Σε αδιέξοδο καταλήγουν οι συζητήσεις για την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ε.Ε. το 2035. Υπάρχουν αντιδράσεις από σημαντικά μέλη της Ένωσης, όπως η Γερμανία και η Ιταλία. Έτσι, η αρμόδια επιτροπή της Ε.Ε. δείχνει να βάζει νερό στο κρασί της, ανοίγοντας ένα “παραθυράκι” για εξαιρέσεις, με τη χρήση συνθετικών καυσίμων.

Η Ε.Ε. φαίνεται πρόθυμη να βρεθεί από κοινού λύση με την Γερμανία, μια τεράστια αγορά οχημάτων αλλά και με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η αυτοκινητοβιομηχανία της απασχολεί σήμερα πάνω από 800.000 άτομα και συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομία της χώρας (περίπου €400 δις. ετησίως). Να σημειωθεί οτι η Γερμανία μέχρι πρόσφατα υποστήριζε την πρόταση της επιτροπής για το 2035.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η Επιτροπή και τα μέλη της Ε.Ε. εργάστηκαν επί μήνες για να συμφωνήσουν στον νέο νόμο, ο οποίος εγκρίθηκε τον περασμένο Οκτώβριο από τα 27 κράτη-μέλη. Πρακτικά απέμενε η τυπική ψηφοφορία που είχε προγραμματιστεί για την περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο, ο Γερμανός Υπουργός Μεταφορών, Volker Wissing, αναπάντεχα αντιτάχθηκε στην ολική απαγόρευση. Η Γερμανία ζητά την εξαίρεση στη χρήση eFuels και συνθετικών καυσίμων, με σαφήνεια.

Η Ε.Ε. προσπαθεί ταχύτατα να φέρει στο τραπέζι νέες διατάξεις που θα καθορίζουν πώς αυτά τα καύσιμα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε οχήματα εσωτερικής καύσης μετά το 2035. Αυτό παρά το οτι η μέθοδος παραγωγής τους παραμένει μη αποδοτική και πιθανότατα τα ηλεκτρικά οχήματα θα κυριαρχήσουν στην αγορά.

Οι εξελίξεις αυτές είναι ευχάριστες για κατασκευαστές όπως η Porsche και η Ferrari, οι οποία τάσσονται υπέρ των συνθετικών καυσίμων για ορισμένα μοντέλα τους. Στελέχη τους στο παρελθόν έχουν δηλώσει ρητά οτι οι πελάτες αυτών των brands “πάντα θα θέλουν την αίσθηση ενός θερμικού κινητήρα”. Τα συνθετικά καύσιμα δίνουν τη δυνατότητα για εξαίρεση ορισμένων μοντέλων τους από την απαγόρευση του 2035.

Τα παραπάνω φέρνουν καθυστέρηση στην οριστική ψήφιση της απαγόρευσης. Το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την έγκριση των αναθεωρημένων κανονισμών σημαίνει ότι η επόμενη ψηφοφορία δεν θα γίνει πριν το 2024 και τις επόμενες ευρωεκλογές.

Ακόμη και αν το Ευρωκοινοβούλιο και η Γερμανία συμφωνήσουν σε χρήση eFuels μετά το 2035, η ίδια η τεχνολογία θα πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω για να αποτελέσει βιώσιμη εναλλακτική λύση στο φυσικό αέριο και το ντίζελ.

Γιάννης Τσομπάνογλου

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

“Όχι” στην απαγόρευση θερμικών το 2035 λέει η Γερμανία

Πηγή: Electrek

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.