Σοβαρό παράπτωμα από την Tesla που αφορά ένα από τα πιο δημοφιλή της βίντεο για το AutoPilot. Το βίντεο, το οποίο τότε είχε εντυπωσιάσει άπαντες, αποδεικνύεται εν τέλει παραπλανητικό.

Αν δεν θυμάστε, το 2016 ο Elon Musk ανέβασε ένα βίντεο όπου το Model X ξεκινούσε μόνο του από το γκαράζ, έπαιρνε τον οδηγό του και στη συνέχεια κινούταν στην πόλη χωρίς καμία παρέμβαση.  Οι φήμες οργίαζαν τα τελευταία χρόνια αλλά πλέον ένας πρώην μηχανικός που συμμετείχε στο project, τις επιβεβαίωσε ενώπιον των δικαστικών αρχών.

Ο Ashok Elluswamy ήταν ο διευθυντής του Autopilot εκείνη την εποχή. Κατέθεσε ένορκη μαρτυρία στο δικαστήριο κατά τη διάρκεια μιας αγωγής εναντίον της Tesla για ένα δυστύχημα το 2018, οπότε ένας πρώην μηχανικός της Apple έχασε τη ζωή του.

Το “στήσιμο” του video

Η μαρτυρία περιγράφει λεπτομερώς πώς δημιουργήθηκε το βίντεο και επιβεβαιώνει ότι ήταν παραπλανητικό. Η Tesla χρησιμοποίησε μια προκαθορισμένη διαδρομή που χαρτογραφήθηκε τρισδιάστατα και τροφοδοτήθηκε στο όχημα. Οι οδηγοί δοκιμών έπρεπε να επέμβουν πολλές φορές στις στροφές. Τέλος, όταν το Model X στάλθηκε μόνο του για να βρει χώρο στάθμευσης, προσέκρουσε σε έναν φράχτη.

Σύμφωνα με τον Elluswamy, η πρόθεση του βίντεο ήταν να δείξει τι θα μπορούσε να κάνει το AutoPilot στο μέλλον. Όχι, όμως, τις δυνατότητές του εκείνη τη στιγμή. Ο Elon Musk δεν πτοήθηκε από αυτό και κοινοποίησε το video σε εκατομμύρια ακολούθους του με το εξής σχόλιο: “Το Tesla οδηγεί τον εαυτό του, χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση, σε αστικούς δρόμους, σε αυτοκινητόδρομους και έπειτα βρίσκει χώρο στάθμευσης.”

Οι αναφορές ότι το βίντεο είναι “fake” χρονολογούνται από το 2021, όταν οι New York Times ανέφεραν κάτι τέτοιο. Τότε βγήκαν στην επιφάνεια οι φήμες και τότε ακούσαμε για πρώτη φορά ότι το όχημα της δοκιμής τράκαρε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.

Ο κίνδυνος της “τυφλής” εμπιστοσύνης

Η Tesla εξακολουθεί να χρησιμοποιεί αυτό το βίντεο για να παρουσιάσει τις δυνατότητες των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης και πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να εμπιστεύονται τυφλά το AutoPilot. Η κακή χρήση του έχει οδηγήσει σε αρκετά δυστυχήματα και ανθρώπινες απώλειες. Ωστόσο, η Tesla δεν φέρει ευθύνη για την ανθρώπινη αμέλεια.

Σίγουρα πολλές περιπτώσεις το λογισμικό της Tesla μπορεί να οδηγήσει καλύτερα από ότι ένας άνθρωπος. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η αυτόνομη οδήγηση μπορεί να κάνει τη ζωή μας ευκολότερη και πιο ασφαλή. Το προόβλημα με το προαναφερθέν video είναι ότι δεν προέβαλε την πραγματικότητα.

Πλέον υπάρχει και μια μήνυση που έγινε από την οικογένεια του Walter Huang εναντίον της Tesla. Ο μηχανικός της Apple σκοτώθηκε το 2018 ενώ το Tesla του εκινείτο με AutoPilot. Το NTSB ολοκλήρωσε την έρευνά του για τη σύγκρουση και είπε ότι οι περιορισμοί λογισμικού της Tesla και η έλλειψη προσοχής του οδηγού συνέβαλαν στο ατύχημα.

Η Tesla βρίσκεται υπό ποινική έρευνα από το DoJ για τους ισχυρισμούς για αυτόνομη οδήγηση. Υπάρχει μια περίπτωση στην Καλιφόρνια όπου η Tesla και το αυτόνομο λογισμικό της εξετάζονται προσεκτικά. Ο οδηγός κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια, αλλά κατηγορεί το σύστημα Autopilot. Μια άλλη αγωγή ετοιμάζεται στη Φλόριντα εναντίον της Tesla και του Autopilot. Το NHTSA διεξάγει τη δική του έρευνα, όπως και το DMV της Καλιφόρνια.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Γιάννης Τσομπάνογλου

Δείτε επίσης:

Στο στόχαστρο των γερμανικών αρχών το Tesla Autopilot

Πηγή: ArenaEV

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.