Τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν είναι πλέον “μόδα” αλλά αυτό σημαίνει και μια πιο ώριμη αγορά αλλά και πιο κατασταλαγμένους αγοραστές! Είναι πλέον σαφές ότι ένα basic e-bike των €1.000 μπορεί να καλύψει μόνο τις βασικές ανάγκες μετακίνησής μας και για σχετικά μικρές αποστάσεις καθημερινά, αλλά για πιο “βαριά” χρήση αλλά και εκτός δρόμου καταστάσεις, χρειαζόμαστε κάτι καλύτερο. Έτσι είχαμε πρόσφατα την ευκαιρία να δούμε ένα e-bike για μεικτή χρήση, με ποιοτική και όμορφη κατασκευή. Πρόκειται για το Crussis E-Largo 9.8S της Velogreen, ένα ηλεκτρικό ποδήλατο το οποίο τοποθετείται στην mid-range κατηγορία και απευθύνεται σε όσους θέλουν να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις, εντός και εκτός δρόμου… πάμε να το δούμε!
Τo Crussis E-Largo 9.8S έρχεται σε μέγεθος 18″ και 20″, σε ένα χρωματικό συνδυασμό, με τροχούς 29″. Είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα από την VeloGreen, η οποία και μας το παραχώρησε για τη δοκιμή. Μπορείτε να το δείτε στο επίσημο site της, αλλά και να το δοκιμάσετε στο νέο της εκθεσιακό χώρο, ο οποίος βρίσκεται Κερκύρας 14, στα Γλυκά Νερά. Η τιμή του αυτή τη στιγμή είναι στα €2.499, προ της όποιας επιδότησης, με εγγύηση 2 ετών για το ποδήλατο και 1 έτους για τη μπαταρία.
Κατασκευή, φρένα
Το μήκος του E-Largo είναι 153cm και το προτείνουμε σε αναβάτες ύψους 1,65 έως 1,95cm περίπου, ανάλογα με το μέγεθος που θα το επιλέξετε. Μπορεί να υποστηρίξει αναβάτες βάρους έως 120 Kg και συνολικά η κατασκευή του κρίνεται αρκετά καλή, με “κρυφή” καλωδίωση (σε λογικό βαθμό) και όμορφο φινίρισμα. Το βάρος του είναι 24 Kg με τη μπαταρία, αρκετά καλό δεδομένου του μεγέθους της.
Το σασί είναι ποιοτικό, καλοσχεδιασμένο, με μεγάλη απόσταση της μεσαίας τριβής από το έδαφος. Θα βρείτε quick release τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω τροχό, ενώ το τιμόνι είναι και αυτό της Crussis, όπως και η ντίζα της σέλας, αλλά και η σέλα (Selle Royal) και τα grips, τα οποία προσφέρουν εξαιρετικό grip.
Όσο για τα φρένα, είναι υδραυλικά της SRAM με δίσκους 180mm εμπρός και 160mm πίσω. Προσφέρουν εξαιρετική αίσθηση στις μανέτες, ενώ είναι και αποτελεσματικά, σε συνδυασμό με τα ελαστικά.
Άνεση και off-road δυνατότητες
Τα ελαστικά είναι all-terrain της MAXXIS (Ardent 29 x 2,4″) και βοηθούν ελαφρώς στην απόσβεση των κραδασμών, ενώ προσφέρουν καλό grip και παράγουν λιγότερες τριβές κύλισης απ’ότι θα περιμέναμε.
Ένα από τα highlights του ποδηλάτου, το οποίο το ξεχωρίζει και από το έτερο μοντέλο της Crussis που σας έχουμε παρουσιάσει παλαιότερα, είναι το εμπρός πηρούνι με διαδρομή 100mm της Rockshox (FS Judy Silver TK Solo Air), το οποίο μπορεί να “κλειδώσει” και στο εσωτερικό έχει αέρα. Η αίσθησή του μας άρεσε περισσότερο από π.χ. τα “απλά” πηρούνια της Suntour που βλέπουμε συνήθως σε μοντέλα αυτής της κατηγορίας και παρ’ότι το ποδήλατο δεν είναι full-suspension, θα σας υπερκαλύψει για τυπική χρήση σε άσφαλτο και χώμα. Η σέλα είναι πολύ άνετη και δεν κουράζει σε πολύωρη χρήση.
Σε γενικές γραμμές, ο συνδυασμός ελαστικών και ανάρτησης είναι πολύ κοντά σε αυτό που λέμε “χρυσή τομή”. Μπορείτε να κινηθείτε εύκολα με 35 Km/h σε ευθεία, να περάσετε από κακοτεχνίες του δρόμου με μια καλή απόσβεση κραδασμών αλλά και να ακολουθήσετε ήπια trails, χωρίς πρόβλημα.
Ισχύς και αυτονομία
Τα μεγάλα “όπλα” του Crussis E-Largo 9.8 είναι ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία. Η Bafang είναι από τα κορυφαία ονόματα στο χώρο και το Max Drive M500 μοτέρ μεσαίας τριβής της είναι αρκετά ισχυρό για κάθε χρήση, με 95 Nm ροπής να σας ανεβάζουν ακόμα και σε μεγάλες κλίσεις με αποδεκτή ταχύτητα. Ουσιαστικά είναι ένα “σκαλί” παραπάνω από το M400 που έχουν τα “μικρότερα” μοντέλα της Crussis και άλλα μοντέλα της αγοράς, έχει περισσότερη ροπή και προσφέρει ισχυρή υποβοήθηση ακόμα και σε μεγάλες κλίσεις (15-20%). Μεταδίδει την κίνηση στον πίσω τροχό μέσω αλυσίδας, φυσικά, με τη μετάδοση να είναι 12 σχέσεων της SRAM (SX Eagle). Έτσι έχετε εξαιρετικά “κοντές” σχέσεις για ανηφόρες αλλά μια μια μακριά 12η για να κινείστε άνετα με 30+ Km/h σε flat κομμάτια. Πρακτικά, μοτέρ και μετάδοση θα σας επιτρέψουν να μην κουραστείτε ή “ιδρώσετε” πουθενά.
Όσον αφορά τη μπαταρία του ποδηλάτου, είναι αφαιρούμενη με κλειδί και “κουμπώνει” στην διαγώνιο, της οποίας πρακτικά αποτελεί τμήμα. Έτσι, αφ’ενός δεν χαλά την αισθητική του ποδηλάτου, αφ’ετέρου αποτελεί και δομικό τμήμα του. Έχει χωρητικότητα 630 Wh (17,5 Ah – 36V) και προσφέρει έως 150 Km αυτονομίας στο μικρό επίπεδο υποβοήθησης (από τα 5 διαθέσιμα). Φυσικά, αυτό εξαρτάται από το βάρος σας, τις διαδρομές που κάνετε και το αν επιλέγετε μεγάλα επίπεδα υποβοήθησης, αλλά ακόμα και σε αυτά, άνετα θα καλύψετε 50 Km. Ο παρεχόμενος φορτιστής είναι 2Α και απαιτούνται περίπου 8-9 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.
Οθόνη, χειριστήρια
Κλείνουμε με τα υπόλοιπα parts της Bafang που πλαισιώνουν το μοτέρ. Στο αριστερό σας χέρι θα βρείτε ένα μικρό, διακριτικό χειριστήριο με 5 πλήκτρα. Μέσω αυτού επιλέγετε ένα από τα 5 επίπεδα υποβοήθησης, αλλάζετε την ένδειξη της οθόνης, ανάβετε/σβήνετε το φως (αν έχετε συνδέσει κάποιο) και φυσικά, ενεργοποιείτε/απενεργοποιείτε την οθόνη/υποβοήθηση.
Η οθόνη της Bafang είναι η νέου τύπου, έγχρωμη, ευκρινής μέρα και νύχτα, ενώ δείχνει σε πραγματικό χρόνο και τα Watts που αποδίδει το μοτέρ. Το Μ500 “γεμίζει” τη μπάρα μέχρι και τα 750W, για την ιστορία, άρα ξέρετε περίπου και τι αποδίδει. Κάτω από την οθόνη υπάρχει και μια USB θύρα για να φορτίζετε το κινητό σας, το Bluetooth ηχείο σας ή ό,τι άλλο θέλετε.
Συμπέρασμα
Το Crussis E-Largo 9.8S είναι ο ορισμός του mid-range, all-terrain e-bike. Θα σας καλύψει εντός και εκτός δρόμου σε λογικό πλαίσιο αλλά εξακολουθεί να είναι ένα πολύ καλό commuter bike, με ποιοτικά εξαρτήματα/περιφερειακά, ισχυρότατο επώνυμο ηλεκτροκινητήρα μεσαίας τριβής με άμεση απόκριση στο “πάτα” και το “άσε” και μια αρκετά μεγάλη αυτονομία. Έτσι, απευθύνεται σε όσους θέλουν να καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις τις καθημερινές ή στην εξόρμηση του σαββατοκύριακου, ενίοτε και στο χώμα, χωρίς να “ξεφεύγει” σε βάρος!
Βρείτε το Crussis E-Largo 9.8S στο www.velogreen.eu
Crussis E-Largo 9.8S photo gallery