Ηλεκτρικά ποδήλατα σας έχουμε παρουσιάσει πολλά κατά καιρούς, αλλά όπως αυτό που θα δείτε παρακάτω, σίγουρα κανένα! Το Honbike U4 είναι μια νέα άφιξη στην ελληνική αγορά, από την Ιαπωνία και έρχεται να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία των μικρών e-bikes πόλης αλλά και να δώσει μια εναλλακτική σε όσους δεν θέλουν κάτι πολύ βαρύ, πολύπλοκο και ενίοτε “χοντροκομμένο”. Το πως καταφέρνει τα παραπάνω και τι το κάνει ξεχωριστό, θα το δείτε στο video και στις φωτογραφίες μας, παρακάτω!

Honbike U4 first ride

Η Honbike είναι μια ιαπωνική εταιρεία που δημιουργήθηκε το 2017 από μηχανικούς της Honda Motorcycles. Στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν τεχνολογικά προηγμένα αλλά αισθητικά minimal μοντέλα με τα απολύτως απαραίτητα επάνω τους, με ελκυστική σχεδίαση και ικανά να καλύψουν τις καθημερινές ανάγκες των χρηστών. Το Honbike U4 είναι ένας από τους καρπούς των προσπαθειών τους. Πλέον είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα από την VeloGreen, η οποία και μας το παραχώρησε για τη δοκιμή. Μπορείτε να το δείτε στο επίσημο site της, αλλά και να το δοκιμάσετε στην έκθεσή της, Λ. Λαυρίου 21 στην Κάντζα! Η τιμή του αυτή τη στιγμή ανέρχεται στα €1.799, που με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 μειώνεται στα €1.219. Επίσης, καλύπτεται από 2 έτη εγγύηση (12 μήνες για την μπαταρία).

Κατασκευή και σχεδίαση

Αρχικά δεν τραβάει το μάτι, όντως μαύρο ματ και διακριτικό, αλλά μόλις αρχίσετε να προσέχετε τις λεπτομέρειες πάνω του, ξεχωρίζει. Πρώτο και καλύτερο, το πολύ ιδιαίτερο πλαίσιό του, με την διαγώνιο να μην ακολουθεί την “ευθεία” του ποδηλάτου αλλά να έρχεται προς τα πίσω με μια κλίση δεξιά, από την οπτική του αναβάτη. Έτσι, αντί να εφάπτεται στο tube κάτω από τη σέλα, συναντά τον πίσω τροχό στη δεξιά πλευρά του! Αντίστοιχα, ένα οριζόντιο tube ξεκινά από το hub των πεταλιών και συναντά τον πίσω τροχό στην αριστερή πλευρά του. Είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί σε e-bike και αρχικά δημιουργεί μια εντύπωση πως το δεξί σας πόδι θα “βρίσκει” στην διαγώνιο, αλλά αυτό δεν συμβαίνει! Μόνο από το video θα καταλάβετε τι εννοούμε…

Κατά τα άλλα, έχουμε εξαιρετικό cable management και η μπαταρία είναι κρυμμένη στο πλαίσιο. Η πολύ μικρή οθόνη με φιμέ πλαστικό, δεν προδίδει οτι το Honbike U4 είναι ηλεκτρικό. Αυτό είναι σημαντικό για χρήστες που δεν αρέσκονται στα πολλά καλώδια, τις ντίζες που εξέχουν, τις μεγάλες οθόνες και τα πολλά πλήκτρα, αλλά θέλουν ένα “clean look”. Αυτό ακριβώς είναι το U4, με τους τροχούς των 27,5″ ωστόσο να είναι αρκετά πιο μεγάλοι απ’ότι περιμέναμε για ένα τόσο μικρό πλαίσιο. Οι διαστάσεις είναι “μαζεμένες” (μήκος 1,78m, ύψος 103,5cm) αλλά δεν έχει καμία σχέση με τα μικρά, σπαστά e-bikes της αγοράς που προσφέρουν μια άβολη στάση ποδηλάτης σε όσους έχουν ύψος άνω του 1,70. Είναι… μεγάλο και μικρό ταυτόχρονα, ενώ και οι εξάκτινες ζάντες του είναι πολύ ιδιαίτερες, από κράμα μαγνησίου, ελαφριές και εντυπωσιακές, με τις ακτίνες να καμπυλώνουν κοντά στο κέντρο του τροχού.

Το Honbike U4 έρχεται μόνο σε ένα μέγεθος, ζυγίζει 20 Kg, δέχεται φορτίο έως 120 Kg και θα καλύψει αναβάτες ύψους 1,6-1,9m. Τέλος, είναι και ανθεκτικό στο νερό με βάση το IPX6 πρότυπο.

Τροχοί, φρένα, εργονομία, αυτονομία, φώτα

Ανάρτηση δεν υπάρχει ενώ τα ελαστικά δρόμου είναι 27,5 x 2.0″ και κάνουν μικρή απόσβεση κραδασμών. Το Honbike U4 έχει φτιαχτεί κυρίως για flat διαδρομές και σχετικά καλό οδόστρωμα, εκεί θα σας ικανοποιήσει απόλυτα. Τα φρένα είναι απλά, μηχανικά δισκόφρενα και ίσως το μόνο spec που δεν εντυπωσιάζει πάνω στο ποδήλατο, αλλά… κάνουν τη δουλειά χωρίς πρόβλημα. Η σέλα είναι σχετικά ξεκούραστη αν και παρά τη μεγάλη του αυτονομία, είναι μάλλον απίθανο να πάρετε το U4 για αποστάσεις άνω των 10-15 Km κάθε φορά.

Η μπαταρία, αν και “κρυμμένη”, είναι μεγάλη (36V-12Ah, 432 Wh), προσφέροντας αυτονομία έως και 100 Km (στο Eco επίπεδο υποβοήθησης). Ακόμα και η θύρα φόρτισης είναι πολύ καλά κρυμμένη, με ένα μικρό πορτάκι, στο κάτω μέρος της διαγωνίου, κοντά στον πίσω τροχό. Επαναφορτίζεται πλήρως σε 4-4,5 ώρες μέσω 3A φορτιστή που παίρνετε μαζί με το πατίνι.

Στο εμπρός μέρος έχουμε ένα μικρό, λευκό LED που ανάβει από ένα πλήκτρο στο αριστερό σας χέρι, ταυτόχρονα με “dim” της οθόνης. Στο πίσω μέρος έχουμε κόκκινο φως που επίσης τροφοδοτείται από τη μπαταρία απευθείας. Όσο για την οθόνη, είναι μικρή, ευανάγνωστη μέρα και νύχτα και δείχνει τα απολύτως απαραίτητα. Ταχύτητα, στάθμη μπαταρίας και επίπεδο υποβοήθησης (τρία χρώματα ή απενεργοποιημένο). Στα αριστερά έχουμε τρία πλήκτρα, το ON/OFF, το “+” που αυξάνει το επίπεδο υποβοήθησης και επίσης ανάβει/σβήνει τα φώτα και το “-“ που μειώνει το επίπεδο υποβοήθησης και ενεργοποιεί το walk mode.

Ηλεκτροκινητήρας, μετάδοση

Για το τέλος αφήσαμε άλλο ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Honbike U4, που αυτομάτως το κατατάσσει σε μια ξεχωριστή κατηγορία e-bikes. Ο ηλεκτροκινήτηρας είναι στον πίσω τροχό (hub motor), πολύ μικρός, διακριτικός, αλλά ισχυρός. Στα 250W εννοείται, αφού αυτό είναι το τυπικό όριο, αλλά με μέγιστη ροπή 65 Nm. Είναι υπερ-αρκετή να σας ανεβάσει σε λογικές κλίσεις με μικρή προσπάθεια και η αλήθεια είναι οτι τη χρειάζεστε γιατί το U4 δεν έχει σασμάν, αλλά μόνο μια σχέση μετάδοσης. Αυτή είναι 1:13 και ορίζεται από τον μονό δισκοβραχίονα εμπρός και το μοναδικό γρανάζι πίσω. Μάλιστα, η μετάδοση της κίνησης από τα πόδια σας στον τροχό γίνεται μέσω carbon ιμάντα και όχι μέσω αλυσίδας! Έτσι έχετε αθόρυβη λειτουργία, το ποδήλατο δεν θα σας “πετάξει” ποτέ τον ιμάντα, δεν θα λερώνεστε με γράσα και δεν χρειάζεται συντήρηση. Μόνο έλεγχο και πιθανή αντικατάσταση στις 10.000 Km.

Η σχέση μετάδοσης είναι αρκετά κοντή για τις ανηφόρες αλλά σας περιορίζει στα 25 Km/h, όπου ούτως ή άλλως παύει η υποβοήθηση. Πάνω από αυτή την ταχύτητα, πρακτικά είναι πολύ δύσκολο να ποδηλατήσετε. Το U4, λοιπόν, είναι σχεδιασμένο για την πόλη και χαμηλές/μεσαίες ταχύτητες. Ωστόσο, μια σχέση μετάδοσης δεν είναι αρκετή για μεγάλες ανηφόρες, ακόμα και με μπόλικη ροπή. Γι’αυτό, το μοτέρ έχει δύο εσωτερικές σχέσεις μετάδοσης! Στις ανηφόρες, λοιπόν, σας δίνει μεγαλύτερη ώθηση, χωρίς εσείς να καταλαβαίνετε κάποια διαφορά στη λειτουργία του. Αυτό λέγεται Uphill Assist Sensor και ενεργοποείται χάρη σε γυροσκόπιο που έχει εσωτερικά το ποδήλατο. Έτσι, γνωρίζει την κλίση του δρόμου αλλά και την θέση/κλίση του ποδηλάτου.

Modes και connectivity

Τα modes είναι τέσσερα, ή μάλλον… πέντε. Eco, City, Sport και “off” για μηδενική υποβοήθηση, αλλά υπάρχει και το walk mode. Πατώντας εκείνο το πλήκτρο, το ποδήλατο κινείται με πολύ μικρή ταχύτητα, ενώ περπατάτε δίπλα του (κρατώντας το). Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε την ύπαρξη χειρόγκαζου στο δεξί χερούλι, αλλά μην μπερδεύεστε! Είναι νόμιμο στην Ευρώπη και ναι, λειτουργεί χωρίς πετάλι, αλλά μόνο μέχρι τα 6 Km/h! Αυτή είναι η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα για χειρόγκαζο σε ποδήλατο και πρακτικά αντιστοιχή στην ταχύτητα βαδίσματος του ανθρώπου. Έτσι, μπορείτε με το χειρόγκαζο να κινείστε αργά, χωρίς πετάλι, σε πεζόδρομους, πεζοδρόμια και γενικά όπου υπάρχουν πεζοί, χωρίς να τους θέτετε σε κίνδυνο.

Τέλος, η Honbike διαθέτει και mobile app, ώστε να συνδέετε το ποδήλατο μέσω Bluetooth με το smartphone σας. Με αυτό μπορείτε να το κλειδώσετε ώστε να μην ανοίγει με το ON/OFF πλήκτρο, να δείτε την υπολειπόμενη αυτονομία του κ.λπ.

Συμπέρασμα

Το Honbike U4 μπορεί να δείχνει πολύ λιγότερο “εξοπλισμένο” μπροστά σε άλλα, full-size e-bikes της αγοράς, αλλά μέσα του κρύβει υψηλή τεχνολογία και είναι σχεδιασμένο άριστα. Εν όψει μιας πιο αναλυτικής δοκιμής, η αίσθηση που μας άφησε ενός… “iPhone” των ηλεκτρικών ποδηλάτων, με τη σχεδίαση, τη λειτουργία αλλά και τις δυνατότητές του. Και μάλιστα, χωρίς παράλογα υψηλή τιμή γι’αυτά που προσφέρει!

Honbike U4 photo gallery

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.