Η μπαταρία Qilin 3.0 CTP (cell-to-pack) της CATL που εμφανίστηκε το 2022 υπόσχεται πολλά. Συγκεκριμένα, η ενεργειακή της πυκνότητα είναι αρκετή ώστε να επιτευχθεί αυτονομία περίπου 1.000 Km, χωρίς “εξωφρενικά” υψηλό όγκο και βάρος. Πλέον, οι συνθήκες ωρίμασαν ώστε να ξεκινήσει η μαζική της παραγωγή.
Η μεγαλύτερη καινοτομία της Qilin 3.0 είναι ότι τα στοιχεία “blade” της CATL στοιχίζονται κάθετα σε μια κοινή πλάκα, αλλά χωρίζονται μεταξύ τους από μια άλλη, λεπτή πλάκα. Αυτή είναι γεμάτη με ψυκτικό υγρό που επιτρέπει υψηλότερη απαγωγή θερμότητας. Έτσι, καθίσταται εφικτή η υπερ-ταχεία φόρτιση, 0-80% σε 10′ σύμφωνα με την CATL.
Επιπλέον, η ενεργειακή πυκνότητα είναι βελτιωμένη σημαντικά σε σχέση με παλαιότερες μπαταρίες της CATL και εν γένει της αγοράς. Αγγίζει τις 255 Wh/kg και έτσι επιτρέπει τη δημιουργία ενός pack “λογικών” διαστάσεων και βάρους, ώστε να τοποθετηθεί π.χ. σε ένα μεγάλο sedan. Όπως το Zeekr 009 MPV, για το οποίο σας έχουμε ήδη γράψει οτι θα είναι το πρώτο με αυτή τη μπαταρία. Ωστόσο, το “αδερφάκι” του, Zeekr 001, είναι αυτό που θα έχει τη “μεγάλη” Qilin, για αυτονομία έως 1.000 Km. Ενδεικτικά, το 009 θα έχει μπαταρία 140 KWh με αυτονομία έως 822 Km.
Να σημειωθεί οτι δύο χημικές μορφές θα είναι διαθέσιμες για την μπαταρία Qilin. Η “ακριβή” με 255 Wh/Kg ενεργειακή πυκνότητα και η πιο προσιτή, με την κλασική LFP σύνθεση, με 160 Wh/Kg πυκνότητα. Ενδεικτικά, η πρώτη προσφέρει 13% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από τα στοιχεία 4680 της Tesla.
Γιάννης Τσομπάνογλου
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: ArenaEV