Η Skateflash είναι μια ισπανική εταιρεία που κατασκευάζει, μεταξύ άλλων, ηλεκτρικά πατίνια και τα οποία πρόσφατα ήρθαν και στην ελληνική αγορά. Η Ισπανία είναι μια από τις πρωτοπόρους χώρες της μικροκινητικότητας στην Ευρώπη. Έτσι, σίγουρα είχαμε περιέργεια να δοκιμάσουμε ένα από τα μοντέλα της εταιρείας, έστω και το “μικρό” της. Γνωρίστε το Skateflash Urban 2!
Πριν συνεχίσουμε με το review, σας υπενθυμίζουμε οτι μπορείτε να κερδίσετε ένα Skateflash Urban 2, προσφορά της Puro Hellas (εισαγωγέας και διανομέας των πατινιών της Skateflash), μέσα από το giveaway μας! Δείτε αυτό το video, αφήστε ένα σχόλιο και κάντε το share στα social media σας μέχρι τα μεσάνυχτα της 11ης Οκτωβρίου, για να μπείτε στην κλήρωση!
Κατασκευή και εργονομία
Το Urban 2 είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο (διαστάσεις 97x19x117 cm). Βασίζεται στο κλασικό στυλ σασί που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε πολλά πατίνια της αγοράς, με την αναδίπλωση πολύ κοντά στο σημείο ένωσης με το deck. Το βάρος του είναι 14 Kg (παρά κάτι) και παρά τη ρυθμιζόμενη καθ’ύψος κολώνα τιμονιού, είναι κατάλληλο για αναβάτες με ύψος έως 1,85 το πολύ.
Στα θετικά του, το αρκετά φαρδύ deck με το grip tape στη μέση του, το οποίο προσφέρει άνεση στον αναβάτη. Επιπλέον, η δυνατότητα αναδίπλωσης και των χερουλιών του τιμονιού, που καθιστά πολύ εύκολη τη μεταφορά και την αποθήκευσή του. Η κολώνα του τιμονιού έχει δύο ασφάλειες ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να “καταρρεύσει” εν κινήσει. Ο βασικός μηχανισμός αναδίπλωσης μπορεί να ενεργοποιηθεί με το πόδι και η διαδικασία να ολοκληρωθεί μέσα σε 2-3 δευτερόλεπτα.
Το χαμηλό deck σημαίνει, αντίστοιχα, χαμηλό κέντρο βάρους, σε συνδυασμό με την “light” κολώνα τιμονιού. Το πίσω φτερό είναι πλαστικό αλλά αρκετά ανθεκτικό σε κραδασμούς, χάρη στην έδρασή του. Τα χερούλια είναι από ελαστικό υλικό και με εργονομικό σχεδιασμό για πιο ξεκούραστη χρήση. Το πατίνι αυτό μπορεί να υποστηρίξει αναβάτες βάρους έως 120Kg, σύμφωνα με την εταιρεία.
Προσοχή χρειάζεται κατά το “ξεδίπλωμα” του πατινιού καθώς πρέπει να γίνει απότομα και με σχετική δύναμη, ώστε να “κλειδώσει” ο πείρος στο αντίστοιχο αυλάκι. Μετά το ξεδίπλωμα διπλοτσεκάρετε πως αυτό έχει γίνει σωστά, για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως. Πολλές βίδες υπάρχουν πάνω στο Skateflash Urban 2 και ορισμένες από αυτές ρυθμίζουν τους διάφορους “τζόγους” ώστε να τους ελαχιστοποιήστε, ενώ γενικά συστήνουμε ένα γενικό τσεκάρισμα όλων των βιδών πριν την πρώτη χρήση.
Περιεχόμενα συσκευασίας
Σαφώς εντυπωσιαστήκαμε από τα περιεχόμενα της συσκευασίας καθώς περιλαμβάνει τα εξής:
- Φορητή τρόμπα χειρός
- Πολυεργαλείο (κατσαβίδια-άλεν)
- Φορτιστής 42V – 1,5A
- Τσάντα μεταφοράς Skateflash
- Έντυπα και εγχειρίδια χρήσης
Η τρόμπα λειτουργεί πολύ καλά και θα φουσκώσει άνετα το εμπρός ελαστικό στα 35-40 psi ενώ και το πολυεργαλείο θα σας φανεί αρκετά χρήσιμο, προσοχή όμως μη “φάτε” κάποια πολύ σφιγμένη βίδα.
Εν γένει, με το Urban 2 δε θα αποφύγετε εύκολα τους τριγμούς και τους τζόγους, αλλά το σωστό σφίξιμο των βιδών (με λίγο locktite σε ορισμένες περιπτώσεις) και λίγο… λαδάκι σε συγκεκριμένα σημεία που θα εντοπίσετε εύκολα, θα κάνουν το πατίνι πιο ήσυχο και στιβαρό στην αίσθηση.
Κινητήρας και επιδόσεις
Το Skateflash Urban 2 διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα των 350W ενσωματωμένο στον πίσω τροχό. Μέσω της οθόνης με throttle τύπου “σκανδάλης” μπορείτε να εκκινήσετε από στάση (κάτι που θα εκτιμήσετε σε μια ανηφόρα και γενικά σε δύσκολο αστικό περιβάλλον).
Τα 350W (nominal) ισχύος προδιαθέτουν για αρκετά καλές επιδόσεις, στην πράξη θα τις κρίναμε απλώς “ικανοποιητικές”. Για ελαφριούς αναβάτες το Urban 2 είναι υπερ-αρκετό ώστε να ανέβουν και δύσκολες ανηφόρες, αλλά από τα 70 Kg και πάνω θα περιοριστείτε σε ανηφόρες με κλίση 10-13 μοιρών, ανάλογα και με τη στάθμη της μπαταρίας. Η τελική ταχύτητα αγγίζει με άνεση τα 25 πραγματικά Km/h (και ενίοτε τα ξεπερνά), κάτι που θα σας βοηθήσει σημαντικά σε δρόμους με γρήγορη ροή. Αλλά σε κάποιες ανηφόρες, θα θέλαμε λίγη παραπάνω ροπή…
Το καλό είναι πως ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον πίσω τροχό, άρα σας “σπρώχνει” και δε σας “τραβά”. Αυτό θα το εκτιμήσετε ιδιαίτερα σε γλιστερό οδόστρωμα, αλλά με κινητήρα και φρένο να βρίσκονται στο πίσω μέρος, πάντα να θυμάστε πως πρέπει να μεταφέρετε εκεί και το βάρος σας, αντίστοιχα.
Modes λειτουργίας
Το κάτω πλήκτρο αλλάζει το mode λειτουργίας, με την 1η ταχύτητα να “βγάζει” περί τα 10-15 Km/h, την 2η κοντά στα 20 Km/h και την 3η 25+ Km/h. Το άνω πλήκτρο αλλάζει την ένδειξη (οδόμετρο, τάση, σφάλματα κ.λπ.) ενώ κρατώντας τα πατημένα ταυτόχρονα για λίγο, μπαίνετε στο menu του controller, το οποίο περιέχει λίγες χρήσιμες ρυθμίσεις (διάμετρος τροχού, timeout για αυτόματη απενεργοποίηση κ.λπ.). Μην περιμένετε τεράστια παραμετροποίηση μέσω του menu αυτού, αλλά ορισμένες επιλογές είναι εκεί.
Αυτονομία
Η μπαταρία των 10Ah – 36V είναι τοποθετημένη χαμηλά, μέσα στο deck και υπόσχεται αυτονομία 25-30 Km, υπό ιδανικές συνθήκες. Στην πράξη δεν περιμέναμε πάνω από 20 Km και εν τέλει πέσαμε αρκετά κοντά. Οι πρώτες μας φορτίσεις “έβγαλαν” 20-22 Km σε ρεαλιστικές συνθήκες χρήσης, με βάρος αναβάτη 80 Kg. Η ισχύς και η ταχύτητα που προσφέρει το μοτέρ δικαιολογούν -εν μέρει- την σχετική υψηλή κατανάλωση.
Ο φορτιστής αποδίδει 52-65W και επαναφορτίζει πλήρως τη μπαταρία σε περίπου 7 ώρες, κάτι που αποδεικνύει και τη χωρητικότητά της. Δε ζεσταίνεται υπερβολικά κατά τη χρήση και δεν έχουμε να παρατηρήσουμε κάτι άλλο εδώ.
Αντίστοιχο είναι και το κόστος πλήρους φόρτισης, όπως αναφέρεται στον σχετικό μας Πίνακα Κόστους Χρήσης πατινιών. Έτσι, έχουμε ένα κόστος ρεύματος ανά 100 Km που κυμαίνεται κοντά στα 35 cents.
Φρένα και φωτισμός
Καλό το “γκάζι”, αλλά θέλουμε και τα αντίστοιχα φρένα. Το Skateflash Urban 2 διαθέτει μόνο ένα ταμπούρο στον πίσω τροχό. Ρυθμίζεται εύκολα (και θα προτείναμε να το ρυθμίσετε πριν την πρώτη χρήση). Είναι επαρκές για αναβάτη κανονικού βάρους που κινείται με ταχύτητες 20-25 Km/h, δε φθείρεται εύκολα, δείχνει αντοχή στην πίεση και μπορεί άνετα να μπλοκάρει τον τροχό, ενώ είναι προοδευτικό. Και πάλι τονίζουμε την ανάγκη της μεταφοράς του βάρους σας πίσω, σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος.
Τα φώτα είναι πολύ σημαντικά για κάθε όχημα και ακόμα πιο σημαντικά σε ένα πατίνι. Η λέξη που άκουσα αρκετές φορές από όσους συνάντησα κατά τις δοκιμές, ήταν “διαστημόπλοιο”. Όντως, τα 2 λευκά LEDs στο εμπρός μέρος του deck και τα 2 κόκκινα στο πίσω, δείχνουν εντυπωσιακά από μακριά. Όσοι σας ακολουθούν δύσκολα δε θα σας προσέξουν, ενώ τα πίσω LEDs ανάβουν πιο έντονα όταν πατάτε φρένο. Όσο για τα μπροστά LEDs, φωτίζουν μεν κοντά στο πατίνι, αλλά αν κινείστε με τη μέγιστη ταχύτητα σε εντελώς σκοτεινό δρόμο, δεν θα έχετε αρκετά καλή ορατότητα σε απόσταση μεγαλύτερη των 5-10 μέτρων. Προσοχή στις λακκούβες, λοιπόν!
Άνεση χρήσης
Ο τομέας στον οποίο πάσχουν όλα τα entry-level πατίνια, είναι αυτός του ride comfort. Και το Urban 2 σίγουρα δεν είναι ευχάριστο σε ανώμαλο οδόστρωμα με λακκούβες και “σπασμένα” κομμάτια. Οι 8″ τροχοί είναι στο κάτω όριο της αποδεκτής διαμέτρου για οποιοδήποτε πατίνι δρόμου. Ο πίσω τροχός έχει συμπαγές (solid) ελαστικό, έτσι οι κραδασμοί που περνούν στον αναβάτη μέσω του deck είναι πολλοί. Την κατάσταση σώζει το εμπρός ελαστικό με αέρα και η υποτυπώδης ανάρτηση. Σε γενικές γραμμές, το Urban 2 είναι πολύ πιο ευχάριστο σε φρεσκοστρωμένους δρόμους παρά στην τυπική, ελληνική άσφαλτο. Ένας νέος σε ηλικία χρήστης δε θα ενοχληθεί ιδιαίτερα, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, αλλά για τους μεγαλύτερους από εμάς, η άνεση είναι σημαντικός παράγοντας.
Συμπέρασμα για το Skateflash Urban 2
Το Urban 2 διατίθεται στις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων έναντι €349 με 2 χρόνια εγγύηση καλής λειτουργίας. Είναι σχεδόν όσο φτηνό μπορεί να είναι ένα ηλεκτρικό πατίνι που θεωρείται ικανό να κινηθεί στο δρόμο και να καλύψει τις ανάγκες μετακίνησης του μέσου χρήστη, οπότε επιτυγχάνει το σκοπό του σε μεγάλο βαθμό.
Έχει ικανοποιητική αυτονομία για μικρές διαδρομές, αρκετά ισχυρό μοτέρ, επαρκή φρένα και άνετο deck. Τα παρελκόμενα της συσκευασίας είναι “πλούσια”. Δεν προσφέρει, όμως, άνεση σε κακό οδόστρωμα και η ποιότητα κατασκευής του θα μπορούσε να είναι καλύτερη, ενώ σίγουρα δεν αποδίδει όπως θα περιμέναμε από ένα πατίνι των 350W. Εν κατακλείδι, η επιλογή του Urban 2 εξαρτάται από τις ανάγκες και τα “θέλω” του χρήστη. Αλλά η χαμηλή τιμή του αυξάνει το “value for money”.