Το 2022 ήταν η πρώτη χρονιά κατά την οποία οι πωλήσεις EVs στο UK ξεπέρασαν αυτές των diesels. Ωστόσο, οι συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών δεκαετιών.

Οι συνεχείς αναταράξεις στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, με μεγάλες ελλείψεις ημιαγωγών και σε συνδυασμό με την παύση λειτουργίας κινεζικών εργοστασίων λόγω Covid, σήμαινε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στη ζήτηση, οδηγώντας στη χειρότερη χρονιά για τις πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 1992.

Περίπου 1,61 εκατομμύρια αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στη Βρετανία πέρυσι. Ήταν κατά 2% μειωμένα σε σχέση με το 2021 και ακόμη χαμηλότερα από τα 1,63 εκατομμύρια του 2020, τη χρονιά της πανδημίας. Αυτά σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία του SMMT που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη.

Οι βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες “ποτέ δεν ανέκαμψαν πλήρως από τις επιπτώσεις της πανδημίας του 2020”, δήλωσε ο Mike Hawes, διευθύνων σύμβουλος της SMMT. “Οι κατασκευαστές έχουν πραγματικά παλέψει για να μπορέσουν να κατασκευάσουν τα οχήματα στην ποσότητα που χρειάζονται”, πρόσθεσε. “Οι δυσκολίες της παγκόσμιας παραγωγής έχουν αυξηθεί τον τελευταίο χρόνο”.

Μερίδια ανά “καύσιμο”

Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEVs) αυξήθηκαν περισσότερο από 25% το 2022, αντιπροσωπεύοντας το 16,6% των πωλήσεων. Αντίθετα, η ζήτηση για οχήματα Diesel μειώθηκε σε λιγότερο από 10%. Το Diesel κάποτε αντιπροσώπευε περισσότερες από τις μισές πωλήσεις αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά έπεσε σε δυσμένεια μετά το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων της Volkswagen το 2015. Αυτό ακολούθησε η εισαγωγή περιορισμών σε πόλεις όπως το Λονδίνο που “τιμωρούν” τα diesels.

Από την άλλη, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρέμειναν μακράν η πιο δημοφιλής επιλογή στο UK. Το ποσοστό τους επί του συνόλου ταξινομήσεων ξεπέρασε εύκολα το 50%. Τα υβριδικά μοντέλα αντιπροσώπευσαν το 11,6% της αγοράς και τα plug-in υβριδικά το 6,3%.

Αν και στην διάρκεια του Δεκεμβρίου ένα στα τρία αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ήταν αμιγώς ηλεκτρικά. Ωστόσο εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 2% του στόλου. Νέοι κανόνες θα τεθούν σε ισχύ το επόμενο έτος που ορίζουν ότι ένα ποσοστό των πωλήσεων κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να αποτελείται από οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Τα επίπεδα θα ξεκινήσουν από το 22% το 2024 και να ανέλθουν στο 100% έως το 2030.

Ο Hawes επανέλαβε επίσης τις εκκλήσεις του για περισσότερες υποδομές φόρτισης. Το SMMT αναμένει ότι οι συνολικές πωλήσεις θα αυξηθούν κατά περίπου 15% για φέτος, καθώς οι κατασκευαστές είναι σε θέση να κατασκευάσουν περισσότερα αυτοκίνητα, παρά την επιδείνωση των ευρύτερων οικονομικών προοπτικών.

Οι μεγάλες καθυστερήσεις, με αγοραστές να περιμένουν μήνες ή και περισσότερο από ένα χρόνο για ορισμένα μοντέλα, θα προσφέρουν στη βιομηχανία ένα “μαξιλάρι” έναντι της πτώσης της συνολικής ζήτησης, πρόσθεσε o Hawes.

Mε την σειρά τους, οι αλλαγές στις πολιτικές της Κίνας για τον Covid-19 είναι πιθανό να σημαίνουν λιγότερα έκτακτα κλεισίματα εργοστασίων και όλοι ελπίζουν σε μια χρονιά ανάκαμψης.

Γιάννης Τσομπάνογλου

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Μείωση ΙΧ αυτοκινήτων ζητά η κυβέρνηση στο UK

Πηγή: FT

EVs EVs

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.