλιξη του πρωτότυπου, «το κλειδί της επιτυχίας, εκτός της αξιοπιστίας που είναι πρωταρχικής σημασίας, είναι η επικοινωνία όλων των διαφορετικών συστημάτων μεταξύ τους, καθώς το ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα επιδόσεων, σε ένα τόσο δύσκολο τερέν όπως η έρημος, διακρίνεται για την πολυπλοκότητά του».

Προηγούμενο άρθροΗ GM δεν αποζημιώνει Chevrolet Bolt EV που αναφλέγη
Επόμενο άρθροΠάνω από 1 εκ. EVs πουλήθηκαν στην Κίνα μέσα στο 2021
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.