Η μικροκινητικότητα μπορεί να έχει μπει στο λεξιλόγιό μας τα τελευταία 2 χρόνια, όμως σαν έννοια υπάρχει εδώ και 20 χρόνια! “Πρωτοπόρος” ήταν το γνωστό Segway (της ομώνυμης εταιρείας), το οποίο θα σταματήσει να κατασκευάζεται στις 15 Ιουλίου, όπως ανακοινώθηκε.
Μαζι με το Segway, “παρελθόν” θα αποτελέσουν και οι τελευταίοι 21 υπάλληλοι αυτού του τμήματος της εταιρείας, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες. Το δίτροχο, ηλεκτρικό, αυτο-ισορροπούμενο (self-balancing) όχημα αποκαλύφθηκε το 2001 και κυκλοφόρησε στην αγορά το 2002, υποσχόμενο να αλλάξει τον τρόπο που μετακινούμαστε ατομικά. Φυσικά, ξεκίνησε από τις ΗΠΑ και έγινε μια πολύ οικεία εικόνα για τη Silicon Valley, το είδαμε σε εμπορικά κέντρα, αεροδρόμια, σε μεγάλα κτιριακά συγκροτήματα, σε ξεναγήσεις τουριστών, όμως ποτέ δε μπόρεσε να φέρει την επανάσταση που υποσχέθηκε, παρ’ότι υπήρξε ο προάγγελος αυτής.
Η υψηλή τιμή του (πάνω από €5.000 σε ορισμένες αγορές) το καταδίκασε σε εμπορική αποτυχία και το περιοδικό Time το συμπεριέλαβε στις 10 μεγαλύτερες τεχνολογικές αποτυχίες της δεκαετίας. Η Segway, που ιδρύθηκε από τον αμερικάνο Dean Kamen, αναγκάστηκε να “παραδοθεί” στα χέρια επενδυτών, με τον πρώτο, τον Βρετανό Jimi Heselden (2009) να… χάνει τη ζωή του σε δυστύχημα με Segway, το 2010. Το 2013 η εταιρεία άλλαξε ξανά χέρια για να καταλήξει στην “αγκαλιά” της κινέζικης Ninebot το 2015, η οποία αυτή τη στιγμή είναι ο κορυφαίος κατασκευαστής ηλεκτρικών πατινιών και λοιπών, αντίστοιχων μέσων παγκοσμίως (δημιουργήθηκε από κοινού με κεφάλαια των Xiaomi και Sequoia Capital).
Διαβάστε επίσης – Review: Δοκιμάζουμε το Ninebot Max!
Οι πωλήσεις Segway αφορούν, πλέον, μόνο το 1,5% του συνόλου της εταιρείας (Segway-Ninebot) και με τα πολύ ελαφρύτερα και αποδοτικότερα πατίνια να κατακλύζουν τις αγορές, η συνέχιση της παραγωγής του κρίθηκε ανούσια. Η εταιρεία, όπως όλα δείχνουν, θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στην αγορά της ηλεκτροκίνησης και της μικροκινητικότητας και η “κληρονομιά” του πρώτου Segway και των εμπνευστών του είναι ακριβώς αυτή. Ένα όραμα για stress-free, “καθαρές” και οικονομικές μετακινήσεις, το οποίο έλαβε επιτέλους σάρκα και οστά, χάρη στην τεχνολογική εξέλιξη των ηλεκτροκινητήρων αλλά και των μπαταριών. Αποτίουμε, λοιπόν, το δικό μας “φόρο τιμής” στο ηλεκτρικό όχημα που σίγουρα έχει αποκτήσει ήδη τη δική του θέση στην ιστορία.
Πηγή: Verge