Αν είστε έτοιμοι να αποκτήσετε το πρώτο σας ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είτε αμιγώς ηλεκτρικό, είτε plug-in hybrid, τότε μαζί του θα πρέπει να μεριμνήσετε και για την τακτική του επαναφόρτιση στο σπίτι. Δεν είναι τόσο απλό όσο νομίζετε, αλλά ούτε και τόσο περίπλοκο! Υπάρχει η λύση του wallbox, του επιτοίχιου σταθμού φόρτισης δηλαδή, για τη θέση στάθμευσης που ίσως έχετε, αλλά και πάλι θα χρειάζεστε ένα ξεχωριστό καλώδιο για φόρτιση από απλή πρίζα σούκο, όπως και ένα Type-2 σε Type-2 για κοινόχρηστους φορτιστές AC οπουδήποτε κι αν βρεθείτε. Στα γραφεία μας ήρθε πριν λίγες μέρες το NRGkick, μια λύση φόρτισης EV που μοιάζει με απλό καλώδιο αλλά στην πράξη είναι all-in-one και μπορεί να αντικαταστήσει ακόμα και το wallbox, παραμένοντας φορητό, με μικρό βάρος και όγκο αλλά και δυνατότητα χρήσης σε οποιαδήποτε πρίζα ή σταθμό φόρτισης, με τον κατάλληλο αντάπτορα… πάμε να το δούμε!

Το NRGkick κατασκευάζεται στην Αυστρία και εισάγεται/διανέμεται στην Ελλάδα από την εταιρεία Digitech. Έρχεται με 2 χρόνια εγγύηση καλής λειτουργίας και θα το βρείτε σε επιλεγμένα καταστήματα τεχνολογίας και ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών. Σημειώνουμε οτι επιδοτείται μέσω του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ” με €500 επί της τελικής τιμής του. Παρακάτω οι τιμές λιανικής για όλες τις εκδοχές του:

  • NRGkick 5m – €1.019 (€519 με την επιδότηση)
  • NRGkick 7,5m – €1.099 (€599 με την επιδότηση)
  • NRGkick set optimal 5m – €1.345 (€845 με την επιδότηση)
  • NRGkick set optimal 7,5m – €1.419 (€919 με την επιδότηση)
  • NRGkick GSM/GPS/SIM 5m – €1.395 (€895 με την επιδότηση)
  • NRGkick GSM/GPS/SIM 7,5m – €1.469 (€969 με την επιδότηση)

nrgkick καλώδιο φόρτισης EV ηλεκτρικό αυτοκίνητο ελλάδα επιδότηση 22kw 32A τριφασικό smart

Το NRGkick πρακτικά είναι ένα “φορητό wallbox” που θυμίζει απλό καλώδιο φόρτισης. Το set optimal με το καλώδιο των 5m που είχαμε στη διάθεσή μας περιλαμβάνει το NRGkick καθαυτό, καθώς και αντάπτορες 16Α και 32Α για πενταπολική πρίζα (κόκκινοι), αντάπτορα 16A για τριπολική πρίζα (μπλε) και αντάπτορα για φόρτιση από απλή σούκο πρίζα (13A max). Αν τα παραπάνω δεν σας λένε και πολλά, θα σας βοηθήσουμε με ενδεικτική ισχύ φόρτισης για κάθε είδος παροχής:

  • 1-phase 8A = 1,8kW
  • 1-phase 13A = 2,8kW
  • 1-phase 16A = 3,6kW
  • 1-phase 32A = 7,6kW
  • 3-phase 16A = 11kW
  • 3-phase 32A = 22kW

Απλοϊκά, λοιπόν, αν το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο υποστηρίζει AC φόρτιση έως 11kW και έχετε μπαταρία 55kWh, τότε θα χρειαστεί λίγο περισσότερο από 5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Όπως καταλαβαίνετε, η διαφορά μεταξύ της “απλής” 1,8kW ή ακόμα και 3,6kW φόρτισης με το εργοστασιακό καλώδιο και τις 7,6 ή 11kW είναι τεράστια, όσον αφορά τους χρόνους φόρτισης. Επιπλέον, η υψηλή ισχύς χρειάζεται ποιοτικά υποσυστήματα και εξαρτήματα για να αποφύγετε δυσάρεστες καταστάσεις όπως υπερθέρμανση, υπέρταση, βολταϊκά “τόξα” που μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στο όχημα ή στο δίκτυό σας.

nrgkick καλώδιο φόρτισης EV ηλεκτρικό αυτοκίνητο ελλάδα επιδότηση 22kw 32A τριφασικό smart

Πως λειτουργεί το NRGkick

Το NRGkick έχει Type-2 βύσμα στη μια του άκρη, το οποίο τοποθετείται στο αυτοκίνητο, οποιοδήποτε μοντέλο της αγοράς κι αν έχετε. Στην άλλη άκρη υπάρχει ένα βύσμα που δέχεται κάποιον από τους πολλούς αντάπτορες που διαθέτει η εταιρεία. Είναι αυτοί που αναφέραμε παραπάνω συν έναν αντάπτορα για “είσοδο” Type-2, τα 16A/32A wall sockets και αντάπτορα 32A για τριπολική πρίζα (μπλε). Πρακτικά, λοιπόν, μπορείτε να φορτίσετε με τον κατάλληλο αντάπτορα, οπουδήποτε. Σε κοινόχρηστο σταθμό φόρτισης AC, σε σούκο πρίζα, σε τριπολική ή πενταπολική πρίζα, με 16Α ή με 32Α, όλα αυτά με ένα καλώδιο που ζυγίζει περίπου 4,2 Kg και με τα πάντα να χωράνε στο βαλιτσάκι του set.

Μεταξύ των δύο άκρων του NRGkick, υπάρχει το module που αναλαμβάνει τα πάντα. Αναγνωρίζει αυτόματα τον αντάπτορα που συνδέσατε, την παροχή στην οποία συνδεθήκατε και μέσω των ενδείξεων LED του, σας δείχνει την τρέχουσα ένταση ρεύματος σε A. Τα LEDs είναι ταυτόχρονα και πλήκτρα αφής, ώστε να επιλέγετε εύκολα μια χαμηλότερη ένταση για μικρότερη ισχύ, αν το θέλετε.

Smart συνδεσιμότητα

Το module, επιπλέον, έχει συνδεσιμότητα Bluetooh Low Energy για σύνδεση με το κινητό σας και Wi-Fi για σύνδεση με το δίκτυο, ώστε να διαχειρίζεστε το καλώδιο απομακρυσμένα, μέσω του app, όπου κι αν βρίσκεστε. Έτσι μπορείτε να ξεκινάτε ή να διακόπτετε την φόρτιση, να βλέπετε την κατάσταση του φορτιστή, την κατανάλωση ενέργειας, να ρυθμίζετε την ισχύ φόρτισης, να βλέπετε πόσα ευρώ έχετε ξοδέψει σε ενέργεια, να ορίσετε χρονοδιακόπτη για τη λειτουργία του NRGkick και πολλά ακόμα. Το app, επί τη ευκαιρία, θα βρείτε εδώ (για Android και iOS). Τέλος, αν εκεί που συνήθως φορτίζετε το EV σας δεν υπάρχει Wi-Fi hotspot, μπορείτε να επιλέξετε ένα NRGkick με ενσωματωμένη SIM και συνδεσιμότητα data αλλά και GPS, ώστε να το ελέγχετε απομακρυσμένα από το κινητό σας, όπου κι αν βρίσκεται, αρκεί να είναι στην πρίζα, φυσικά.

nrgkick καλώδιο φόρτισης EV ηλεκτρικό αυτοκίνητο ελλάδα επιδότηση 22kw 32A τριφασικό smart

Λοιπά χαρακτηριστικά και συμπέρασμα

Το NRGkick είναι στεγανό απέναντι σε νερό και σκόνη με βάση το IP67 πρότυπο. Διαθέτει προστασία από υπερθέρμανση (μετρώντας και τα 2 pins στη πρίζα σούκο, κάτι σημαντικό). Επίσης διαθέτει και προστασία από arcs, τα οποία είναι επικίνδυνα σε αμφότερες τις πλευρές σύνδεσης του καλωδίου (παροχή και όχημα). Τέλος, διαθέτει προστασία από λανθασμένη συνδεσμολογία παροχής (πρίζας), αντιλαμβάνεται το σφάλμα και “απορρίπτει” την παροχή. Στο παραπάνω video μας μπορείτε να δείτε αναλυτικά του πως λειτουργεί το NRGkick, τι περιλαμβάνεται στο set και το app του σε πλήρη δράση.

Εν ολίγοις, το NRGkick μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες φόρτισης του EV σας, αντικαθιστώντας το wallbox (που ούτως ή άλλως έχει παρεμφερές κόστος, σε ορισμένες περιπτώσεις). Έτσι, έχετε ένα “καλώδιο” για κάθε χρήση, εξοικονομώντας βάρος, όγκο, πολυπλοκότητα και χρήμα, ενώ η ποιότητα κατασκευής του δείχνει σαφώς υψηλή.

Προηγούμενο άρθροΔιαθέσιμη η “οικολογική πλοήγηση” μέσω Google Maps στην Ελλάδα
Επόμενο άρθρο4 νέοι φωτοβολταϊκοί σταθμοί 251MW από τη ΔΕΗ
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.