H Xiaomi επενδύει “βαριά” στο R&D για EVs και ένας από τους τομείς αφορά τις solid-state μπαταρίες. Η εταιρεία ανακοίνωσε την επίτευξη ενεργειακής πυκνότητας 1.000 Wh/lt. Υπερδιπλάσιας, δηλαδή, από των μπαταριών των σύγχρονων EVs (450 Wh/lt).
Οι solid-state μπαταρίες υπόσχονται πολλές βελτιώσεις σε σχέση με τις υπάρχουσες μπαταρίες λιθίου. Εκτός από τη βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα, οι μπαταρίες αυτές αποδίδουν καλύτερα σε χαμηλές θερμοκρασίες. Η Xiaomi ανακοινώνει περίπου 20% βελτιωμένη απόδοση στους -20°C. Επιπλέον, τέτοιου τύπου μπαταρίες θεωρούνται ασφαλέστερες καθώς δεν αναφλέγονται σε περίπτωση διάτρησης, χάρη στην απουσία υγρού ηλεκτρολύτη.
![xiaomi ev modena ms11 ηλεκτρικό αυτοκίνητο (2)](https://getelectric.gr/wp-content/uploads/2023/01/xiaomi-ev-modena-ms11-ηλεκτρικό-αυτοκίνητο-2.jpg)
Οι μηχανικοί της Xiaomi βελτίωσαν επιπλέον την ανθεκτικότητα, καλύπτοντας το θετικό ηλεκτρόδιο με στερεά κεραμικά ηλεκτρολύτη. Η εταιρεία δοκίμασε την πρωτότυπη μπαταρία της σε ένα smartphone Xiaomi 13 και μπόρεσε να “χωρέσει” 6.000mAh σε αυτό (από 4.500mAh που έχει κανονικά).
Ωστόσο, η πραγματική πρόκληση είναι να παραχθούν μαζικά (και βιώσιμα) αυτές οι μπαταρίες. Ο δρόμος είναι μακρύς αλλά με αυτό το ρυθμό, ίσως δούμε και το πρώτο Xiaomi EV με solid-state μπαταρίες μέσα στην επόμενη πενταετία.
Γιάννης Τσομπάνογλου
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: ArenaEV