Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα διαρκώς αυξάνονται, τόσο σε απόλυτο αριθμό, όσο και ως μερίδιο επί του συνόλου. Αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό παρακολουθώντας τις ταξινομήσεις επιβατικών που δημοσιεύει σε μηνιαία βάση ο ΣΕΑΑ και τις οποίες αναφέρουμε τακτικά (δείτε τις όλες εδώ). Ωστόσο, παρά την αύξηση του μεριδίου τους σε διψήφια επίπεδα, ορισμένους μήνες του 2022 και του 2023, τα plug-ins (αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά) παραμένουν μια… σταγόνα στον ωκεανό, σε σύγκριση με τον στόλο Ι.Χ. της Ελλάδας.

Creator: ΑΛΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Credit: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Copyright: © 2013 ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ – ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ο αριθμός των επιβατικών αυτοκινήτων Ι.Χ. που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με βάση τα στοιχεία του 2022, ανέρχεται σε περίπου 5.700.000 οχήματα. Όσον αφορά τα ηλεκτρικά (δεν προσμετρώνται τα μη plug-in hybrids), πρακτικά οι ταξινομήσεις ήταν ελάχιστες πριν το 2018. Με βάση τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, από το 2018 μέχρι και τον Αύγουστο του 2023, έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα 27.125 plug-ins. Εύκολα, λοιπόν, φθάνουμε στο οτι μόλις το 0,047% του στόλου οχημάτων μας είναι plug-ins. 

Fiat 500e

Ακόμα και με συνεχιζόμενα διψήφια μερίδια ηλεκτρικών επί του συνόλου των ταξινομήσεων, είναι προφανώς οτι θα χρειαστούν αρκετά χρόνια, αν όχι δεκαετίες, ώστε στους δρόμους να κυκλοφορεί ένα αξιοσημείωτο ποσοστό EVs. Λοιπές ευρωπαϊκές χώρες βρίσκονται σε καλύτερη μοίρα αλλά ακόμα και σε αυτές, το ποσοστό τους επί του συνόλου του στόλου παραμένει μικρό, σε μονοψήφια επίπεδα.

Φυσικά, δεν πρέπει να παραβλέπουμε και το που κυκλοφορούν τα ηλεκτρικά. Η χρήση τους στα επιβαρυμένα (περιβαλλοντικά) αστικά κέντρα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα απ’ότι σε επαρχιακές περιοχές. Ωστόσο, η έλλειψη δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης στις πόλεις, αλλά και ιδιωτικών θέσεων στάθμευσης, είναι ένας από τους αποτρεπτικούς παράγοντες για τους χρήστες/οδηγούς.

Audi Q4 e-tron

Επιπλέον, σημαντικό τμήμα των εκπομπών ρύπων στις μεταφορές προέρχεται και από μη Ι.Χ. οχήματα, όπως φορτηγά, λεωφορεία και λοιπά επαγγελματικά ιδιωτικά και δημόσια οχήματα, αλλά και ταξί. Ο εξηλεκτρισμός αυτών των στόλων οχημάτων μπορεί να βοηθήσει σημαντικά, αλλά δεν είναι μια εύκολη υπόθεση λόγω κόστους και αναγκών των επαγγελματιών, ενίοτε.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Τα κορυφαία EVs στην Ελλάδα για το 2022

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.