Η ασύρματη φόρτιση δεν είναι ουτοπία, είναι ήδη εμπορικά διαθέσιμη τεχνολογία στις mobile συσκευές (π.χ. smartphones) και ανοίγει το δρόμο για την απαλλαγή από τα πάσης φύσεως καλώδια φόρτισης και τους όποιους περιορισμούς τους. Πως, όμως, θα μπορούσε να αλλάξει εντελώς την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Μια ομάδα μηχανικών του Πανεπιστημίου του Stanford πήρε την ασύρματη φόρτιση και την εξέλιξε ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί σε EVs και μάλιστα… εν κινήσει! Το φουτουριστικό concept περιλαμβάνει την τοποθέτηση υποδομών ασύρματης φόρτισης κάτω από το έδαφος, ώστε, για παράδειγμα, τα ρομποτ-εργάτες σε μια μεγάλη αποθήκη να επαναφορτίζονται διαρκώς ενώ λειτουργούν, χωρίς να σταματούν 24/7.

EVs wireless charging

Στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, το ίδιο concept θα μπορούσε να εφαρμοστεί στους δρόμους ήπιας ή και ταχείας κυκλοφορίας, με σημεία ασύρματης φόρτισης κάτω από την άσφαλτο, ώστε τα αυτοκίνητα να επαναφορτίζονται ενώ κινούνται! Φυσικά, υπάρχουν αρκετά προβλήματα που πρέπει να ξεπεραστούν για να φτάσουμε στο σημείο αυτό.

Πρώτον, είναι πολύ ευκολότερο να φορτιστεί ασύρματα μια μπαταρία όταν η απόστασή της από τον φορτιστή είναι σταθερή (και απαιτείται λιγότερη ενέργεια σε αυτή την περίπτωση). Αυτό σημαίνει πως θα ήταν σχετικά εύκολο να υπάρχουν ασύρματοι φορτιστές κάτω από το έδαφος σε φανάρια ή αντίστοιχες τοποθεσίες, όπου τα οχήματα ακινητοποιούνται για λίγο. Για να συμβεί αυτό εν κινήσει, όμως, ο ασύρματος φορτιστής πρέπει να τροποποιεί διαρκώς τη συχνότητα “εκπομπής” ενέργειας, ανάλογα με την απόσταση του οχήματος από αυτόν.

Τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνταν αρχικά για το σκοπό αυτό (ενισχυτής και feedback resistor) μπορούσαν να αλλάζουν αρκετά γρήγορα τη συχνότητα, όμως προκαλούσαν μεγάλες απώλειες σε ενέργεια (10% αποδοτικότητα). Οι νέοι “εναλασσόμενοι” ενισχυτές που χρησιμοποίησε η ομάδα μηχανικών αυξάνουν την αποδοτικότητα έως και στο 92%, όμως απαιτούν μεγάλη ακρίβεια στη ρύθμιση, το σχεδιασμό και τη συντήρησή τους.

Ο Shanhui Fan, μηχανικός της ομάδας, δήλωσε πως η τεχνολογία είναι ήδη διαθέσιμη και απαιτούνται ελάχιστα milliseconds για να μεταφερθεί ασύρματα η ενέργεια από τον φορτιστή στη μπαταρία, έτσι ακόμα και ένα όχημα που κινείται με πάνω από 100 Km/h μπορεί να επαναφορτιστεί ασύρματα από ένα σταθερό φορτιστή στο υπέδαφος (επιφάνειας 1,2 τ.μ.). Το ζήτημα, όμως, είναι το πόσο γρήγορα η μπαταρία του μπορεί να απορροφήσει τη διαθέσιμη ενέργεια. Επιπλέον, θα μπορούν να υπάρχουν ειδικές λωρίδες ασύρματης φόρτισης στους δρόμους, οι οποίοι θα μπορούν να χρησιμοποιούνται από τα οχήματα που τους χρειάζονται.

Έτσι, θα χρειαστούν αρκετά χρόνια ακόμα για να δούμε την τεχνολογία αυτή σε αυτοκινητόδρομους, αλλά σίγουρα θα τη δούμε πιο σύντομα σε πολύ μικρότερες ταχύτητες κίνησης της φορτιζόμενης συσκευής. Όσο για τα ισχυρά μαγνητικά πεδία που δημιουργούν οι ασύρματοι φορτιστές, η ομάδα διαβεβαιώνει πως δεν αποτελούν κίνδυνο για την υγεία μας καθώς είναι εντός των επιτρεπόμενων ορίων, βάσει των ισχύοντων κανονισμών.

Πηγή: Techexplorist

Προηγούμενο άρθροΣτο 29% το μερίδιο της Tesla στα EVs, στη 2η θέση η Renault
Επόμενο άρθροΔιαθέσιμο σύντομα το Nissan e-NV200 XL Voltia
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.