Το 14,6% του συνόλου των ταξινομηθέντων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. πέρυσι ήταν αμιγώς ηλεκτρικά. Το γεγονός ότι η Νορβηγία βρέθηκε στην κορυφή της λίστας σε όλη την Ευρώπη με μερίδιο 81,2% δεν αποτελεί έκπληξη. Αλλά η δεύτερη θέση σίγουρα είναι.
Σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής ομοσπονδιακής στατιστικής υπηρεσίας (Destatis), η Ισλανδία αντιπροσωπεύει τον δεύτερο μεγαλύτερο αριθμό νέων ταξινομήσεων EV στην Ευρώπη το 2023, με μερίδιο 52,8%. Εξετάζοντας μόνο την Ε.Ε., η Σουηδία είχε το υψηλότερο μερίδιο νέων ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με 38,6%.
Δύο άλλες σκανδιναβικές χώρες βρίσκονται στην κορυφή της λίστας της ΕΕ: Η Δανία και η Φινλανδία, με μερίδιο EV 36,1 και 33,8 %, αντίστοιχα. Συνεπώς, βρίσκονται σαφώς πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ. Η Κροατία είχε το χαμηλότερο ποσοστό νεοταξινομηθέντων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (2,6%), ακολουθούμενη από τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, τη Σλοβακία (2,9%) και την Τσεχική Δημοκρατία (3,1%).
Όπως επισημαίνει η Destatis, οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία ήταν μόνο λίγο πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ. Το 18,4% των νεοταξινομημένων αυτοκινήτων εκεί το 2023 ήταν ηλεκτρικά με μπαταρία – ή συνολικά περίπου 525.200 EV. Αυτό σημαίνει ότι στη Γερμανία αντιστοιχούσε το ένα στα τρία από τα σχεδόν 1,55 εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ.
Σύμφωνα με προηγούμενη έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), συνολικά 1.538.621 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ταξινομήθηκαν πέρυσι στην ΕΕ. Πρόκειται για αύξηση 37% σε σύγκριση με το 2022 (1.123.444 BEV). Υπήρξαν επίσης 813.480 νεοταξινομηθέντα plug-in υβριδικά, δηλαδή ελαφρώς λιγότερα από ό,τι το προηγούμενο έτος (874.777- -7%).
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Electrive