Ο αντιπρόεδρος πωλήσεων, μάρκετινγκ και λοιπών καθηκόντων της Dacia, Xavier Martinet, δείχνει να πνέει μένεα ενάντια στα “βαριά” EVs. Μεταξύ άλλων δήλωσε πρόσφατα οτι “αν θέλουμε να είμαστε σοβαροί για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, τότε το υπερβολικό βάρος των EVs δεν θα πρέπει να είναι αποδεκτό”.

H Dacia, με έδρα την Ρουμανία, κυκλοφόρησε το πρώτο της EV, το Spring, το 2021. Γρήγορα έγινε δημοφιλές σε πολλές χώρες της Ευρώπης χάρη στην χαμηλή τιμή του και το εντυπωσιακό είναι οτι ζυγίζει μόλις… 969 Kg! Την ίδια στιγμή ένα τυπικό “μεσαίο” EV φθάνει εύκολα τα 1.500 Kg, ενώ υπάρχουν και ακραίες περιπτώσεις όπως το Hummer EV που ζυγίζει σχεδόν… 4 τόνους.

Το Dacia Spring μπορεί να διανύσει μόνο 225 Km με μία μόνο φόρτιση και έχει τελική ταχύτητα 125 Km/h. Ωστόσο, σύμφωνα με τη Dacia, η αυτονομία και οι επιδόσεις δεν έχουν μεγάλη σημασία για τους πελάτες της. Ο τυπικός ιδιοκτήτης Spring διανύει αποστάσεις μόλις 40 Km την ημέρα, με μέση ταχύτητα 28 Km/h. Τo Spring έρχεται με υφασμάτινα καθίσματα και απλό ραδιόφωνο, στη βασική του έκδοση. Αυτή ξεκινά κάτω από τις €15.000 στη Γερμανία.

Ο Martinet χαρακτήρισε “παράνοια” το οτι επιτρέπεται στους κατασκευαστές να δημιουργούν EVs 2.000 ή 3.000 Kg που χρησιμοποιούνται μόνο από ένα άτομο, για αποστάσεις κάτω των 60 Km ημερησίως. 

Μπορείτε να διαφωνήσετε μαζί του; Εμείς, πάντως, συμφωνούμε απόλυτα. Το τεράστιο βάρος των σύγχρονων EVs είναι ένα πρόβλημα που αυτή τη στιγμή παραμένει “κάτω από το χαλάκι”. Το ανεπαρκές δίκτυο φόρτισης και η προσπάθεια καταπολέμησης του range anxiety με τεράστιες, βαριές μπαταρίες, δημιουργούν μια πρωτόγνωρη κατάσταση με δυσάρεστα επακόλουθα. Αυξημένη κατανάλωση, αυξημένες τριβές ελαστικών/φρένων, μεγαλύτερες αποστάσεις πέδησης, αυξημένος κίνδυνος τραυματισμού για όποιον άτυχο συγκρουστεί με ένα βαρύ EV.

Γιάννης Τσομπάνογλου

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Πόσο μειώνουν οι μεγάλοι τροχοί την αυτονομία των EVs;

Πηγή: InsideEVs

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.