Συνεχίζουμε τις δοκιμές ηλεκτρικών αυτοκινήτων (ή, έστω, υβριδικών στη συγκεκριμένη περίπτωση), με ένα από από τα πλέον δημοφιλή και επιτυχημένα μοντέλα στην ελληνική (και όχι μόνο) αγορά, το οποίο πλέον μπορούμε με ασφάλεια να πούμε οτι έχει μεγαλώσει… γενιές οδηγών! Το Toyota Yaris είναι διαθέσιμο και σε υβριδική εκδοχή εδώ και μερικά χρόνια, υποσχόμενο σημαντική μείωση της κατανάλωσης εντός πόλης, αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (υπό προϋποθέσεις) και την περίφημη αξιοπιστία και ποιότητα της ιαπωνικής εταιρείας. Ικανοποιεί τις προσδοκίες του υποψήφιου αγοραστή; Η απάντηση στην συνέχεια, στο video και το άρθρο μας!

Toyota Yaris Hybrid 1.5 video review

Πριν συνεχίσουμε να σημειώσουμε οτι το Yaris Hybrid της δοκιμής μας παραχώρησε το Instacar. Πρόκειται για μια νέα υπηρεσία leasing οχημάτων στην Ελλάδα, με πολλά πλεονεκτήματα για ιδιώτες και επιχειρήσεις, ενώ στον στόλο του (που διαρκώς μεγαλώνει) θα βρείτε αμιγώς ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά, απλά υβριδικά αλλά και συμβατικά μοντέλα βενζίνης/diesel, όπως και ηλεκτρικά σκούτερ αλλά και ηλεκτρικά ποδήλατα! Τα κύρια πλεονεκτήματά του είναι η έλλειψη χρονικής δέσμευσης για την μίσθωση και η μηδενική προκαταβολή, ενώ η διαδικασία αίτησης, έγκρισης και παραλαβής γίνεται σε μεγάλο βαθμό digitally, μέσα σε λίγα λεπτά, μέσω της καλοσχεδιασμένης πλατφόρμα του Instacar.gr. Δεν θα επεκταθούμε αλλά θα σας αφήσουμε να δείτε τα διαθέσιμα μοντέλα αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων στο Instacar και να εξερευνήσετε τις δυνατότητες που σας προσφέρει…

Εξωτερικές διαστάσεις και εμφάνιση

Όντας ένα “μικρό”, το Yaris προσπαθεί να περιορίσει τις διαστάσεις και τον όγκο του. Άλλωστε, είναι δεδομένο οτι θα κινείται συχνά εντός πόλης, στις περισσότερες περιπτώσεις. Τα 3,94m μήκους και τα 1,745m πλάτους το καθιστούν σχετικά ευέλικτο και εύκολο στη στάθμευση, χάρη και στον κύκλο στροφής που βρίσκεται στα 9,8m με τις ζάντες των 15″ (10,4m με τις 16άρες). Ταυτόχρονα, η απόσταση των 135mm από το έδαφος του προσφέρει δυναμική εμφάνιση και συμπεριφορά, αν και θα το περιορίσει ελαφρώς σε μια ήπια, off-road εξόρμηση, εκτός πόλης. Το θετικό είναι οτι παρά το υβριδικό σύστημα κίνησης παραμένει ελαφρύ, ξεκινώντας από τα 1.080 Kg στη βασική έκδοση. Σε μια εποχή που τα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα πόλης ζυγίζουν με το “καλημέρα” 1.300+ Kg, το ελαφρύ Yaris Hybrid διατηρεί την σβελτάδα του, απόρροια της μικρής μάζας.

Εμφανισιακά, έχει καμπύλες σε ενδιαφέροντα σημεία (π.χ. κατά μήκος της οροφής). Το εμπρός μέρος του είναι… “άγριο”, με τα πλαϊνά του προφυλακτήρα να ξεχωρίζουν, όπως και τα “πρησμένα” πίσω φτερά. Carbon-look λεπτομέρειες στη μετώπη και πάνω από τα εμπρός φανάρια δίνουν “πόντους”, αν και το πίσω μέρος ίσως ξενίσει ορισμένους, από συγκεκριμένες οπτικές γωνίες. Άλλωστε, όταν μιλάμε για εμφάνιση, δεν υπάρχει αντικειμενικά “όμορφο” και “άσχημο”… Τα 9 διαθέσιμα χρώματα εξασφαλίζουν οτι θα βρείτε ένα που να σας ταιριάζει. Επίσης, έχετε επιλογές ζαντών 15” και 16”, οι οποίες επηρεάζουν αισθητά την άνεση. Περισσότερα στη συνέχεια…

Περί φωτισμού, εμπρός έχουμε projector προβολείς αλογόνου ή LED και πίσω τα ιδιαίτερου σχεδιασμού φανάρια με απλούς λαμπτήρες ή LED, ανάλογα με την έκδοση. Σε γενικές γραμμές, θα δείτε τις τρεις διαθέσιμες εκδόσεις του Yaris Hybrid με τον εξοπλισμό τους πατώντας εδώ ή εδώ, για να… ξεκαθαρίσει το τοπίο. Είναι οι ACTIVE, ACTIVE PLUS και STYLE με τιμές από 18.430, 19.990 και 21.130 ευρώ αντίστοιχα.

Καμπίνα και χώροι

Περνώντας στο εσωτερικό του, σας προτείνουμε να δείτε πρώτα το video μας. Θα σας δώσει μια πολύ καλή ιδέα για το τι να περιμένετε. Σε γενικές γραμμές, η καμπίνα είναι ευρύχωρη για οδηγό και συνοδηγό, αλλά η σχεδίαση του panel των πορτών με το χερούλι “χωμένο” σε μια περίεργη “χούφτα” ίσως δεν βολέψει ορισμένους χρήστες. Ο τεμπέλης στο κέντρο είναι “basic” και κρύβει ένα μικρό αποθηκευτικό χώρο, ενώ από κάτω του θα βρείτε δύο ποτηροθήκες. Χώροι για το κινητό σας και διάφορα μικροαντικείμενα υπάρχουν στην κεντρική κονσόλα και μπροστά από τον συνοδηγό, ενώ θα τους κρίνουμε σχετικά βολικούς.

Στο πίσω μέρος, το leg-room είναι ικανοποιητικό για την κατηγορία, αλλά στο head-room χρειάζονται μικροί συμβιβασμοί. Έχουμε δει και… χειρότερα, αλλά εν γένει, αν είστε πολύ ψηλός/ψηλή, δεν θα ξετρελαθείτε με τις πίσω θέσεις του Yaris Hybrid. Υπάρχει λόγος γι’αυτό και ακούει στο όνομα “μπαταρία”. Θα επεκταθούμε στη συνέχεια. Το υφασμάτινο σαλόνι δεν διεκδικεί κάποιο βραβείο εμφάνισης ή premium αίσθησης, αλλά τουλάχιστον τα εμπρός καθίσματα είναι άνετα και παρέχουν την απαραίτητη πλευρική στήριξη, στις περισσότερες περιπτώσεις. Τέλος, το πορτ-μπαγκαζ έχει χωρητικότητα 286 λίτρων, χωρίς να ρίξετε τα καθίσματα. Το καλό είναι πως από κάτω του υπάρχει χώρος για ρεζέρβα ανάγκης/κιτ επισκευής. Η 5η πόρτα ανοίγει και κλείνει χωρίς ιδιαίτερα προσπάθεια, κάτι πάντα θετικό.

Εδώ οφείλουμε να τονίσουμε οτι παρ’ότι το όχημά μας είχε μόνο 5.000 Km στο οδόμετρο, κάποιοι μικροί τριγμοί ήταν ήδη αισθητοί στην καμπίνα, από το πίσω μέρος. Αυτό όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής, αλλά χωρίς να αποτελεί σαφή ένδειξη για την κατάσταση σε βάθος χρόνου.

Dynamics και άνεση

Όπως προείπαμε, η επιλογή ζάντας μπορεί να επηρεάσει αισθητά την αίσθηση και την ποιότητα κύλισης. Είχαμε το Yaris Hybrid στη διάθεσή μας με τις 15άρες ζάντες αλουμινίου, με ελαστικά 185/65/15 (Bridgestone Ecopia P150). Σετικά μαλακό το “ride” εντός πόλης αλλά οι εγκάρσιες ανωμαλίες της Αθήνας ενίοτε γίνονται εκνευριστικές, ιδιαίτερα στο πίσω μέρος. Δεν το ξέρουμε από πρώτο χέρι, αλλά με ζάντα 16″ τα πράγματα μάλλον θα είναι λίγο χειρότερα (αν και εμφανισιακά ταιριάζουν περισσότερο στο αυτοκίνητο). Εκτός πόλης και όταν αρχίζουν οι στροφές, το στήσιμο του Yaris αρχίζει να δείχνει πιο κατάλληλο για σβέλτη οδήγηση και λίγο... “fun”! Δεν είναι τυχαίο, μάλιστα, οτι ένα από τα 5 πλήκτρα κάτω από τον τεμπέλη απενεργοποιεί το TRC αλλά και το VSC (κρατώντας το πατημένο για 3″).

Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι είναι απλά… πούπουλο εντός πόλης και σε χαμηλές ταχύτητες, κάτι που οποιοσδήποτε θα εκτιμήσει δεόντως. Κάθε μανούβρα γίνεται παιχνιδάκι, ακόμα και με το ένα χέρι, αν όχι με το ένα… δάχτυλο. Σε πιο “spirited” οδήγηση, το εμπρός μέρος του μικρού Toyota εμπνέει εμπιστοσύνη και, τηρουμένων των αναλογιών, προσφέρει ικανοποιητικό feedback. Άλλωστε, όλα αυτά επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό και από την επιλογή τροχών/ελαστικών.

Οδηγικά βοηθήματα και ασφάλεια

Ως σύγχρονο μοντέλο, το Yaris Hybrid διαθέτει όλα τα απαραίτητα… συν μερικά ακόμη. Αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού, πλευρικοί αερόσακοι, εμπρός κεντρικός αερόσακος, πίσω πλευρικοί αερόσακοι, σύστημα μείωσης τραυματισμού αυχένα (WIL), ISOFIX, EBS, ABD & EBD, VSC, όλα είναι ευπρόσδεκτα και αναμενόμενα, εν πολλοίς. Στο κομμάτι των “έξυπνων” ηλεκτρονικών βοηθημάτων έχουμε επιπλέον σύστημα ελέγχου και διατήρησης λωρίδας (LDA+LTA), adaptive cruise control, σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής πρόσκρουσης με έκτακτη υποβοήθηση (κατά τον ελιγμό), σύστημα ένδειξης κόπωσης οδηγού, Hill Assist και για τις περιπτώσεις που συμβεί το αναπόφευκτο, κλήση έκτακτης ανάγκης e-Call. Επίσης έχουμε στάνταρ σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS) που προβάλλει τις πιέσεις στην οθόνη του dash.

Να τονίσουμε την ύπαρξης κάμερας οπισθοπορείας και αισθητήρων εγγύτητας που ενημερώνουν και για την προσέγγιση πεζού ή ποδηλάτη, εν κινήσει αλλά και όταν ξεπαρκάρετε από σημεία με περιορισμένη ορατότητα. Δυστυχώς η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας δεν διέθετε την κάμερα, οπότε δεν μπορούμε να εκφέρουμε άποψη για τη λειτουργία της. Επίσης, υπάρχει σύστημα αναγνώρισης σήμανσης ΚΟΚ και κυρίως των ορίων ταχύτητας, που επηρεάζει και το cruise control, αν θέλετε. Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις οι αισθητήρες φώτων αλλά όχι και της βροχής. Τα πίσω δισκόφρενα είναι δεδομένα, ενώ η ύπαρξη και e-brake βοηθά ελαφρώς στην ελαχιστοποίηση της απόστασης ακινητοποίησης.

Εδώ οι παρατηρήσεις μας θα περιοριστούν στα εξής: Ικανοποιητική αίσθηση στο πεντάλ του φρένου, ικανοποιητική λειτουργία της ανίχνευσης αλλαγής λωρίδας, αλλά και της αυτόματης επαναφοράς (θα την δείτε στο βίντεό μας) και όχι ιδιαίτερα ενοχλητική και συχνή λειτουργία της ανίχνευσης επικείμενης πρόσκρουσης εντός πόλης.

Infotainment, χειριστήρια, κλιματισμός

Στον τομέα του infotainment ξεκινάμε με μια σχετικά απλή οθόνη αφής 7″ ή 8″, στο κέντρο του ταμπλώ. Δεν σας περιορίζει την ορατότητα, φυσικά, ούτε σας τραβάει την προσοχή αναίτια. Εκατέρωθεν υπάρχουν 8 φυσικά πλήκτρα για γρήγορες ρυθμίσεις και πλοήγηση στο μενού της. Η επιφάνειά της δεν είναι κορυφαίας ποιότητας, όντως ελαφρώς “matte”, και το glaring αισθητό υπό συγκεκριμένες γωνίες, αλλά τουλάχιστον έχει καλή απόκριση στο άγγιγμα και σχετικά γρήγορες εναλλαγές προβολής. Αξιοσημείωτη η υποστήριξη MyToyota συνδεσιμότητας και 2, 4 ή 6 ηχείων.

Στο δερμάτινο ή ουρεθάνης τριάκτινο τιμόνι θα βρείτε αρκετά πλήκτρα, αριστερά και δεξιά. Ρυθμίζουν ένταση/playback, hands-free κ.λπ., όπως και το cruise control, τους αισθητήρες πρόσκρουσης και την ειδοποίηση/αποτροπή αλλαγής λωρίδας. Επίσης επιτρέπουν την πλοήγηση στο menu της μικρής (4,2″) οθόνης μέσα στο dash, ανάμεσα στο ταχύμετρο και τον μετρητή φορτίου/οικονομόμετρο. Εκεί θα βρείτε αρκετές χρήσιμες πληροφορίες εν στάσει και εν κινήσει αλλά και πολλές ρυθμίσεις λειτουργιών/προβολής.

Ανάλογα με την έκδοση έχουμε ηλεκτρικά παράθυρα και πίσω, εκτός από εμπρός. Οι διακόπτες είναι ίσως ελαφρώς πιο μπροστά και ψηλά απ’ότι θα θέλαμε στην πόρτα, πάντως. Ο αυτόματος κλιματισμός είναι στο στάνταρ εξοπλισμό του Yaris Hybrid, με μόνο φυσικά πλήκτρα και δύο περιστροφικούς διακόπτες για θερμοκρασία/ισχύ, σε μια μικρή κονσόλα με απλή LCD οθόνη. Λιτή, αλλά και λειτουργική, εύχρηστη λύση. Ακριβώς από κάτω μια USB θύρα φόρτισης και λίγο πιο κάτω η υποδοχή 12V/αναπτήρα.

Κινητήρας βενζίνης, ηλεκτροκινητήρας και μετάδοση

Αρκετά με τα… τετριμμένα (αλλά απαραίτητα), πάμε και στα πολύ ενδιαφέροντα! Το Yaris Hybrid εξοπλίζεται αποκλειστικά με CVT σασμάν. Συνδυάζεται με τον κινητήρα M15A των 1,5 lt, ο οποίος είναι φυσικά 3κύλινδρος. Αυτό, βέβαια, μεταφράζεται σε “τραχιά” λειτουργία και ελαφρύ κραδασμό που περνά κυρίως μέσα από το τιμόνι στα χέρια σας, ενώ ο ήχος του περνά στην καμπίνα ελαφρώς, με κλειστά παράθυρα. Είναι 12βάλβιδος με VVT-iE και VVT-i και έχει συμπίεση 14:1, λειτουργώντας στον κύκλο Atkinson, διατηρώντας ανοικτές τις βαλβίδες εισαγωγής περισσότερο από το κανονικό, για μεγαλύτερη οικονομία. Αποδίδει μόλις 91 ίππους και 120Nm ροπής μεταξύ 3.600 και 4.800 RPM, τις οποίες όμως δεν θα δείτε ποτέ στα όργανα, αφού δεν υπάρχει στροφόμετρο.

Τα νούμερα θα ήταν απογοητευτικά, ακόμα και για το μικρό και ελαφρύ Yaris, αν δεν υπήρχε ο ηλεκτροκινητήρας που πρακτικά ενσωματώνεται στο CVT. Αυτός αποδίδει 80 ηλεκτρικούς ίππους και 141Nm ροπής, λειτουργώντας στα 177 Volts. Έτσι, οι δύο κινητήρες συνδυάζονται αρμονικά για να αποδώσουν συνολικά έως 116 ίππους και έως 207Nm ροπής. Το “αρμονικά” το εννούμε πλήρως, αφού η μετάβαση από ηλεκτρική σε υβριδική ή και πλήρως “θερμική” κίνηση είναι εξαιρετικά ομαλή και δεν γίνεται αντιληπτή από οδηγό και επιβάτες, πέραν του ήχου και της ένδειξης στο dash. Είναι υπόδειγμα λειτουργίας υβριδικού οχήματος και δείχνει την μεγάλη εμπειρία της Toyοτα στα hybrid μοντέλα, που άλλωστε πλέον φτάνει τις 2 δεκαετίες, περίπου.

CVT και επιδόσεις

Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ένα 0-100 Km/h που έρχεται σε 9,7″ και αρκετά καλές ρεπρίζ, ειδικά σε μικρές και μεσαίες ταχύτητες. Για του λόγου το αληθές, σε μέτρηση με εξοπλισμό ακριβείας τα 100 Km/h από στάση ήρθαν ακριβώς σε 9,7″! Να σημειωθεί οτι η έκδοση του Yaris με 1,5lt βενζινοκινητήρα, χωρίς ηλεκτροκινητήρα, αποδίδει 125 ίππους και ζυγίζει 40 Kg λιγότερο, κάνοντας το 0-100 Km/h σε 9″ με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Σε χαμηλές ταχύτητες και ρεπρίζ, όμως, το Hybrid Yaris είναι σαφώς πιο ευχάριστο και “ροπάτο”. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 175 Km/h.

Το CVT λειτουργεί όπως θα περιμένατε από ένα σασμάν τέτοιου τύπου. Ήτοι, διατηρεί τις RPM εκεί που πρέπει για ιδανική απόδοση. Στη θέση “B” του λεβιέ, βοηθά στην επιβράδυνση με μια μεγαλύτερη σχέση μετάδοσης εσωτερικά. Χρήσιμο για μεγάλες κατηφόρες ώστε να μην κουράζετε τα φρένα και όταν η αναγεννητική πέδηση παύει να λειτουργεί. Αυτό σημαίνει υψηλότερες RPM, έντονος θόρυβος από τον κινητήρα και αισθητά υψηλότερη κατανάλωση. Τούτων γραφέντων, η μικρή μπαταρία των 4,3Ah γεμίζει σχετικά γρήγορα στις κατηφόρες, ενώ υπό κανονικές συνθήκες η στάθμη της κυμαίνεται μεταξύ 40-60%.

Με ήπιο φορτίο το Yaris Hybrid μπορεί να κινηθεί ακόμα και αμιγώς ηλεκτρικά σε ταχύτητες έως και… 130 Km/h! Ουτοπικό σενάριο, βέβαια, αφού αφορά μόνο μεγάλες κατηφόρες σε αυτοκινητόδρομο και σταθερή ταχύτητα. Σε γενικές γραμμές, όμως, μπορείτε άνετα να επιταχύνετε (ήπια) μέχρι τα 60-70 Km/h μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Σε μεγάλες ανηφόρες συνήθως ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας και δεν μπορείτε να κάνετε πολλά γι’αυτό. Ωστόσο, με πολύ μικρές ταχύτητες (π.χ. σε ελιγμούς σε μια ανηφορική ράμπα/parking κ.λπ.,) όλα μπορούν να γίνουν ηλεκτρικά και αθόρυβα. Το οικονομόμετρο βοηθά πολύ στο να βλέπετε πόσο γκάζι πρέπει να πατάτε για να οδηγείτε οικονομικά και αμιγώς ηλεκτρικά. Πολύ πιο καθαρά θα δείτε πως λειτουργεί το υβριδικό σύστημα στο βίντεό μας.

Κατανάλωση και αυτονομία

Το αποτέλεσμα είναι η κατανάλωση να μειώνεται σχεδόν κατά 1,5 lt/100 Km σε σύγκριση με την μη υβριδική έκδοση του Yaris (125 ίππων). Η Toyota ανακοινώνει 4 lt/100 Km μικτή κατανάλωση και το νούμερο επαληθεύθηκε. Σε ανοιχτούς δρόμους με μεγάλες ταχύτητες το υβριδικό σύστημα δεν μπορεί να σας βοηθήσει, προφανώς. Αλλά μέσα στην πόλη, αν έχετε υπομονή και ελαφρύ πόδι, μπορείτε να δείτε ακόμα και 2,8 lt/100 Km (στο ECO mode)! Το καταφέραμε και μάλιστα αρκετές φορές, σε κυκλικές διαδρομές, χωρίς φοβερά μεγάλη προσπάθεια. Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει χωρητικότητα 36 lt. Κάπως έτσι θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε οτι το Yaris Hybrid μπορεί να κάνει έως και 1.000 Km με ένα “γέμισμα”!

Για το τέλος αφήσαμε τον προηγούμενο “αστερίσκο”. Ο λόγος που το head-room στο πίσω μέρος είναι περιορισμένος, είναι οι μπαταρίες. Κάτω από το πίσω-αριστερά κάθισμα του Yaris Hybrid βρίσκεται η μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Κάτω από το πίσω-δεξιά κάθισμα, βρίσκεται η κλασική 12V μπαταρία του! Έτσι, χάνονται πολύτιμοι πόντοι ύψους για τους πίσω επιβάτες, αλλά όχι από το πορτ-μπαγκάζ. Ουδέν κακόν αμιγές καλού!

Συμπέρασμα

Το Toyota Yaris Hybrid είναι μια εξαιρετική πρόταση για όσους κινούνται συχνά εντός πόλης. Πολύ χαμηλή κατανάλωση, ο απαραίτητος εξοπλισμός για κάθε σύγχρονο “μικρό” και ένας ενδιαφέρον σχεδιασμός. Η άνεση στην πόλη δεν είναι το μεγαλύτερο ατού του αλλά αποζημιώνει με τη σβελτάδα και την αίσθηση του εκτός αυτής, ενώ οι χώροι του είναι οι αναμενόμενοι για την κατηγορία. Σε σύγκριση με τις εκδόσεις βενζίνης του είναι ελάχιστα ακριβότερο αλλά έχει σχεδόν 25% μικρότερη κατανάλωση και τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης (απουσία θορύβου, έλλειψη κραδασμών, λιγότεροι ρύποι – 91gr CO2/Km), χωρίς “περιττό” βάρος και όγκο μιας μεγάλης μπαταρίας και χωρίς περιορισμούς αυτονομίας σε μεγάλα ταξίδια. Αν έχετε αποφασίσει για την αγορά ενός Yaris και όχι της μικρής έκδοσης με τον 1.0 κινητήρα, τότε δεν υπάρχει λόγος να μην προτιμήσετε το Hybrid μοντέλο!

Βρείτε το Toyota Yaris Hybrid στο Instacar.gr!

Toyota Yaris Hybrid 1.5 photo gallery

Προηγούμενο άρθροΤα ηλεκτρικά σκούτερ Yamaha NEO’s στην Ευρώπη
Επόμενο άρθροΈρχεται στην Ελλάδα το υβριδικό Nissan Qashqai e-POWER
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.