Μία εποχή φτάνει στο τέλος της στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία. Η σειριακή παραγωγή του BMW i3 σταματά τώρα οριστικά, περίπου οκτώμισι χρόνια αφότου ξεκίνησε. Πηγή έμπνευσης, μοχλός καινοτομίας, πρωτοπόρος στην οδηγική απόλαυση μηδενικών εκπομπών: Η λίστα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του πρώτου μοντέλου ευρείας παραγωγής του BMW Group με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης από το 2013 που έκανε το ντεμπούτο του, είναι μεγάλη. Το BMW i3 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 16.3 – 15.3 kWh/100 km σύμφωνα με το WLTP, 13.1 – 14.0 kWh/100 km κατά το NEDC, εκπομπές CO2 : 0 g/ km) ξεκίνησε σαν ένα ‘εξωτικό είδος’ στην ακόμα σχεδόν ‘στεγνή’ αγορά για ηλεκτρικά οχήματα, εξελίχθηκε σε κλασικό μοντέλο με αδιαμφισβήτητα χαρίσματα κατά την περίοδο της παραγωγής του, και μένει στην ιστορία της εταιρείας ως πρωτοπόρος της βιώσιμης κινητικότητας.
Στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία, η ‘αναχώρηση’ του BMW i3 συνδέεται με το ξεκίνημα ενός νέου κεφαλαίου στην ηλεκτροκίνηση. Στο πλαίσιο μιας απρόσκοπτης μετάβασης, περισσότερα εξαρτήματα του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης (e-drive) θα κατασκευάζονται εκεί με άμεση ισχύ πέραν της παραγωγής μονάδων μπαταριών υψηλής τάσης που πραγματοποιείται ήδη από το Μάιο του 2021. Και ήδη του χρόνου, η επόμενη γενιά του MINI Countryman θα κατασκευάζεται στην ίδια μονάδα – με σύστημα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, μεταξύ άλλων. Ως εκ τούτου, η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια το εργατικό δυναμικό στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, θα αξιοποιηθεί και θα αναβαθμιστεί περαιτέρω. Την ίδια στιγμή, το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία γίνεται η πρώτη μονάδα του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής της εταιρείας όπου μοντέλα BMW και MINI θα κατασκευάζονται μαζί.
Τελευταία επέτειος: 250.000 οχήματα ηλεκτρικής οδηγικής απόλαυσης κατασκευάστηκαν στη Λειψία.
Το BMW i3 κλείνει την παραγωγή του με ένα εντυπωσιακό home run. Πριν από μερικές ημέρες, το 250.000ό αντίτυπο του compact ηλεκτρικού οχήματος κατασκευάστηκε στη Λειψία. Αυτό καθιστά το BMW i3 το πιο επιτυχημένο ηλεκτρικό όχημα στον κόσμο στην πολυτελή compact κατηγορία. Και αντίθετα από αυτό που θα περίμενε κανείς για ένα μοντέλο που βαδίζει προς τη δύση του, διατήρησε τη δημοτικότητά του ενώ ωρίμαζε.
Το BMW i3 έχει πουληθεί σε περισσότερες από 74 χώρες σε όλο τον κόσμο. Σε πολλές αγορές, πέτυχε σημαντικά υψηλότερο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων από αυτό της μάρκας BMW στα μοντέλα με συμβατικό σύστημα κίνησης. Επίσης κατάφερε να προσελκύσει νέα target groups ξυπνώντας τους την επιθυμία για τα πολυτελή προϊόντα της BMW. Τα πρώτα χρόνια, πάνω από το 80% όλων των αγοραστών του BMW i3 ήταν νέοι πελάτες για το BMW Group.
Η διαχρονική απήχηση του BMW i3, που κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Λειψίας για ολόκληρη την παγκόσμια αγορά, οφείλεται επίσης στον πολύ ξεχωριστό χαρακτήρα του. Η ανεξάρτητη αρχιτεκτονική του οχήματος αποτελείται από ένα drive module υπό τη μορφή ενός αλουμινένιου πλαισίου που φέρει το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης (e-drive), την ανάρτηση και την μπαταρία υψηλής τάσης, καθώς και έναν κλωβό επιβατών κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) που ονομάζεται life module. Αυτή η σχεδίαση, που αναπτύχθηκε εξ αρχής για αμιγή ηλεκτροκίνηση κατέστησε εφικτό ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό και ένα υψηλής ποιότητας και εξαιρετικά προηγμένο design για το cockpit και την κεντρική κονσόλα. Το ίδιο ισχύει και για την εξωτερική σχεδίαση που παραμένει επαναστατική την ένατη χρονιά παραγωγής του μοντέλου, και που εστιάζει περισσότερο στην τεχνολογική πρωτοπορία και λιγότερο στη μόδα ή το πρεστίζ.
Τα χαρακτηριστικά αυτά όχι μόνο κατέστησαν το BMW i3 πρωτεργάτη για τη μετάβαση σε μία κινητικότητα απαλλαγμένη από τις εκπομπές ρύπων, αλλά αποδεικνύουν επίσης πόσο καινοτόμο είναι το BMW Group σε ποικίλους τομείς. «Το BMW i3 έχει μεγάλη συμβολική δύναμη», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG. Περιγράφει την εξέλιξη του BMW i3 ως πρωταρχικό παράδειγμα του “BMW way”. Αυτό χαρακτηρίζεται κυρίως από το θάρρος να «πρωτοπορείς, να κάνεις κάτι διαφορετικό και όχι απλά να ακολουθείς το ρεύμα». Αυτή η νοοτροπία παραμένει ανθεκτική, σύμφωνα με τον Zipse, επειδή «ακόμα και η BMW iX, που εκπλήσσει με τις ικανότητές της, έχει τις ρίζες της σε αυτή την εταιρική κουλτούρα».
Οι εργαζόμενοι που έχουν εμπλακεί στην παραγωγή του BMW i3 στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία γνωρίζουν πολύ καλά τί σημαίνει αυτή η κουλτούρα στην πράξη. Άλλωστε το BMW i3 ήταν ένας σημαιοφόρος οραματικής τεχνολογίας από την πρώτη μέρα, και όχι απλά λόγω της ηλεκτροκίνησης. Με την αρχιτεκτονική Life-Drive, έθεσε επίσης νέα πρότυπα στον τομέα της ευφυούς, ελαφριάς κατασκευής. Στη Λειψία, καινοτόμες διαδικασίες μοναδικές στη βιομηχανία αυτοκινήτου έχουν καθιερωθεί για τη χύτευση τμημάτων του αμαξώματος μεγάλων διαστάσεων από το ιδιαίτερα ελαφρύ high-tech υλικό CFRP. Σήμερα, το BMW Group διαθέτει μοναδική τεχνογνωσία στη χρήση του ανθρακονήματος στην κατασκευή αμαξωμάτων και του αλουμινίου στο σχεδιασμό εξαρτημάτων του πλαισίου.
«Το BMW i3 είναι πραγματικός πρωτοπόρος και η επιτομή του πρωτοποριακού πνεύματος», σχολιάζει ο Milan Nedeljković, Μέλος Δ.Σ. υπεύθυνος Παραγωγής στην BMW AG. «Χάρη στο BMW i3, το εργοστάσιο της Λειψίας έγινε η γενέτειρα της ηλεκτροκίνησης στη BMW». Με την επέκταση της παραγωγής εξαρτημάτων e-drive, το εργοστάσιο της Λειψίας θα παραμείνει “ηλεκτρικό” στο μέλλον, δήλωσε ο Nedeljković. «Θα γίνει ο κόμβος για την ηλεκτροκίνηση και θα εφοδιάζει το δίκτυο παραγωγής μας σε όλο τον κόσμο με εξαρτήματα».
Επαναπροσδιορίζοντας την κινητικότητα: Η ολιστική προσέγγιση της μάρκας BMW i.
Πέραν της αμιγούς ηλεκτροκίνησης, η εξαιρετική οικολογική ισορροπία του BMW i3 πηγάζει από την επιλογή υλικών, που είναι πλήρως προσανατολισμένη στη βιωσιμότητα και την ενεργειακά αποδοτική παραγωγή. Ήταν το πρώτο μοντέλο του BMW Group με πιστοποίηση ISO από ανεξάρτητους ελεγκτές την εποχή που λανσαρίστηκε στην αγορά, επιβεβαιώνοντας τη βελτιστοποιημένη περιβαλλοντική του απόδοση σε όλο τον κύκλο ζωής του.
Μερικώς ανακυκλωμένες πρώτες ύλες από θερμοπλαστικά χρησιμοποιούνται για τα εξωτερικά μέρη του. Το πλαστικό που χρησιμοποιείται στο εσωτερικό είναι κατασκευασμένο από 25% ανακυκλωμένο υλικό. Τα υφάσματα στις επιφάνειες των καθισμάτων κατασκευάζονται αποκλειστικά από ανακυκλωμένες ίνες. Οι εσωτερικές επενδύσεις των θυρών του BMW i3 κατασκευάζονται από ίνες κενάφ. Ξύλο ευκαλύπτου από πιστοποιημένες φυτείες στην Ευρώπη αποτελεί την πρώτη ύλη για τμήματα του ταμπλό.
Η ολιστική προσέγγιση της βιωσιμότητας περιλαμβάνει επίσης την εκτενή χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην παραγωγή του BMW i3. Τέσσερις ανεμογεννήτριες στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου του BMW Group στη Λειψία παρέχουν την απαιτούμενη για την παραγωγή του ηλεκτρική ενέργεια. Ήδη από τα πρώτα στάδια, αυτές κατέστησαν την τοποθεσία του Saxon πρωτοπόρο για την παραγωγή ανθρακικά ουδέτερων οχημάτων, που από πέρσι αποτελεί πρότυπο για όλα τα εργοστάσια του BMW Group σε όλο τον κόσμο.
Επιπλέον, η μάρκα BMW i έχει προωθήσει τη βιώσιμη οδηγική απόλαυση και την ολοκληρωμένη μετάβαση σε μία κινητικότητα με ουδέτερο ισοζύγιο CO2 με πολλούς τρόπους και πέραν της δημιουργίας ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Οι δραστηριότητες αυτές περιλαμβάνουν την αστική υπηρεσία car-sharing DriveNow (σήμερα ονομάζεται SHARE NOW), η οποία για πολλούς χρήστες είναι η ιδανική ευκαιρία για να γνωρίσουν την ηλεκτροκίνηση για πρώτη φορά, καθώς και τις υπηρεσίες που τώρα είναι γνωστές ως BMW Charging και MINI Charging για εύκολη φόρτιση στο σπίτι και εύκολη πρόσβαση σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, και την συμμετοχή του BMW Group στο Ευρωπαϊκό δίκτυο ταχείας φόρτισης Ionity.
Η τέλεια είσοδος στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης – και ένας αξιόπιστος δρομέας αντοχής.
Για πολλούς πελάτες, το BMW i3 έγινε πιστός σύντροφος από νωρίς, στις αστικές μετακινήσεις τους, στις καθημερινές διαδρομές και συχνά πέραν των ορίων της πόλης. Όσοι κάνουν πολλά χιλιόμετρα, μεταξύ των πρώτων που το επέλεξαν, κυρίως εκθειάζουν τη χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και το μειωμένο κόστος συντήρησης, την αξιοπιστία του αυτοκινήτου, καθώς και τη σταθερότητα του κύκλου της μπαταρίας υψηλής τάσης. Αναφέρονται στα τακάκια που δεν χρειάστηκε να αντικαταστήσουν ακόμα (έχοντας διανύσει πάνω από 250.000 χλμ.), επειδή ένα μεγάλο μέρος της δύναμης επιβράδυνσης παρέχεται από την ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης κατά την οδήγηση του BMW i3, καθώς και στην εντυπωσιακή ποιότητα της μπαταρίας υψηλής τάσης σε βάθος χρόνου, που έχει ως αποτέλεσμα αμελητέα μείωση της αυτονομίας μετά από μεγάλο διάστημα λειτουργίας. Στις αρχές του 2020, το BMW Group αξιοποίησε αυτή τη θετική εμπειρία ως ευκαιρία να αυξήσει τη μέγιστη χιλιομετρική κάλυψη που παρέχει η 8ετή εγγύηση της μπαταρίας από 100.000 σε 160.000 km.
Η μπαταρία υψηλής τάσης του BMW i3 βελτιώνεται συνεχώς από τότε που λανσαρίστηκε στην αγορά, διπλασιάζοντας την αποθηκευτική της ικανότητα και διατηρώντας τον ίδιο χώρο εγκατάστασης. Με χωρητικότητα 120 ampere hours (Ah) και ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο 42.2 kilowatt hours (kWh), προσφέρει τώρα αυτονομία έως 307 km (BMW i3) σύμφωνα με το WLTP.
Οι μπαταρίες υψηλής τάσης που εξελίσσονται και κατασκευάζονται από το BMW Group βρίσκουν εφαρμογή και σε άλλους τομείς. Τέτοια παραδείγματα είναι τα Streetscooter vans που χρησιμοποιούνται από τη Γερμανική ταχυδρομική υπηρεσία και τα αστικά λεωφορεία του Τούρκου κατασκευαστή Karsan, καθώς και τα μηχανοκίνητα σκάφη με ηλεκτροκινητήρες της μάρκας Torqeedo, για τα οποία επίσης αποτελούν πηγή ενέργειας. Επιπλέον, οι μπαταρίες υψηλής τάσης της BMW i χρησιμοποιούνται ως στατικά συστήματα αποθήκευσης ενέργειας (συσσωρευτές) για ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές όπως η αιολική ή η ηλιακή ενέργεια. Το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία διαθέτει επίσης μία φάρμα αποθήκευσης ενέργειας. Αποτελείται από 700 διασυνδεδεμένες μπαταρίες υψηλής τάσης του BMW i3 στις οποίες μπορεί να αποθηκεύεται η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τις τέσσερις ανεμογεννήτριες του εργοστασίου.
HomeRun Edition του BMW i3s: κομψή, αποκλειστική, με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Στην τελική ευθεία, το BMW i3 για μία φορά ακόμα αναδεικνύει την κομψή και εξεζητημένη πλευρά του χαρακτήρα του που έχει ήδη αποτελέσει αντικείμενο πολλών ειδικών μοντέλων περιορισμένης παραγωγής. Η BMW i3s HomeRun Edition υιοθετεί φινίρισμα Frozen της σειράς BMW Individual για πρώτη φορά. Αυτή η πρεμιέρα σχετίζεται με μέγιστη αποκλειστικότητα: έχουν κατασκευαστεί μόνο δέκα αντίτυπα της BMW i3s HomeRun Edition.
Επιβεβαιώνοντας τον αποκλειστικό χαρακτήρα της BMW i3s HomeRun Edition, δύο νέα φινιρίσματα έχουν προστεθεί στη γκάμα: τα Frozen Dark Grey και Frozen Red II. Επιπλέον, η HomeRun Edition περιλαμβάνει ζάντες ελαφρού κράματος 20” σε σχέδιο double-spoke, ηλεκτρική γυάλινη οροφή, τζάμια που επιτρέπουν την είσοδο του φωτός στην καμπίνα μειώνοντας όμως τη θερμότητα που εισέρχεται σε αυτή και προβολείς Adaptive LED. Οι ειδικές εκδόσεις διατίθενται επίσης με το υψηλής ποιότητας σαλόνι Suite, που περιλαμβάνει δερμάτινη ταπετσαρία Vernasca Dark Truffle, δερμάτινο ταμπλό, δερμάτινο τιμόνι με γαλβανισμένο ένθετο, επένδυση οροφής Carum Grey, ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό και φως υποδοχής. Άλλες επιλογές περιλαμβάνουν θερμαινόμενα καθίσματα, εύκολη πρόσβαση, σύστημα συναγερμού, Real Time Traffic Information, Concierge Service, Park Distance Control και κάμερα οπισθοπορείας. Περιλαμβάνονται επίσης το πακέτο Comfort και Driving Assistant Plus, σύστημα πλοήγησης Professional, σύστημα τηλεφώνου με ασύρματη φόρτιση, hi-fi σύστημα ηχείων Harman Kardon και online ψυχαγωγία με σταθερό τέλος.
Η παραγωγή των δέκα ειδικών μοντέλων σηματοδότησε μία ξεχωριστή στιγμή όχι μόνο για τους εργαζόμενους που εμπλέκονται στην παραγωγή του εργοστασίου του BMW Group στη Λειψία. Οι αγοραστές των ειδικών μοντέλων είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά την ολοκλήρωση των οχημάτων τους στην αίθουσα συναρμολόγησης.