Το 2020, για τους ποδηλάτες της Αθήνας, θα μείνει στην ιστορία ως η χρονιά του “Μεγάλου Περιπάτου” και του περίφημου ποδηλατόδρομου της Πανεπιστημίου. Δυστυχώς, ο σχεδιασμός του Δήμου Αθηναίων δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και εν τέλει, ελάχιστα έγιναν ώστε να βοηθήσουν τους ποδηλάτες στην καθημερινότητά τους, πέριξ του κέντρου. Δεδομένα που συνέλεξε το European Cyclists’ Federation δείχνουν πως η πανδημία του COVID-19 ώθησε τις ευρωπαϊκές χώρες να επενδύσουν σε νέους ποδηλατόδρομους και ποδηλατικές υποδομές για ελαφριά δίκυκλα. 37 από τις 94 μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης ανακοίνωσαν κάποιου είδους επεμβάσεις. Πάνω από €1 δις έχει ήδη επενδυθεί σε ποδηλατόδρομους από την αρχή της πανδημίας.

Η Γαλλία μόνη πρώτη, η Ελλάδα… στον “πάτο”

Παρά το οτι η Γαλλία είναι “πρωταθλήτρια” σε απόλυτο αριθμό με… 2.600 επεμβάσεις, η Φινλανδία είναι αυτή σε κατά κεφαλήν επένδυση με €7,76. Στις θέσεις 2-4 βρίσκονται, σε κοντινή απόσταση, οι Ιταλία, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο (€4,8-5). Περίπου 2.300 Km ποδηλατόδρομων ανακοινώθηκαν πως θα κατασκευαστούν από το Μάρτιο. Λίγο πάνω από 1.100 Km έχουν ήδη κατασκευαστεί. Το 75% των επεμβάσεων αφορά ποδηλατικές υποδομές / ποδηλατόδρομους, το 19,5% “ηπιοποίηση” της κυκλοφορίας οχημάτων και το 5% αφορά διαπλάτυνση πεζοδρομίων και δημιουργία “car-free” ζωνών.

 

Σύμφωνα με τα δεδομένα (που ίσως δεν είναι πλήρη για όλες τις χώρες), μόνο η Αθήνα περιλαμβάνεται στη λίστα των πόλεων με επεμβάσεις, από πλευράς Ελλάδος. Αναφέρονται 7,8 Km νέων ποδηλατόδρομων, εκ των οποίων έχουν υλοποιηθεί τα 6,8 Km. Το Παρίσι έχει την πρωτιά εδώ με περίπου 29 νέα Km ποδηλατόδρομων. Λονδίνο, Βρυξέλλες και Βερολίνο ακολουθούν με 22-23 Km. Η Ρώμη είναι πρωταθλήτρια στις… εξαγγελίες, με 150 Km ποδηλατόδρομων στα “σκαριά”, αλλά δεν βρίσκεται μέσα στο Top-20 των υλοποιημένων επεμβάσεων.

Τέλος, όσον αφορά τα Km νέων ποδηλατόδρομων που δημιουργήθηκαν ανά εκατομμύριο κατοίκων, στην 1η θέση βρίσκουμε… το Λουξεμβούργο με περίπου 89 Km, προφανώς λόγω της μικρής του έκτασης. Εκτός αυτού, όμως, έχουμε την Ελβετία (17,72 Km/εκ.), την Πορτογαλία (15,17 Km), τη Γαλλία (13,69 Km) και την Ιρλανδία (12,47 Km). Η Ελλάδα βρίσκεται πολλές θέσεις χαμηλότερα με μόλις 0,75 νέα Km ποδηλατόδρομων/εκ. κατοίκους.

Δείτε επίσης:

Μια ελληνική, έξυπνη βάση για πατίνια και ποδήλατα!

Πηγή: ECF

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.