Την καθιερωμένη ετήσια δοκιμή ηλεκτρικών οχημάτων εκτέλεσε επιτυχώς το νορβηγικό μέσο ενημέρωσης Motor.no σε συνεργασία με τη Νορβηγική Ομοσπονδία Αυτοκινήτου. Στη διαδικασία έλαβαν μέρος και ορισμένα κινεζικά EVs που είναι πλέον διαθέσιμα στη χώρα. Συνήθως γίνεται μια χειμερινή και μια καλοκαιρινή δοκιμή κάθε χρόνο, με στόχο η αξιολόγηση της πραγματικής απόδοσης δημοφιλών οχημάτων. Έτσι, ο καθένας μπορεί να κατανοήσει τις αποκλίσεις που προκύπτουν στην αυτονομία, ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία.

Φέτος, η έκδοση LR του Tesla Model S έσπασε το ρεκόρ του Model 3 LR Dual Motor από το 2021, καλύπτοντας 530 Km. Για σύγκριση, το Model 3 έφτασε στα 521 Km. Μάλιστα, το Model S της δοκιμής μπορούσε να επαναφορτιστεί μόνο μέχρι το 98%. Το Motor.no ανέφερε ότι οι μέσες θερμοκρασίες δοκιμής ήταν μεταξύ -5°C και -10°C. Σε ένα πολύ μικρό μέρος της διαδρομής το θερμόμετρο έγραψε ακόμα και -19°C.

δοκιμη αυτονομιας EV κρυο νορβηγια

Κατά μέσο όρο, τα αυτοκίνητα φαίνεται να χάνουν μεταξύ 20% και 30% της αυτονομίας τους σε αυτές τις συνθήκες, με ορισμένες εξαιρέσεις. Το Tesla Model S είναι ένα από αυτά με 16,4% απόκλιση. Καλά τα πήγε και το Maxus Euniq6, που στην πραγματικότητα έχασε μόνο 10,45%. Το MG Marvel R και το MG 5 είναι επίσης κοντά στους αριθμούς που αναφέρει ο κατασκευαστής, με αποκλίσεις 16% και 17%, αντίστοιχα.

Πίνακας αποτελεσμάτων 
Model Advertised range (WLTP) Actual range Deviation from WLTP
Tesla Model S LR 614km
382mi
530km
329mi
-16.40%
Mercedes EQE 300 614km
382mi
409km
254mi
-33.39%
BMW i7 xDrive60 595km
370mi
424km
263mi
-28.74%
Nio ET7 100kWh 580km
360mi
434km
270mi
-25.17%
BMW i4 eDrive40 565km
351mi
434km
263mi
-23.19%
Tesla Model X Plaid 543km
337mi
444km
276mi
-18.23%
Nissan Airya 2WD 533km
331mi
400km
249mi
-24.95%
Volkswagen ID.5 Pro 526km
327mi
378km
235mi
-28.14%
BYD Han 521km
324mi
406km
252mi
-22.07%
Hongqi E-HS9 prototype (120 kWh) 515km
320mi
389km
242mi
-24.47%
Skoda Enyaq Coupe RS 510km
317mi
338km
210mi
-33.73%
Toyota bZ4X 2WD 503km
313mi
323km
201mi
-35.79%
Voyah Free 501km
311mi
391km
243mi
-21.96%
Hongqi E-HS9 99kWh 465km
289mi
303km
188mi
-34.84%
Kia Niro EV 460km
285mi
343km
213mi
-25.43%
Tesla Model Y SR+ RWD 455km
283mi
337km
209mi
-25.93%
Hyundai Ioniq 5 LR 4WD 454km
282mi
345km
214mi
-24.01%
Mercedes EQB 250 452km
281mi
334km
208mi
-26.11%
MG ZS LR 440km
273mi
352km
219mi
-20.00%
JAC e–JS4 433km
269mi
323km
201mi
-25.40%
BMW iX1 xDrive30 428km
266mi
337km
209mi
-21.26%
Renault Megane E-Tech 428km
266mi
318km
198mi
-25.70%
MG4 EV LR 425km
264mi
338km
210mi
-20.47%
Kia EV6 GT 424km
263mi
349km
217mi
-17.69%
BYD Atto 3 420km
261mi
311km
193mi
-25.95%
Volkswagen ID. Buzz Pro 408km
254mi
310km
193mi
-24.02%
MG5 LR 380km
236mi
313km
194mi
-17.63%
MG Marvel R AWD 370km
230mi
308km
191mi
-16.76%
Maxus Euniq6 354km
220mi
317km
197mi
-10.45%
Πίνακας: ArenaEV.com

Στο άλλο άκρο του φάσματος, η Mercedes EQE 300 είχε απόκλιση 33,39% από τη διαφημιζόμενη αυτονομία. Ακόμα κι έτσι, πάντως, κατάφερε να ξεπεράσει τα 400 Km, χάρη στη μεγάλη της μπαταρία.

Το Toyota bZ4X στην δικίνητη έκδοση είχε τη μεγαλύτερη απόκλιση (35,79%) από την αναφερόμενη αυτονομία. Σημειωτέον οτι η Toyota δεν ήθελε να διαθέσει για τη δοκιμή την έκδοση 4WD, καθώς το μοντέλο έχει χαμηλές επιδόσεις σε δοκιμές αυτονομίας και θέλησε να εφαρμόσει ορισμένα updates προτού το υποβάλλει σε οποιαδήποτε δοκιμασία.

Η λίστα περιλαμβάνει επίσης 12 EVs από την Κίνα, μερικά από τα οποία πρόκειται να κυκλοφορήσουν σύντομα στην Ευρώπη. Παραδείγματα είναι τα JAC e-JS4, Voyah Free, BYD Atto, BYD Han και Nio ET7.

Γιάννης Τσομπάνογλου

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Γιατί τo κρύο μειώνει την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων

Πηγή: ArenaEV

δοκιμή αυτονομίας δοκιμή αυτονομίας 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.