Συνεχίζουμε τις δοκιμές μας στη γκάμα των ηλεκτρικών ποδηλάτων της Aurelia, αυτή τη φορά με το πρώτο της mid-drive e-bike! Πρόκειται για το Aurelia CG-1, ένα αρκετά ποιοτικό και ισχυρό 48V hybrid μοντέλο που υπόσχεται πολλά σε σχετικά προσιτή τιμή… πάμε να το δούμε!

Aurelia CG-1 video review

Πριν συνεχίσουμε το review μας, να τονίσουμε οτι το CG-1 κοστίζει €2.150 αλλά για όλους τους αναγνώστες του GetElectric, αρκεί να αναφέρετε οτι το είδατε στο review μας (εδώ ή στο YouTube) και μπορείτε να το αποκτήσετε στα €1.890! Μαζί με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά, αυτό σημαίνει τελική τιμή €1.280, που το καθιστά μια αρκετά “value for money” λύση για τα specs του! Μπορείτε να το δείτε στο aureliabikes.com.

Κατασκευή και εργονομία

Το CG-1 δεν είναι από τα πλέον compact e-bikes της αγοράς. Με μήκος 1,84m και τους μεγάλους του τροχούς με τα “chunky” λάστιχα, θα χωρέσει σχετικά δύσκολα ακόμα και σε μεγάλα ασανσέρ, για παράδειγμα. Το καλό είναι πως έχει quick release και στους δύο τροχούς. Έτσι, μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα μπορείτε να αφαιρέσετε τον εμπρός τροχό και να χωρέσει πιο άνετα όπου θέλετε. Το ύψος σέλας κυμαίνεται μεταξύ 88-100cm χάρη και στην 58cm ντίζα της Promax. Γενικά το μοντέλο αυτό είναι ιδανικό για αναβάτες με ύψος άνω του μετρίου, από 1,68 έως 2m. 

Το θετικό είναι πως το βάρος του δεν “ξεφεύγει” και εντοπίζεται στα 24,5 Kg. Αν προέρχεστε από συμβατικό city bike μάλλον θα σας φανεί βαρύ, αλλά για e-bike με τα specs του είναι αρκετά ελαφρύ! Εμφανισιακά έχουμε total black φινίρισμα, ματ, με τα αυτοκόλλητα της Aurelia Bikes να είναι αυτά που “σπάνε” τη μαύρη μονοτονία. Μπορεί να υποστηρίξει αναβάτες και φορτίου βάρους έως 120 Kg και η ελαφριά καμπύλη της διαγωνίου τονίζει τον hybrid χαρακτήρα του. Η σέλα είναι slim αλλά αρκετά άνετη, ακόμα και για πολύωρη χρήση, οπότε παίρνει υψηλή βαθμολογία από εμάς!

Ανάρτηση, τροχοί, φρένα

Αν δεν το έχετε καταλάβει ήδη, η έδρα της Aurelia είναι στη Νάξο. Εκεί διοργανώνει σχεδόν όλο το χρόνο on και off-road tours με τα e-bikes της! Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι η εταιρεία δίνει μεγάλη έμφαση στις off-road δυνατότητες και την αντοχή τους, ανεξαρτήτως τύπου ποδηλάτου. Το CG-1 σχεδιάστηκε για να μπορεί να αντέξει τους κακοσυντηρημένους δρόμους της Αθήνας, για παράδειγμα, αλλά και να σας επιτρέπει να εξερευνήσετε με σχετική άνεση τις ομορφιές της φύσης, πολύ εκτός δρόμου.

Φυσικά, δεν είναι full-suspension, αλλά έχει μόνο ένα εμπρός πιρούνι με διαδρομή των 100mm. Έχει ρυθμιζόμενη προφόρτιση και lockout, κάτι που βλέπουμε άλλωστε ακόμα και σε πολύ φθηνότερα μοντέλα. Ωστόσο, είναι ειδικά επιλεγμένο από την Aurelia και καθώς το CG-1 προορίζεται για καλοκαιρινά, χωμάτινα tours, είμαστε σίγουροι για την ποιότητά του. Full suspension e-bikes θα βρείτε ακόμα και με €1.200 στην αγορά, αλλά αυτό δεν τα καθιστά αυτομάτως καλύτερα από ένα μοντέλο όπως το CG-1, κοντά στις €2.000. Ό,τι πληρώνεις, παίρνεις…

Οι τροχοί των 27,5″ με τα all-terrain ελαστικά φάρδους 2,8″, βοηθούν αρκετά στην απόσβεση των κραδασμών αλλά και στο grip, εκτός δρόμου. Ναι, έχουν αυξημένες τριβές κύλισης, αλλά ευτυχώς το μοτέρ είναι αρκετά ισχυρό, όπως θα δούμε στη συνέχεια. Όσον αφορά τα φρένα, είναι πλήρως υδραυλικά της Logan, με δίσκους 160mm εμπρός και πίσω. Έχουν ωραία αίσθηση στις μανέτες και μας ικανοποίησαν με την απόδοσή τους.

Ισχύς και μετάδοση

Ένας από τους κύριους λόγους που κάποιος θα θελήσει το CG-1, είναι το μοτέρ και η μπαταρία του. Έχουμε, λοιπόν, ένα κινητήρα μεσαίας τριβής της CZJB, 250W, ο οποίος λειτουργεί στα 48V, χάρη στην αντίστοιχη μπαταρία και τον controller. Σύμφωνα με την εταιρεία αποδίδει 110 Nm. Αυτό δεν μπορούμε να το μετρήσουμε, βέβαια, αλλά στην οθόνη είδαμε έως και 680W peak απόδοσης, ενώ το σίγουρο είναι πως το ποδήλατο είναι πολύ δυνατό και ροπάτο. Ακόμα και σε πολύ μεγάλες ανηφόρες χρειάζεται ελάχιστη προσπάθεια για να ανεβείτε με 10 Km/h. Μάλιστα, ίσως δεν χρειαστεί να βάλετε 1η σχέση στο σασμάν, ενώ σε κλίσεις έως 10%, μπορείτε άνετα να παραμείνετε με 5η-6η-7η σχέση. 

Εκτός από την πολύ καλή απόκριση, σήμα-κατατεθέν των μοτέρ μεσαίας τριβής σε σχέση με ένα hub motor, η ισχύς μας άφησε πολύ ικανοποιημένους, σε όλες τις διαδρομές και ανωφέρειες. Μόνο “παράπονο” ο 42T δισκοβραχίονας σε συνδυασμό με το 7τάχυτο σασμάν της Shimano. Αυτό διότι “τερματίζει” περίπου στα 26-27 Km/h, αφού το cadence αυξάνεται υπερβολικά από εκεί και πέρα. Σε κάθε περίπτωση, μέχρι και τα 25 Km/h, το CG-1 είναι από τα πιο ισχυρά μοντέλα που έχουμε δοκιμάσει.

Μπαταρία και αυτονομία

Η μπαταρία είναι 48V με χωρητικότητα 10,4Ah (480Wh), αφαιρούμενη. Σχεδόν ενσωματώνεται στο πλαίσιο και δείχνει πολύ ποιοτική, ενώ αφαιρείται με τη βοήθεια του παρεχόμενου κλειδιού, πολύ εύκολα. Σύμφωνα με την εταιρεία έχει περιθώριο τουλάχιστον 800 κύκλων φόρτισης. Πάνω της θα βρείτε ένα πλήκτρο και 4 LEDs που δείχνουν το επίπεδο φόρτισής της, αν πιεστεί. Επίσης, την θύρα φόρτισης, καλυπτόμενη από ένα λαστιχένιο καπάκι αλλά και μια θύρα USB 5V, για να φορτίζετε το κινητό σας ή ό,τι άλλο θέλετε. Η μπαταρία ζυγίζει 3,35 Kg, επί τη ευκαιρία.

Ο παρεχόμενος φορτιστής αποδίδει 2A και “τραβάει” περίπου 110W από την πρίζα. Χρειάζεται περίπου 5-6 ώρες για να την επαναφορτίσει πλήρως και είναι μεσαίου μεγέθους/βάρους.

Όσο για την αυτονομία, είναι άλλο ένα ισχυρό “όπλο” του CG-1. Στο μέγιστο επίπεδο υποβοήθησης με αναβάτη 75 Kg και σε δύσκολες διαδρομές με πολλές ανηφόρες και αυξομειώσεις ταχύτητας, θα αγγίξετε τα 40 Km. Σε ρεαλιστικές συνθήκες, λοιπόν, τα 50 Km είναι εφικτά, αλλά η ισχύς του μοτέρ είναι τόση που ίσως το 3ο ή το 4ο επίπεδο υποβοήθησης σας αρκούν. Στην περίπτωση αυτή, τα 70 Km, ακόμα και τα 100 Km αυτονομίας είναι εφικτά.

Χειριστήρια, οθόνη, φώτα

Στο τιμόνι των 72cm θα βρείτε τα φρένα, τον επιλογέα της Shimano στο δεξί χέρι, το χειριστήριο των 3 πλήκτρων στο αριστερό και την οθόνη στο κέντρο. Η οθόνη (GD06) είναι ρυθμιζόμενη όσον αφορά τη γωνία της προς εσάς. Είναι μεγάλη, ευκρινέστατη, με μπλε φωτισμό για το βράδυ. Είναι ευανάγνωστη και τη μέρα, αλλά η πλαστική της επικάλυψη καθρεφτίζει έντονα το φως, στη “λάθος” γωνία. Η στάθμη της μπαταρίας είναι σχετικά ακριβής και όλες οι ενδείξεις είναι ευανάγνωστες.

Με το πλήκτρο M ενεργοποιείτε το ποδήλατο και με τα “πάνω” και “κάτω” αυξομειώνετε το επίπεδο υποβοήθησης. Κρατώντας πατημένο το “πάνω” ενεργοποιείτε/απενεργοποιείτε το εμπρός φως. Κρατώντας πατημένο το “κάτω” ενεργοποιείτε το walk assist και το ποδήλατο θα ωθεί τον εαυτό του ενώ περπατάτε δίπλα του, κρατώντας το. Τέλος, κρατώντας πατημένα τα “πάνω” και “κάτω” μαζί, μπαίνετε στο menu. Εκεί θα βρείτε πολλές επιλογές και ρυθμίσεις που θα σας βοηθήσουν να φέρετε τη λειτουργία του ποδηλάτου “στα μέτρα σας”.

Για το πίσω μέρος παίρνετε δώρο κόκκινο φωτάκι USB ή με μπαταρία ξηρού τύπου από την εταιρεία. Το εμπρός είναι συνδεδεμένο με την οθόνη και είναι στρογγυλό, κομψό και ικανοποιητικό για βραδυνή ποδηλασία, εντός ή εκτός πόλης.

Συμπέρασμα

Το Aurelia CG-1 είναι ένα αρκετά ποιοτικό e-bike για μικτή χρήση, το οποίο έχει σαφή πλεονεκτήματα σε σχέση με τα “απλά”, entry-level μοντέλα των €1.000-1.500. Αυτό φαίνεται από την πρώτη “πεταλιά” χάρη στο mid drive μοτέρ, το οποίο είναι πολύ ισχυρό και συνδυάζεται ιδανικά με την 48V μπαταρία. Τα υδραυλικά φρένα, το ποιοτικό σασί και η άνετη σέλα συμπληρώνουν το “πακέτο”. Σε γενικές γραμμές, για όσους θέλουν κάτι καλύτερ από ένα “basic” ηλεκτρικό ποδήλατο και κυρίως επιζητούν μεγαλύτερη ισχύ, το συστήνουμε ανεπιφύλακτα!

Δείτε το Aurelia CG-1 στο aureliabikes.com!

Aurelia CG-1 photo gallery
Προηγούμενο άρθροΤο σετ Mahle X20 για e-bikes ζυγίζει μόλις 3,2Kg!
Επόμενο άρθροΤα ηλεκτρικά ποδήλατα βοηθούν στην ιατρική αποκατάσταση
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.