Η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας είναι ακόμα σε βρεφικό στάδιο, όμως μπορούμε ήδη να λαμβάνουμε ως παράδειγμα τις χώρες της Ευρώπης που είναι εμφανώς πιο προηγμένες. Ενω στην Ελλάδα απολαμβάνουμε ακόμα τις επιδοτήσεις και τις φοροαπαλλαγές, στο Ηνωμένο Βασίλειο η περιόδος “χάριτος” θα κρατήσει μέχρι το 2025, άνευ απροόπτου.

Ο Jeremy Hunt, νέος Chancellor of the Exchequer της βρετανικής κυβέρνησης, δήλωσε πως τα EVs θα αρχίσουν να πληρώνουν τέλη (vehicle excise duty ή road tax) από τον Απρίλιο του 2025. Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, διότι προβλέπεται το 50% των πωλήσεων το 2025 να είναι ηλεκτρικά μοντέλα στη χώρα. Να σημειωθεί οτι αυτή τη στιγμή το μερίδιο BEVs και PHEVs στο UK ξεπερνά το 20%. Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις πωλήσεις τους την τελευταία 7ετία.

Chart showing new electric car sales

 

Πως θα επηρεαστεί η αγορά και το όφελος που θα προκύψει

Ο Hunt σημείωσε πως η επιβάρυνση για εταιρικό EV θα παραμείνει χαμηλότερη απ’ότι για ένα θερμικό. Οι περισσότερες ενώσεις και οργανισμοί υποδέχθηκαν με ικανοποίηση τις παραπάνω δηλώσεις, καθώς θεωρούν δίκαιη τη φορολόγηση των EVs από ένα σημείο και έπειτα. Επίσης, δεν αναμένεται οι αλλαγές να μειώσουν τη ζήτηση για EVs, καθώς συνεχίζουν να προσφέρουν πολλά, άλλα οφέλη στους αγοραστές και χρήστες τους.

Ωστόσο, οργανισμοί όπως η ΑΑ εξέφρασαν την ανησυχία τους για την αγορά των μεταχειρισμένων EVs, η οποία μπορεί να πληγεί από την εξέλιξη αυτή. Υπό την έννοια του οτι θα καθυστερήσει η ευρεία διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων EVs σε προσιτές τιμές.

UK πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Επιπλέον, τα EVs πλέον δεν θα εξαιρούνται από το αντίστοιχο του φόρου πολυτελείας στο UK, αν κοστίζουν πάνω από 40.000 λίρες. Ο φόρος αυτός είναι 165 λίρες εφ’άπαξ και 355 λίρες ετησίως, από το 2ο έως το 6ο έτος κατοχής.

Με τις παραπάνω κινήσεις η κυβέρνηση ελπίζει μακροπρόθεσμα να καλύψει τις απώλειες από την φορολόγηση θερμικών μοντέλων και καυσίμων, ένα ποσό που ανέρχεται στα 35 δις λίρες ετησίως. Μια επιτροπή του κοινοβουλίου τον Φεβρουάριο πρότεινε τη δημιουργία ενός νέου συστήματος φορολόγησης όλων των οχημάτων, ανάλογα με την απόσταση που διανύουν ετησίως, τον τύπο του οχήματος και το πόσο συμβάλλουν στο κυκλοφοριακό. Αν και σίγουρα ακούγεται ως ένα αρκετά δίκαιο σύστημα, ο κ.Hunt δεν δεσμεύθηκε για την υλοποίησή του, τουλάχιστον όχι ακόμα.

Τέλος, να υπενθυμίσουμε οτι το UK έχει ορίσει απαγόρευση πώλησης θερμικών μοντέλων από το 2030.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Πωλήσεις EVs στην Ελλάδα – Οκτώβριος 2022

Πηγή: BBC

τέλη κυκλοφορίας τέλη κυκλοφορίας 

2px presentational grey line
Προηγούμενο άρθροFord: Η παραγωγή EVs απαιτεί 40% λιγότερο προσωπικό
Επόμενο άρθροΟι προσφορές της Yadea για την Black Friday
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.