Ο καιρός “άνοιξε”, επιτέλους, οπότε ήδη αυξάνονται οι αναζητήσεις και το ενδιαφέρον για ηλεκτρικά πατίνια, ακόμα και για παιδιά. Αρκετοί μεγάλοι θα ψάξουν ένα ωραίο δώρο για το καλοκαίρι, για το παιδί, το ανιψάκι, το βαφτιστήρι τους κ.λπ., ενώ και αρκετά παιδιά σίγουρα θα ζητήσουν ένα ηλεκτρικό πατίνι για να κάνουν τις βόλτες τους, αντί ποδηλάτου. Η γνωστή μας Segway Ninebot, ακριβώς για το σκοπό αυτό, έφερε πρόσφατα στην αγορά τα ZING C8 και ZING C10, δύο ηλεκτρικά πατίνια για παιδιά ηλικίας 6-14 ετών. Τα είχαμε στα χέρια μας και τα δύο ταυτόχρονα και σας τα παρουσιάζουμε!

Segway Ninebot ZING C8 & ZING C10 video review

Πριν συνεχίσουμε, να τονίσουμε μερικά σημαντικά πράγματα, για μεγάλους και μικρούς. Πρώτον, τα ZING C8/C10 δεν προορίζονται για χρήση σε δρόμο, για την ακρίβεια απαγορεύεται να κυκλοφορούν μαζί με τα υπόλοιπα οχήματα. Είναι σχεδιασμένα για βόλτες σε πάρκα, πλατείες, πεζόδρομους/ποδηλατόδρομους, λόγω των μικρών τους τροχών, της μικρής τους τελικής ταχύτητας και προφανώς λόγω της μικρής ηλικίας του αναβάτη τους.

segway ninebot zing c8 c10 ηλεκτρικό πατίνι review δοκιμή παιδιά παιδικό

Δεύτερον, απευθυνόμενοι κυρίως στους ενήλικες που θα δώσουν ένα τέτοιο ηλεκτρικό πατίνι σε ένα ανήλικο, το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι “προσοχή”! Δείξτε στο παιδί τα απαραίτητα, προειδοποιήστε το για τους κινδύνους που εγκυμονούν, προμηθεύστε το με το απαραίτητο κράνος και ίσως επιπλέον εξοπλισμό προστασίας (π.χ. επιγονατίδες, επιαγκωνίδες). Το σημαντικότερο; Πάντα υπό επίβλεψη και μην ξεχνάτε οτι σε λίγα δευτερόλεπτα το πατίνι μπορεί να βρεθεί στο δρόμο, ανάμεσα στα οχήματα! Οτι μπορεί να χτυπήσει κάποιο άλλο παιδί με 15+ Km/h, προκαλώντας ατύχημα και πιθανώς άσχημο τραυματισμό. Και οτι ακόμα και με 10-15 Km/h, ένα χτύπημα στο κεφάλι μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο.

ηλεκτρικά πατίνια

Σας προτρέπουμε να δείτε και το αφιέρωμά μας στην οδική ασφάλεια με πατίνι, το οποίο απευθύνεται κυρίως σε ενήλικες που κυκλοφορούν σε δημόσιους δρόμους με πατίνια, αλλά ό,τι αναφέρουμε σε αυτό ισχύει γενικά για τα οχήματα αυτά. Ξέρουμε οτι τα παραπάνω ακούγονται δυσάρεστα, αλλά οφείλουμε να τα αναφέρουμε, με αίσθημα ευθύνης για την προώθηση της μικροκινητικότητας στη χώρα μας. Ένα ηλεκτρικό πατίνι πιθανότατα θα είναι το πρώτο μηχανοκίνητο όχημα του παιδιού και το πως θα συμπεριφερθεί στο τιμόνι του, ίσως το ακολουθεί σε όλη τη μετέπειτα ζωή του.

Κατασκευή και εμφάνιση

Τα Segway Ninebot ZING C8 και C10 δείχνουν πανομοιότυπα, αλλά διαφέρουν κυρίως στο μέγεθος. Σχεδιαστικά είναι ίδια, σε λευκό/γκρι χρώμα, με κίτρινους τροχούς. Το μεταλλικό πλαίσιό τους είναι αρκετά στιβαρό και η ποιότητα κατασκευής υψηλή. Όπως, άλλωστε, μας έχει συνηθίσει η εταιρεία. Στο πίσω μέρος έχουμε ένα πλαστικό φτερό, ώστε ο πίσω τροχός να μην “πετάει” νερά στο παιδί. Δεν είναι “ποδόφρενο” όμως, οπότε δεν πρέπει να το πατά με το πόδι του. Δεν έχει κόκκινο LED στο πίσω μέρος, παρά ένα κόκκινο ανακλαστικό αυτοκόλλητο. 

To deck είναι ίδιο και στα δύο πατίνια, σε διαστάσεις, αλλά διαφέρει ως προς την “επικάλυψη”. Το ZING C8 έχει grip tape (γυαλόχαρτο) ενώ το C10 έχει ελαστικό/rubber, αντιολισθητικά και στις δύο περιπτώσεις, απλώς του C8 σίγουρα λερώνεται πιο εύκολα και καθαρίζεται δυσκολότερα. Σε μήκος είναι σχεδόν ίδια (80-84cm), σε πλάτος διαφέρουν μόνο στο τιμόνι, από χερούλι σε χερούλι (35 έναντι 40cm) ενώ η μεγάλη τους διαφορά είναι στο ύψος. Εκεί το C8 “μετρά” 90cm ενώ το C10 100cm. Όπως είναι λογικό, αυτό τα καθιστά κατάλληλα για διαφορετικού ύψους παιδιά. Το C8 ενδείκνυται για παιδιά 6-12 ετών με ύψος 115-145cm. Το C10 για παιδιά 8-14 ετών με ύψος 130-160cm, σχεδόν για εφήβους. Αμφότερα μπορούν να υποστηρίξουν αναβάτη και φορτίο έως 50 Kg, αν και τα δοκιμάσαμε στα 80 Kg χωρίς κανένα πρόβλημα.

Ελαφρώς διαφέρουν και στο βάρος, αφού το C8 ζυγίζει 9 Kg, έναντι 9,5 Kg του C10. Αυτό οφείλεται καθαρά και μόνο στο περισσότερο “μέταλλο” το C10, που είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις. Τέλος, ένα “bonus” του C10 είναι τα έγχρωμα LEDs κάτω από το deck! Φωτίζουν το δρόμο με πολύ εντυπωσιακό τρόπο το βράδυ και αλλάζουν χρώμα ανάλογα με το mode, οπότε σίγουρα δίνουν “πόντους” στο μοντέλο αυτό, έναντι του C8.

Μηχανισμός αναδίπλωσης

Ένα παιδικό πατίνι “οφείλει” να είναι αναδιπλούμενο ώστε να χωράει εύκολα παντού. Αυτό ισχύει για τα ZING C8/C10 αφού η κολώνα του τιμονιού “σπάει” με εύκολο τρόπο. Έχει ένα κλασικό σφιγκτήρα που ρυθμίζεται μέσω βίδας. Τον ανοίγετε και στη συνέχεια απασφαλίζετε τον “περαστό” πείρο με έλασμα, πιέζοντάς τον. Στη συνέχεια απλώς τραβάτε την κολώνα προς τα πάνω και βγαίνει. Για την επανατοποθέτηση, απλώς σημαδεύετε τον πείρο με την οπή στην κολώνα και την πιέζετε προς τα κάτω. Μετά το “κλακ”, κλείνετε τον σφιγκτήρα και είστε έτοιμοι.

Μόνο μειονέκτημα το οτι η κολώνα του τιμονιού μένει πρακτικά να “κρέμεται” από το καλώδιο του thumb throttle και την ντίζα του φρένου, όταν το πατίνι είναι “διπλωμένο”. Άρα θέλει προσοχή για να μην πιαστούν αυτά κάπου, η φθαρούν/κοπούν, οπότε πρέπει να κρατάτε με τα χέρια τόσο την κολώνα, όσο και το κυρίως σώμα του πατινιού, κατά τη μεταφορά του. Γενικά, πάντως, ο μηχανισμός αναδίπλωσης είναι ασφαλής και αξιόπιστος.

Φρένα, τροχοί, άνεση

Οι τροχοί και των δύο μοντέλων είναι 6″, ενώ “φορούν” solid ελαστικά της CST, 6×1,5″. Είναι καλής ποιότητας, προσφέρουν ικανοποιητική πρόσφυση και φυσικά… δεν έχουν αέρα! Οπότε δεν υπάρχει άγχος για τρυπημένα και ξεφούσκωτα λάστιχα. Σαν μέγεθος, σίγουρα δεν είναι κατάλληλοι για λιθόστρωτους δρόμους και για μεγάλες λακκούβες. Προφανώς και δεν υπάρχει ανάρτηση, οπότε γενικά δεν υπάρχει απόσβεση κραδασμών, αλλά ένα παιδί δεν πρόκειται να κουραστεί από αυτό όπως ένας ενήλικας μετά από πολύωρη χρήση…

Τα φρένα ουσιαστικά αποτελούνται από ένα ταμπούρο στον πίσω τροχό. Ενεργοποιείται μέσω της μανέτας στο αριστερό χέρι, οπότε θυμίζει αυτό ενός “κανονικού”, full-size πατινού. Γενικά έχει καλή απόδοση και δεν προβληματίζει, ούτε με βαρύ αναβάτη, για ταχύτητες έως 15-20 Km/h.

Αρχική ενεργοποίηση – ξεκλείδωμα ZING C8 – ZING C10

Κάτι που σίγουρα κάποιοι από εσάς θα αναρωτηθείτε πως γίνεται και θα μας ρωτήσετε στα σχόλια του video. Ενεργοποιώντας για πρώτη φορά το πατίνι, αυτό θα κάνει διακοπτόμενα “beeps” και το LED στο κάτω μέρος θα αναβοσβήνει κόκκινο. Είναι, λοιπόν, ακόμα “κλειδωμένο”. Για να το ξεκλειδώσετε πρέπει να σκανάρετε το QR code στην μανέτα του φρένου με το κινητό σας. Αυτό σας οδηγεί σε ένα video στο επίσημο site της εταιρείας, που σας δίνει κάποιες βασικές οδηγίες για το πατίνι και σας λέει πως να το ξεκλειδώσετε. Short answer: Κρατήστε πατημένα τέρμα το γκάζι και το φρένο για 5″. Θα ακούσετε ένα beep και το LED θα παραμείνει άσπρο.

Όμως η διαδικασία ξεκλειδώματος δεν τελειώνει εδώ! Ακόμα και στο αρχικό mode (Sport) θα διαπιστώσετε οτι η ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 10 Km/h. Αυτό συμβαίνει για λόγους ασφάλειας, ώστε να προλάβει το παιδί να εξοικειωθεί με το πατίνι προτού έχει διαθέσιμη την πλήρη τελική του ταχύτητα. Έτσι, θα πρέπει πρώτα να διανύσει περίπου 1 Km με αυτή την τελική. Μετά, απλώς κλείστε και ανοίξτε ξανά το πατίνι και αυτό θα “πιάνει” πλέον 16-18 Km/h.

Ισχύς και modes

Όντας πατίνια για παιδιά, τα ZING C8 και C10 δεν χρειάζονται μεγάλη ισχύ. Ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται στον εμπρός τροχό αποδίδει 120W (nominal) έως 180W (peak). Για ένα παιδί 30-50 Kg αυτή η ισχύς είναι υπέρ-αρκετή για να το ανεβάσει και σε ήπιες κλίσεις (έως 5%), αλλά και να το ωθήσει γρήγορα στην τελική ταχύτητα των πατινιών που είναι τα 16-18 Km/h. Θυμίζουμε πως πρέπει πρώτα να σπρώξει ο αναβάτης και ταυτόχρονα να πατήσει το γκάζι, για ξεκινήσει το μοτέρ. Ποτέ, κανένα εργοστασιακό πατίνι που πωλείται στην Ε.Ε. δεν εκκινεί με το γκάζι από στάση.

Αυτά στο Sport mode, που είναι ενεργό μόλις ανοίγετε το πατίνι. Πατώντας ξανά, μια φορά το πλήκτρο power πάνω στο thumb throttle, θα ακούσετε 2 “beep”. Το LED στο κάτω μέρος, μπροστά από το deck, θα αρχισει να αναβοσβήνει αργά λευκό. Τότε είστε στο “Cruise” mode. Εδώ η τελική είναι πάλι 16-18 Km/h, αλλά υπάρχει μια ιδιαιτερότητα. Δεν χρειάζεται να πατήσει καθόλου το γκάζι ο μικρός αναβάτης. Απλώς να δώσει φόρα με το πόδι του ξεκινώντας και το πατίνι θα διατηρήσει αυτόματα την αρχική, αυτή, ταχύτητα. Πατώντας άλλη μια φορά το power button θα ακούσετε 3 beeps και το LED θα αναβοσβήνει γρήγορα. Τότε είστε στο “Safe mode” όπου η τελική περιορίζεται στα 10 Km/h. Κατάλληλο mode για μικρότερα παιδιά και αρχάριους αναβάτες.

Αυτονομία και στεγανότητα

Τα ZING C8 και C10 έχουν την ίδια μπαταρία, χωρητικότητας 2,5Ah (54Wh). Βρίσκεται κάτω από το deck και τους προσφέρει μια αυτονομία περίπου 10 Km ή 40′. Προφανώς δεν μπορέσαμε να την δοκιμάσουμε αλλά με ένα ελαφρύ παιδί, ακούγεται λογική. Μόλις δείτε το LED στο κάτω μέρος να γίνεται κόκκινο, σημαίνει οτι η μπαταρία έχει πέσει στο 10%. Σύντομα θα χρειαστεί φόρτιση, η οποία γίνεται μέσω του 25W παρεχόμενου φορτιστή. Διαρκεί περίπου 2-2,5 ώρες και το βύσμα φόρτισης είναι ακριβώς δίπλα στο LED, καλυπτόμενο από ένα λαστιχένιο καπάκι, για προστασία από νερό και σκόνη.

Μιας που το αναφέραμε, τα πατίνια είναι στεγανά με βάση το πρότυπο IPX4. Αυτό σημαίνει οτι δεν υπάρχει πρόβλημα αν βραχούν, αλλά δεν πρέπει να βυθίζονται στο νερό, να πλένονται με πιεστικό και γενικά να περνούν μέσα από “λιμνούλες”.

Συμπέρασμα

Segway Ninebot ZING C8 και ZING C10 κοστίζουν €180 και €200 αντίστοιχα στην ελληνική αγορά. Είναι πολύ ποιοτικά, αρκετά ισχυρά και με αξιοπρεπή αυτονομία και φορητότητα, ιδανικά για παιδιά σχεδόν κάθε ηλικίας. Το καλό είναι πως μπορείτε να επιλέξετε όποιο σας εξυπηρετεί περισσότερο, ανάλογα με το μέγεθος/ηλικία του παιδιού, ενώ μπορούν άνετα να χρησιμοποιηθούν ακόμα και από εφήβους, στην… ανάγκη ακόμα και από ενήλικες, για μικρές αποστάσεις (αν και δεν ενδείκνυται). Σίγουρα μια από τις κορυφαίες λύσεις στην κατηγορία των παιδικών πατινιών και τα συστήνουμε ανεπιφύλακτα.

Segway Ninebot ZING C8 & ZING C10 photo gallery

Προηγούμενο άρθροΤροχαίο δυστύχημα με ηλεκτρικό πατίνι στην Κύθνο
Επόμενο άρθροΈρχεται η ηλεκτρική Chevrolet Corvette το 2023
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.