Πριν λίγες μέρες η Tesla “τάραξε” τα νερά στην αγορά ηλεκτρικών (και μη) αυτοκινήτων, με γενναίες μειώσεις τιμών, εν μέσω γενικότερης αυξητικής τάσης. Η κίνηση αυτή δίχασε την αγορά καθώς ορισμένοι ακολούθησαν το παράδειγμά της, ενώ άλλοι δεν αλλάζουν τη στρατηγική τους και μάλιστα δεν διστάζουν να διαφωνήσουν με την απόφαση του Elon Musk. Παραδείγματα είναι η Xpeng και η KIA, αντίστοιχα, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια.

Ξεκινώντας από την KIA UK, ο Πρόεδρος και CEO της, Paul Philpott, τάσσεται ενάντια στη μείωση τιμών. Κατά δήλωσή του πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει “επικίνδυνες” επιπτώσεις για τις υπολειμματικές αξίες EVs, μακροπρόθεσμα. Πιθανότατα εκφράζει και ολόκληρο το Hyundai Motor Group λέγοντας οτι δεν θα βιαστεί να μιμηθεί τις μεγάλες εκπτώσεις της Tesla.

KIA EV6
KIA EV6

“Είναι μια αρκετά επικίνδυνη στρατηγική και έχουμε πολλά άλλα εργαλεία που θα χρησιμοποιούσαμε πριν το κάνουμε αυτό”, είπε ο Philpott. Ορισμένα από αυτά είναι ο περιορισμός της προσφοράς οχημάτων, η παροχή χρηματοδότησης προς τους αγοραστές και στοχευμένες προσφορές. “Τα περισσότερα νέα αυτοκίνητα αποκτώνται με PCP (Personal Contract Purchase) ή με leasing. Εκεί υπάρχουν δύο βασικά στοιχεία που ορίζουν το τι πληρώνει ο πελάτης. Η προκαταβολή και η υπολειμματική αξία. Αν η δεύτερη μειώνεται, όπως στην περίπτωση της Tesla, και παράλληλα μειώσεις τις τιμές σου κατά 5-8 χιλιάδες λίρες, θα υπάρξει αρνητικός αντίκτυπος. Εν τέλει θα το κρίνει η ίδια η αγορά, αλλά αυτό θα περιμέναμε.”

Μια άλλη ανησυχία του Philpott είναι οι αντιδράσεις των πελατών που αγόρασαν σε υψηλότερη τιμή πριν γίνει η μείωση. Στην περίπτωση της Tesla αυτοί ανέρχονται σε περίπου 16.000 στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι Κινέζοι μπαίνουν στη μάχη των τιμών

Τις απόψεις του Philpott δεν ενστερνίζονται όλοι, όπως φαίνεται. Η κινέζικη Xpeng ήδη έριξε τις τιμές σε ορισμένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της. Από τις 17 Ιανουαρίου, ανακοινώθηκαν επίσημα μειώσεις τιμών έως και 13%. Tο sedan με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της εταιρείας, το Xpeng P7, ξεκινά τώρα από $31.000 στην Κίνα, $4.500 χαμηλότερα από πριν (-12,5%). Η τιμή εκκίνησης του SUV Xpeng G3i έπεσε στς $22.000 (-12%). Η τιμή του πιο προσιτού sedan, Xpeng P5 έχει επίσης μειωθεί κατά 13% στις $23.200. Μόνο το SUV Xpeng G9 παρέμεινε σταθερό, τιμολογιακά.

Xpeng G9
Xpeng G9

Για να κατευνάσει τα πνεύματα των δυσαρεστημένων αγοραστών που παρέλαβαν ένα Xpeng P5, P7 ή G3i πριν από τις περικοπές, η εταιρεία είπε ότι θα προσφέρει επιπλέον 4 έτη δωρεάν service ως αποζημίωση και επέκταση εγγύησης σε 10 χρόνια ή 200.000 Km. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι οι μειώσεις των τιμών θα αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά της. Αντίστοιχα, μειώσεις έκανε και η Aito στα μοντέλα M5 και M7.

Το πιθανότερο είναι οτι και άλλοι κατασκευαστές εκ Κίνας θα ακολουθήσουν, κλιμακώνοντας τον πόλεμο τιμών που ξεκίνησε η Tesla. Όσο για τους υπόλοιπους, μένει να το δούμε.

Γιάννης Τσομπάνογλου

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Ρεκόρ πωλήσεων για την Tesla το 2022, αλλά απογοήτευσε τους επενδυτές

Πηγή: InsideEVs (1) – (2)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.