Αν έχετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο και δε το χρησιμοποιείτε πια λόγω της καραντίνας, τότε σίγουρα θα πρέπει να προσέξετε κατά τη μακρά περίοδο αχρησίας του, ώστε να μη πάθει μόνιμη ζημιά η μπαταρία του.

Όπως έχουμε αναφέρει και στο σχετικό μας οδηγό για τη φόρτιση και συντήρηση της μπαταρίας των πατινιών μας (οι οποίες μοιάζουν αρκετά με αυτές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων), μπορεί να προκληθεί ανεπανόρθωτη βλάβη στη μπαταρία αν αυτή αδειάσει πλήρως κατά τη διάρκεια μη χρήσης του οχήματος.

Κάθε μπαταρία έχει ένα μικρό ποσοστό αποφόρτισης με το πέρασμα του χρόνου, αλλά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία διαθέτουν και αρκετά ηλεκτρονικά συστήματα που καταναλώνουν ενέργεια καθημερινά, ακόμα και όταν δε τα χρησιμοποιείτε, χρειάζεται επιπλέον προσοχή.

Ούτε, όμως, πρέπει να αφήνετε το αυτοκίνητό σας για μεγάλο διάστημα σε αχρησία, με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη. Ορισμένα μοντέλα έχουν ειδικά “sleep” modes ακριβώς για περιπτώσεις που ο κάτοχος γνωρίζει πως δε θα τα χρησιμοποιήσει για αρκετές μέρες. Επίσης, άλλα μοντέλα επιτρέπουν τον ορισμό της διακοπής φόρτισης σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό, για παράδειγμα στο 80%, το οποίο θεωρείται ιδανικό για “αποθήκευση”. Γενικότερα, οτιδήποτε από 40-80% θεωρείται καλό ποσοστό φόρτισης

Το καλύτερο είναι να ακολουθείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή του αυτοκινήτου σας. Η Tesla, για παράδειγμα, συστήνει στους ιδιοκτήτες να αφήνουν μόνιμα τα οχήματά τους “στην πρίζα”, όπως και πολλοί, ακόμα, κατασκευαστές.

Η Nissan, αντιθέτως, προτείνει να αφήνετε το Leaf σας εκτός φόρτισης ώστε να μπει σε κατάσταση “deep sleep”.

Στην περίπτωση της Jaguar i-Pace, όμως, το αυτοκίνητο κατανάλωνε το 2-3% της μπαταρίας του κάθε μέρα που έμενε αχρησιμοποίητο, κάτι επικίνδυνο σε βάθος χρόνου καθώς μπορεί να αποφορτιστεί πλήρως χωρίς να το καταλάβετε.

Σε γενικές γραμμές, να θυμάστε ότι τα αυτοκίνητα ίσως έχουν μεγάλο ρυθμό αποφόρτισης, οπότε αν δε τα χρησιμοποιείτε για μεγάλο διάστημα, φροντίστε να ελέγχετε τη στάθμη της μπαταρίας τους έστω 1 φορά την εβδομάδα. Επίσης, διαβάστε προσεκτικά το εγχειρίδιο του κατασκευαστή για συμβουλές ανάλογα με την περίπτωση αλλά και για να γνωρίζετε τα “ειδικά” modes “αναμονής” που μπορεί να διαθέτει το κάθε αυτοκίνητο και να εξαντλούν (ή να διατηρούν) τη μπαταρία.

Πηγή: Greencarreports

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.