Τα ηλεκτρικά πατίνια πάντα θα αποτελούν μια λύση για μικρές και ήπιες μετακινήσεις και ως εκ τούτου, πάντα μας ενδιαφέρουν! Οποιοσδήποτε έχει δοκιμάσει γνωρίζει ήδη οτι είναι μακράν το πιο ευέλικτο μέσο για την πόλη, καθώς χωράει να περάσει από οπουδήποτε, εκεί που ακόμα και ένα ποδήλατο μπορεί να “κολλήσει”. Το τελευταίο διάστημα σας έχουμε παρουσιάσει αρκετά ηλεκτρικά σκούτερ της ελληνικής EMW, αλλά η εταιρεία πλέον έφερε και το πρώτο της ηλεκτρικό πατίνι στην αγορά. Το EMW Kick e-Scooter είναι “εδώ” και φυσικά ήμασταν οι πρώτοι στην Ελλάδα που το δοκιμάσαμε και σας το παρουσιάζουμε!

EMW Kick e-Scooter video review

Το EMW Kick e-Scooter είναι διαθέσιμο μέσω του emw.gr και των καταστημάτων της εταιρείας. Έρχεται με 1 έτος εγγύησης καλής λειτουργίας και κοστίζει €549, έτσι τοποθετείται στην entry-level κατηγορία ηλεκτρικών πατινιών.

Κατασκευή και εμφάνιση

To πατίνι της EMW έρχεται σε μαύρο χρώμα, με πράσινες λεπτομέρειες και το logo της εταιρείας στο deck. Έχει διαστάσεις 115x55cm όταν είναι “διπλωμένο”, έτσι μπορεί να χωρέσει άνετα στα περισσότερα port-baggages αυτοκινήτων, κάτω από το γραφείο σας, σε μικρά ασανσέρ κ.λπ. Ωστόσο, είναι αισθητά πιο βαρύ από τα περισσότερα πατίνια της κατηγορίας. Το ζυγίσαμε στα 20Kg περίπου αλλά τουλάχιστον η κυλινδρική κολώνα τιμονιού καθιστά κάπως πιο εύκολη τη μεταφορά του με το ένα χέρι. Στη συσκευασία θα βρείτε φορτιστή (2Α), ελληνικό/αγγλικό εγχειρίδιο χρήσης, αλλενάκι και προέκταση βαλβίδας για το φούσκωμα των ελαστικών.

Το σασί είναι αρκετά ενδιαφέρον από πλευράς σχεδίασης και στο πίσω μέρος καταλήγει σε μια ημικυκλική χειρολαβή. Αυτή βοηθά ιδιαίτερα και στη μεταφορά του με δύο χέρια, αν το θέλετε. Εμφανισιακά θα το λέγαμε σίγουρα ελκυστικό ενώ από πλευράς ποιότητας κατασκευής, το μόνο που παρατηρήσαμε ήταν οι πολλοί κραδασμοί στο πίσω φτερό (που μακροπρόθεσμα μπορεί να το ραγίσουν, κάτι αναμενόμενο σε τέτοια φτερά) και ένας ελαφρύς τριγμός από τον μηχανισμό αναδίπλωσης (χωρίς να συνοδεύεται από τζόγο, όμως), μετά από περίπου 50 Km στους κακούς δρόμους της Αθήνας. Το deck είναι στα πλεονεκτήματα του πατινιού χάρη στο μεγάλο πλάτος του (19cm) και επιτρέπει πολύ άνετη χρήση. Είναι καλυμμένο με λαστιχένιο, αντιολισθητικό pad. Τέλος, το πατίνι μπορεί να υποστηρίξει αναβάτες/φορτίο έως 150 Kg.

Μηχανισμός αναδίπλωσης

Ο μηχανισμός αναδίπλωσης του EMW Kick e-Scooter είναι κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά σε πατίνι. Είναι σχετικά μικρός και διακριτικός, με ένα κόκκινο “κουμπί” εμπρός του. Αυτό απασφαλίζει το lock και σας επιτρέπει να το κατεβάσετε εύκολα με το ένα δάκτυλο. Στη συνέχεια μπορείτε να κατεβάσετε την κολώνα του τιμονιού (θέλει λίγη δύναμη). Στην πίσω-δεξιά γωνία του deck υπάρχει ένα πλαστικό bracket με δύο “οπές”, το ανασηκώνετε και εκεί πιάνει ο γάντζος της κολώνας του τιμονιού για να ολοκληρωθεί η αναδίπλωση. Ακριβώς αντίστροφη είναι η διαδικασία της έκτασης, ενώ απλά στο τέλος σηκώνετε το μοχλό του lock και αυτός ασφαλίζει αυτόματα στη θέση του με ένα κλικ. Ο γάντζος, φυσικά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κρεμάσετε μια σακκούλα με ψώνια, μια τσάντα ή κάτι αντίστοιχο.

Ισχύς και επιδόσεις

Στην “μικρή” κατηγορία που τοποθετείται το EMW Kick e-Scooter, ένα από τα ζητούμενα είναι και η ισχύς/ροπή. Το πατίνι έχει έναν ηλεκτροκινητήρα 350W (nominal) στον πίσω τροχό. Είναι 36βολτο, βέβαια, ενώ η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 25 Km/h. Εδώ να αναφέρουμε πως με βάση το GPS μας, είδαμε στην ευθεία 28 πραγματικά Km/h και σε κατηφόρα 30+ Km/h, οπότε θα είστε λίγο πιο ασφαλείς σε δρόμους με γρήγορη ροή. Διαθέτει 3 modes που αλλάζουν από τα πλήκτρα στην οθόνη. Το 1ο σας περιορίζει στα 6 Km/h (για κίνηση σε πεζοδρόμια/πεζόδρομους). Το 2ο είναι το “Eco” και φτάνει τα 15 Km/h. Το 3ο είναι το δυνατό mode με την μέγιστη τελική ταχύτητα και ισχύ.

Όσον αφορά το πως τα καταφέρνει σε ανηφορικές διαδρομές, λοιπόν, τα 350W σίγουρα είναι αρκετά στη θεωρία. Στην πράξη, το μεγάλο βάρος του πατινιού σε συνδυασμό με τα ελαστικά των 10″, απαιτούν αρκετά Watts για να το ανεβάσουν σε μια δύσκολη ανηφόρα. Με αναβάτη 75 Kg το πατίνι καταφέρνει οριακά να ανέβει σε κλίση 10-11%, με γεμάτη μπαταρία. Σε ανηφόρες 5% θα κινηθεί με περίπου 20 Km/h με γεμάτη μπαταρία και με 10-15 Km/h με τη μπαταρία στο 50%. Τα παραπάνω θα σας δώσουν μια καλή ιδέα για τις δυνατότητές του. Για σχετικά flat διαδρομές και ήπιες ανηφόρες, λοιπόν, το συστήνουμε, αλλά για αναβάτες πάνω από 90 Kg και ανηφόρες πάνω από 5%, θα χρειαστείτε ένα πιο ισχυρό μοντέλο για να κινηθείτε αξιοπρεπώς.

Αυτονομία

Η μπαταρία του EMW Kick e-Scooter είναι σχετικά μικρή και βρίσκεται κάτω από το deck. Το μικρό της μέγεθος βοηθάει στην ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος, εκεί που άλλα πατίνια “βρίσκουν” κάτω (π.χ. σε απότομες ράμπες και μεγάλα σκαλοπάτια). Έχει τάση 36V και χωρητικότητα 8Ah. Η εταιρεία ανακοινώνει έως 30 Km αυτονομίας με ήπια χρήση σε ευθεία και τόσα περιμέναμε, όντως. Στην πράξη τα καταφέρνει, σε flat διαδρομή με ταχύτητα 15-20 Km/h και αναβάτη 75 Kg. Στο mode 3 με τέρμα γκάζι και σε μεικτή διαδρομή με ευθείες/ανηφόρες, η αυτονομία που πετύχαμε ήταν περίπου 18 Km. Αναμενόμενη για μια τέτοια μπαταρία, με μοτέρ 350W, 10άρια λάστιχα και αυτό το βάρος. Μην ξεχνάτε οτι οι μεγάλοι τροχοί βοηθούν στην άνεση και την ασφάλεια, αλλά απαιτούν περισσότερη ροπή για να περιστραφούν. Κάπου κερδίζουμε, κάπου χάνουμε!

Ο παρεχόμενος φορτιστής είναι 2A και επαναφορτίζει τη μπαταρία ακριβώς σε 5 ώρες. Μια πλήρης φόρτιση απαίτησε 0,3kWh, οπότε μιλάμε για ένα κόστος χρήσης περίπου €0,5/100 Km. Δυστυχώς, οι υπολογισμοί μας πλέον θα γίνονται με τιμή kWh στα €0,3, εξ’αιτίας των αυξήσεων στο κόστος ενέργειας. Με νυχτερινό τιμολόγιο, βέβαια, το κόστος υποδιπλασιάζεται.

Φρένα, ανάρτηση, τροχοί

Ξεκινώντας ανάποδα, από τους τροχούς, το πατίνι της EMW έχει ελαστικά 10″ με σαμπρέλα. Έχουν διαστάσεις 255×70 και προσφέρουν κράτημα, ασφάλεια σε λακκούβες και μεγαλύτερη άνεση σε σχέση με πατίνια με μικρότερη διάμετρο ελαστικών. Ανάρτηση στο εμπρός μέρος δεν υπάρχει. Πίσω, όμως, έχουμε δύο αμορτισέρ με ελατήρια. Ρυθμίζονται από πλευράς προφόρτισης και παρ’ότι υποτυπώδης ως ανάρτηση, κάνει μια βασική απόσβεση κραδασμών και σίγουρα είναι προτιμότερη από το να μην υπήρχε καν.

Όσον αφορά τα φρένα, είναι από τα δυνατά χαρακτηριστικά του EMW Kick e-Scooter. Αυτό διότι έχουμε δισκόφρενα των 120mm εμπρός και πίσω, που σπάνια βρίσκουμε στα φθηνά ηλεκτρικά πατίνια. Πριν αρχίσετε τις βόλτες καλύτερα να τα ρυθμίσετε για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και καλύτερη αίσθηση στις δύο μανέτες. Επιπλέον, έχουμε πολύ ισχυρό ηλεκτρόφρενο στον πίσω τροχό. Δεν λειτουργεί όταν αφήνετε το γκάζι αλλά μόνο όταν πιέζετε ένα από τα δύο φρένα. Η λειτουργία του είναι λίγο “on-off”, δηλαδή πιάνει απότομα, ακόμα και με ελάχιστο τράβηγμα της μανέτας. Μόλις το συνηθίσετε, όμως, θα δείτε οτι σε συνδυασμό με τα δισκόφρενα ελαχιστοποιεί την απόσταση ακινητοποίησης του πατινιού. Μπορείτε, μάλιστα, να πατάτε μόνο το εμπρός φρένο και το ηλεκτρόφρενο πίσω είναι αρκετά ισχυρό για να ισορροπήσει την πέδηση!

Φώτα και οθόνη

Κλείνουμε με το φωτισμό, την οθόνη και τις λειτουργίες της. Στο εμπρός μέρος έχουμε δύο λευκά LEDs σε κάθετη διάταξη. Σχηματίζουν κυκλικές δέσμες, με πιο έντονη και μικρή και μια πιο μεγάλη και λιγότερο ισχυρή. Φωτίζουν ικανοποιητικά αλλά όχι πολύ μακριά, με το επίκεντρο της δέσμης περίπου στα 4-5 μέτρα μπροστά σας. Οπότε προσοχή σε τελείως σκοτεινούς δρόμους αν κινείστε με μεγάλη ταχύτητα. Στο πίσω φτερό έχουμε ένα ισχυρό, τριπλό, κόκκινο LED, κάθετο κι εδώ. Είναι αρκετά εμφανές τη μέρα αλλά ειδικά τη νύχτα, από μεγάλη απόσταση και αναβοσβήνει όταν πατάτε το φρένο, οπότε μας ικανοποίησε πλήρως.

Η οθόνη στο τιμόνι έχει πολυγωνικό σχεδιασμό, θυμίζοντας διαμάντι. Είναι έγχρωμη LCD με κόκκινες, άσπρες και πράσινες ενδείξεις. Το βράδυ είναι πολύ ευκρινής χωρίς να κουράζει, την ημέρα όχι τόσο ευδιάκριτη καθώς το πλαστικό κάλυμμά της αντανακλά το φως, αλλά με λίγη προσπάθεια και υπό τη σωστή γωνία θα διακρίνετε τις ενδείξεις της. Προβάλλει την ταχύτητα (με ψηφία και μια ημικυκλική “μπάρα), το trip της διαδρομής ή το οδόμετρο, τη στάθμη της μπαταρίας με 5 κουτάκια, την ένδειξη των φώτων, την ένδειξη του Cruise Control και το ενεργό Mode (1,2,3).

Στο κάτω μέρος της υπάρχουν 3 πλήκτρα. Το On/Off (με short press ανάβει/σβήνει τα φώτα) και τα αριστερά-δεξιά για την εναλλαγή των modes. Όσον αφορά το Cruise Control, ενεργοποιείται αυτόματα με σταθερά πατημένο το γκάζι για 5-6″. Να τονίσουμε οτι στα 2 κουτάκια η μπαταρία είναι πολύ κοντά στο να εξαντληθεί και πρακτικά δεν είδαμε το κόκκινο, τελευταίο κουτάκι να ανάβει μόνο του.

Συμπέρασμα

Το EMW Kick e-Scooter (€549) είναι ένα entry-level ηλεκτρικό πατίνι που απευθύνεται στον απλό χρήστη, σε κάποιον που δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις και βάρος, ενώ κινείται σε σχετικά flat διαδρομές με ήπιες ανηφόρες. Έχει πολύ όμορφο σχεδιασμό, καλό σασί, compact διαστάσεις, 10άρια ελαστικά, πολύ καλά φρένα και ανάρτηση στο πίσω μέρος. Είναι, όμως, σχετικά βαρύ, με μέτρια αυτονομία και η ισχύς του επαρκεί για ανηφόρες μέχρι 5-10% με ελαφρύ αναβάτη. Ανάλογα με τις ανάγκες σας, λοιπόν, αλλά και το είδος των διαδρομών σας, μπορεί να αποτελέσει μια value for money και επώνυμη πρόταση με after-sales support σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, χάρη στο δίκτυο συνεργατών της EMW.

EMW Kick e-Scooter photo gallery

Προηγούμενο άρθροΦορτιστές DC 24 και 50kW φέρνει η Nissan στην Ευρώπη
Επόμενο άρθροΣτο 95% το μερίδιο πωλήσεων EVs στη Νορβηγία
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.