Μαζί με το απίστευτα minimal Honbike U4 που δοκιμάσαμε για πρώτη φορά την περασμένη εβδομάδα, είχαμε την ευκαιρία να δούμε και ένα πιο “παραδοσιακό” e-bike για μεικτή χρήση, με ποιοτική και όμορφη κατασκευή. Πρόκειται για το Crussis E-Largo 29″, ένα ηλεκτρικό ποδήλατο από την Τσεχία, το οποίο τοποθετείται στη “μεσαία” κατηγορία και απευθύνεται σε όσους θέλουν να κινούνται τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου… πάμε να το δούμε!

Crussis E-Largo 29″ video

Τo Crussis E-Largo έρχεται σε μέγεθος 18″ και 20″, σε ένα χρωματικό συνδυασμό, με τροχούς 29″. Είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα από την VeloGreen, η οποία και μας το παραχώρησε για τη δοκιμή. Μπορείτε να το δείτε στο επίσημο site της, αλλά και να το δοκιμάσετε στην έκθεσή της, Λ. Λαυρίου 21 στην Κάντζα! Η τιμή του αυτή τη στιγμή είναι στα €1.899 αλλά επιδοτείται και μέσω του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, με 40%. Έτσι, η τιμή του φθάνει τα €1.286, με εγγύηση 2 ετών για το ποδήλατο και 1 έτους για τη μπαταρία.

Κατασκευή, φρένα

Οι διαστάσεις του E-Largo είναι 147 × 25 × 74 cm και το προτείνουμε σε αναβάτες ύψους 1,65 έως 1,95cm περίπου, ανάλογα με το μέγεθος που θα το επιλέξετε. Μπορεί να υποστηρίξει αναβάτες βάρους έως 120 Kg και συνολικά η κατασκευή του κρίνεται καλή. Το βάρος του είναι 24 Kg με τη μπαταρία, αρκετά καλό δεδομένου του μεγέθους της.

Το σασί είναι ποιοτικό, καλοσχεδιασμένο, με μεγάλη απόσταση της μεσαίας τριβής από το έδαφος. Θα βρείτε quick release τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω τροχό, ενώ το τιμόνι είναι και αυτό της Crussis.

Όσο για τα φρένα, είναι υδραυλικά της SRAM με δίσκους 180mm εμπρός και 160mm πίσω. Προσφέρουν εξαιρετική αίσθηση στις μανέτες, ενώ είναι και αποτελεσματικά, σε συνδυασμό με τα ελαστικά. Τέλος, η καλωδίωση των ηλεκτρονικών είναι “κρυμμένη” σε μεγάλο βαθμό, μέσα στη διαγώνιο του σασί.

Άνεση και off-road δυνατότητες

Τα ελαστικά είναι all-terrain της MAXXIS (Ardent 29 x 2,4″) και βοηθούν ελαφρώς στην απόσβεση των κραδασμών, ενώ προσφέρουν καλό grip και παράγουν λιγότερες τριβές κύλισης απ’ότι θα περιμέναμε. Για τις λακκούβες του δρόμου αλλά και off-road καταστάσεις, ο αναβάτης μπορεί να βασιστεί στο πηρούνι με διαδρομή 100mm της Suntour (XCT30 HLO DS), που σίγουρα είναι καλύτερο από τα entry-level πηρούνια που συνήθως βρίσκουμε σε φθηνά e-bikes. Δεν είναι full-suspension το E-Largo οπότε δεν μην περιμένετε θαύματα αν είστε hardcore χρήστες εκτός δρόμου, αλλά για τυπική χρήση σε άσφαλτο και χώμα θα καλυφθείτε. Η σέλα είναι της Crussis, πολύ άνετη και δεν κουράζει σε πολύωρη χρήση.

Σε γενικές γραμμές, ο συνδυασμός ελαστικών και ανάρτησης είναι πολύ κοντά σε αυτό που λέμε “χρυσή τομή”. Μπορείτε να κινηθείτε άκοπα με 35 Km/h σε ευθεία, να περάσετε από κακοτεχνίες του δρόμου με μια καλή απόσβεση κραδασμών αλλά και να ακολουθήσετε ήπια trails, χωρίς πρόβλημα. Να τονίσουμε οτι η εμπρός ανάρτηση μπορεί να “κλειδώσει” αλλά και να ρυθμιστεί ως προς το rebound.

Ισχύς και αυτονομία

Τα μεγάλα “όπλα” του Crussis E-Largo είναι ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία. Η Bafang είναι από τα κορυφαία ονόματα στο χώρο και το Max Drive M400 μοτέρ μεσαίας τριβής της είναι αρκετά ισχυρό για κάθε χρήση, με 80 Nm ροπής να σας ανεβάζουν ακόμα και σε μεγάλες κλίσεις με αποδεκτή ταχύτητα (γύρω στα 13-15 Km/h). Μεταδίδει την κίνηση στον πίσω τροχό μέσω αλυσίδας, φυσικά, με τη μετάδοση να είναι 8 σχέσεων της SRAM (X4). Δεν ακούγονται πολλές αλλά είναι σχεδιασμένες ώστε η 1η να σας βοηθά πολύ στις ανηφόρες και η 8η να σας επιτρέπει ταχύτητες 35 Km/h περίπου, για κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων με σχετική άνεση.

Όσον αφορά τη μπαταρία του ποδηλάτου, είναι αφαιρούμενη με κλειδί και “κουμπώνει” στην διαγώνιο, της οποίας πρακτικά αποτελεί τμήμα. Έτσι, αφ’ενός δεν χαλά την αισθητική του ποδηλάτου, αφ’ετέρου αποτελεί και δομικό τμήμα του. Έχει χωρητικότητα 468 Wh (13 Ah – 36V) και προσφέρει έως 115 Km αυτονομίας στο μικρό επίπεδο υποβοήθησης (από τα 5 διαθέσιμα). Φυσικά, αυτό εξαρτάται από το βάρος σας, τις διαδρομές που κάνετε και το αν επιλέγετε μεγάλα επίπεδα υποβοήθησης. Ο παρεχόμενος φορτιστής είναι 2Α και απαιτούνται περίπου 5-6 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.

Οθόνη, χειριστήρια

Κλείνουμε με τα υπόλοιπα parts της Bafang που πλαισιώνουν το μοτέρ. Στο αριστερό σας χέρι θα βρείτε ένα μικρό, διακριτικό χειριστήριο με 5 πλήκτρα. Μέσω αυτού επιλέγετε ένα από τα 5 επίπεδα υποβοήθησης, αλλάζετε την ένδειξη της οθόνης, ανάβετε/σβήνετε το φως (αν έχετε συνδέσει κάποιο) και φυσικά, ενεργοποιείτε/απενεργοποιείτε την οθόνη/υποβοήθηση.

Η οθόνη βρίσκεται στο κέντρο, είναι μεγάλη, monochrome LCD, ευανάγνωστη μέρα και νύχτα (φωτιζόμενη) και παρέχει τις βασικές πληροφορίες που θα περιμένατε. Στα θετικά της το οτι δείχνει και την εκτιμώμενη, υπολοιπόμενη αυτονομία, ανάλογα με τη στάθμη της μπαταρίας και το επίπεδο υποβοήθησης που έχετε επιλέξει.

Συμπέρασμα

Το Crussis E-Largo 29″ είναι ο ορισμός του mid-range, all-terrain e-bike. Θα σας καλύψει εντός και εκτός δρόμου σε λογικό πλαίσιο αλλά εξακολουθεί να είναι ένα πολύ καλό commuter bike, με ποιοτικά εξαρτήματα/περιφερειακά, επώνυμο ηλεκτροκινητήρα μεσαίες τριβής με άμεση απόκριση στο “πάτα” και το “άσε” και μια αρκετά μεγάλη αυτονομία. Έτσι, απευθύνεται σε όσους θέλουν να καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις τις καθημερινές ή στην εξόρμηση του σαββατοκύριακου, ενίοτε και στο χώμα, χωρίς να “ξεφεύγει” σε βάρος!

Βρείτε το Crussis E-Largo 29″ στο www.velogreen.eu

Crussis E-Largo photo gallery

Προηγούμενο άρθροΠάνω από 4 στα 10 νέα Ι.Χ. στην Ευρώπη ήταν ηλεκτρικά το Q3 2022
Επόμενο άρθροΜιχάλης Παπαδόπουλος: Το υδρογόνο μπορεί να καλύψει μεγάλο μέρος της δραστηριότητας του τομέα των Μεταφορών
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.