Συχνά αναφερόμαστε στα πλεονεκτήματα της μικροκινητικότητας και δη της χρήσης ηλεκτρικού πατινιού ή ποδηλάτου, έναντι Ι.Χ/ταξί, τουλάχιστον όσον αφορά το κέντρο μιας πόλης. Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει. Πόσοι είναι πραγματικά διατεθειμένοι να προτιμήσουν ένα πατίνι αντί για την άνεση ενός αυτοκινήτου; Η Bolt, πάροχος υπηρεσιών μεταφορών με πατίνια, ποδήλατα αλλά και Ι.Χ., έκανε ένα πολύ ενδιαφέρον πείραμα σε 10 ευρωπαϊκές πόλεις και τα δεδομένα είναι αποκαλυπτικά.

Σε συνεργασία με το Institute of Transport Economics της Νορβηγίας (TØI), η Bolt έδειξε οτι ενθαρρύνοντας τους χρήστες να επιλέξουν ένα πατίνι για μικρές διαδρομές, μέσω της εφαρμογής της, σχεδόν το 60% αυτών το προτίμησαν αντί του ride-hailing, δηλαδή ενός μισθωμένου αυτοκινήτου. Η εταιρεία έστειλε σε επιλεγμένες ομάδες χρηστών μια μικρή “υπενθύμιση” στο κινητό τους. Αυτή ανέφερε οτι μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα από τα διαθέσιμα πατίνια της για διαδρομές μικρότερες των 3 Km. Η ενέργεια πραγματοποιήθηκε σε 3 “κύματα” και τα δεδομένα αναλύθηκαν από το Ινστιτούτο.

Ένα notification ήταν αρκετό!

Σύμφωνα με αυτά, έως και το 60% των χρηστών, κατά μέσο όρο, επέλεξαν ένα πατίνι αντί του ride-hailing. Υπό μια προϋπόθεση, όμως. Το διαθέσιμο πατίνι να είναι το πολύ σε μια ακτίνα 300 μέτρων από αυτούς. Αυτό δεν προκαλεί εντύπωση καθώς αν το πατίνι είναι αρκετά πιο μακριά, τότε ο χρήστης αποθαρρύνεται από το να μεταβεί σε αυτό. Ειδικά για μια διαδρομή που μπορεί να είναι 1-2 Km. Σε ορισμένες πόλεις, οι χρήστες φάνηκαν περισσότερο διατεθειμένοι να χρησιμοποιήσουν το πατίνι. Στη Λισαβόνα, για παράδειγμα, η προτροπή της Bolt προς τους χρήστες οδήγησε σε αύξηση 210% στην επιλογή πατινιού. Πολύ υψηλά ήταν τα ποσοστά και σε Στοκχόλμη, Γκέτεμποργκ, Όσλο, Κρακοβία και Μαδρίτη. Επιπλέον, σε Όσλο και Λισαβόνα παρατηρήθηκε οτι οι χρήστες άλλαξαν μακροπρόθεσμα τις συνήθειές τους, υπέρ των πατινιών, ακόμα και όταν οι προτροπές στο κινητό τους σταμάτησαν.

ασφάλιση ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων anytime interamerican

Εκτός από την διευκόλυνση των χρηστών αλλά και τον περιορισμό του κυκλοφοριακού προβλήματος, η μικροκινητικότητα έχει και ένα άλλο, σημαντικό όφελος για τις πόλεις. Μειώνει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων ανά μετακίνηση. Η Bolt υπολογίζει οτι οι εκπομπές ρύπων μιας διαδρομής με ηλεκτρικό πατίνι είναι κατά μέσο όρο 3 φορές μικρότερες απ’ότι με ένα αυτοκίνητο. Έμμεσα, φυσικά, συνυπολογίζοντας την κατασκευή του πατινιού, τον χρόνο ζωής του κ.λπ. Οι περισσότερες διαδρομές στις ευρωπαϊκές πόλεις είναι μικρότερες από 5 Km. Περίπου το 25% των ride-hailing διαδρομών της Bolt παγκοσμίως είναι μικρότερες από 3 Km. Έτσι, τα ηλεκτρικά πατίνια μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των ατομικών μετακινήσεων πολιτών και τουριστών. Απλώς, ενίοτε, χρειάζεται μια μικρή… ενθάρρυνση!

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Μείωση ΙΧ αυτοκινήτων ζητά η κυβέρνηση στο UK

Πηγή: T3

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.