Ένα επακόλουθο της αύξησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά θα είναι, φυσικά, και η αλλαγή στη λειτουργία των συνεργείων αυτοκινήτων. Αναμενόμενο καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δε διαθέτουν τον κλασικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, ούτε τα περιφερειακά που αυτός χρειάζεται (π.χ. εξάτμιση).

Σύμφωνα με την πηγή, αναμένεται πτώση τζίρου περί το 35% στα συνεργεία αυτοκινήτων καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν περίπου το 20% των μηχανικών εξαρτημάτων των συμβατικών και φυσικά, δε διαθέτουν το κλασικό σύστημα λίπανσης, άρα… “μπουζί-λάδια-φίλτρο”, τέλος! Έτσι, υπολογίζεται πως το μέσο συνεργείο θα χάσει περί τα $1.300 για κάθε όχημα σε βάθος 5ετίας, λόγω του μειωμένου κόστους συντήρησης.

Χαμένα έσοδα θα εμφανιστούν και λόγω της μειωμένης συντήρησης των φρένων καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα επιβραδύνουν χάρη και στα συστήματα ανάκτησης ενέργειας που διαθέτουν, κοινώς επιβραδύνουν “ηλεκτρικά” και όχι τόσο μέσω του μηχανικού/υδραυλικού συστήματος πέδησης. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως αρκετά Toyota Prius διατηρούν ακόμα το εργοστασιακό σετ τακακιών τους μετά από 160.000 Km ενώ σε ένα τυπικό αυτοκίνητο η αλλαγή τακακιών απαιτείται κοντά στα 50.000 Km.

Ουδέν κακόν αμιγές καλού…

Ωστόσο, υπάρχουν κατηγορίες εμπόρων και μηχανικών που θα επωφεληθούν από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Για παράδειγμα, τα καταστήματα εμπορίας και εγκατάστασης ελαστικών. Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν σημαντικά μεγαλύτερη ροπή σε σχέση με τα συμβατικά και συνήθως είναι αρκετά βαρύτερα. Αυτό ισούται με ταχύτερη φθορά των ελαστικών τους, άρα και με συχνότερη αντικατάστασή τους, έως και κατά 30% σύμφωνα με δεδομένα της αγοράς.

Επιπλέον, ένα πρόβλημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το πως να ψύχουν αποτελεσματικά την καμπίνα των επιβατών το καλοκαίρι. Στα συμβατικά οχήματα, ο κομπρέσσορας του air-condition περιστρέφεται συνήθως μηχανικά μέσω του κινητήρα, αυξάνοντας ελάχιστα την κατανάλωση και τις απώλειες ισχύος. Στα ηλεκτρικά, όμως, η λειτουργία του κομπρέσσορα επιβαρύνει σημαντικά την αυτονομία του οχήματος, αντλώντας μεγάλα ποσά ενέργειας από τη μπαταρία του. Το ίδιο ισχύει και για τη θέρμανση. Έτσι, ανάπτυξη θα δούν οι εταιρείες που αναπτύσσουν και εμπορεύονται θερμομονωτικά υλικά για αυτοκίνητα, αλλά και όσες παράγουν τις μεγάλες, γυάλινες επιφάνειες που διαθέτουν αρκετά EVs, όπως η πανοραμική οροφή του Tesla Model X που κοστίζει σχεδόν €2.000.

Και, τέλος, κάτι προφανές που η πηγή δεν αναφέρει, είναι η “στροφή” από τους μηχανολόγους/μηχανικούς στο εξειδικευμένο προσωπικό για ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα, δεδομένου του ότι ένα EV διαθέτει ηλεκτροκινητήρες, μπαταρίες, ολόκληρα… Km καλωδίωσης και αρκετά ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά συστήματα. Έτσι, τα συνεργεία αυτοκινήτων (ή ηλεκτρολογεία) που θα μπορέσουν να εκσυγχρονιστούν εγκαίρως, με απόκτηση του κατάλληλου εξοπλισμού, νέο προσωπικό και εκπαίδευση του ήδη υπάρχοντος, θα μπορέσουν να επωφεληθούν από την έλευση της ηλεκτροκίνησης.

Πηγή: Techcrunch

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.